Gå til innhold

Flytte i min første selveier :) Gode tips og råd mottas med stor takk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på Ikea i dag for å finne de jeg brukte før men de hadde ikke størrelsen, liker litt mindre esker så man ikke bærer så tungt, noen som vet hvor de har det? Og så kunne jeg tenkt meg en tralle som jeg kan slenge eskene på? Den på Ikea så skrøpelig ut. :P

Og så er det første gang jeg flytter med barnet mitt som nå er 5... Så hvis man har tips om ting som jeg kanskje ikke har tenkt på så blir jeg glad for det og. :) 

Anonymkode: 04553...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Esker: Hent gratis banankasser på dagligvarebutikk. Jula, Biltema og Clas O. selger gode traller

Anonymkode: a6232...36e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på Ikea i dag for å finne de jeg brukte før men de hadde ikke størrelsen, liker litt mindre esker så man ikke bærer så tungt, noen som vet hvor de har det? Og så kunne jeg tenkt meg en tralle som jeg kan slenge eskene på? Den på Ikea så skrøpelig ut. :P

Og så er det første gang jeg flytter med barnet mitt som nå er 5... Så hvis man har tips om ting som jeg kanskje ikke har tenkt på så blir jeg glad for det og. :) 

Anonymkode: 04553...a32

Ja, den lille trallen på Ikea er beregnet på kun ca 30 eller 50 kg om jeg husker rett.

Anonymkode: a6232...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den lille trallen på Ikea er beregnet på kun ca 30 eller 50 kg om jeg husker rett.

Anonymkode: a6232...36e

30 kg ja. :) Greit at den tåler litt når jeg først kjøper en.

Anonymkode: 04553...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte esker på Biltema, der fikk jeg de som er litt mindre :) 
Dem er perfekt til oppbevaring av ting på boden etterpå også :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du uansett ønsker å kjøpe esker (i steden for å hente gratis pappesker i forskjellige str på dagligvarebutikker), hvorfor ikke kjøpe plastesker med lokk til å pakke i? Disse er jo også smarte å bruke til oppbevaring i huset http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80102976/samla-kasse-hvit__0606783_PE682533_S4.JP

 

 

Anonymkode: a6232...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Det kan være lurt å være medlem i Huseiernes Landsforbund.

Anonymkode: a6232...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg kjøpte esker på Biltema, der fikk jeg de som er litt mindre :) 
Dem er perfekt til oppbevaring av ting på boden etterpå også :)

 

Sjekket den på nett, så grei ut skal gå å sjekke i butikk. Takk for tips :) 

Anonymkode: 04553...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du uansett ønsker å kjøpe esker (i steden for å hente gratis pappesker i forskjellige str på dagligvarebutikker), hvorfor ikke kjøpe plastesker med lokk til å pakke i? Disse er jo også smarte å bruke til oppbevaring i huset http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80102976/samla-kasse-hvit__0606783_PE682533_S4.JP

 

 

Anonymkode: a6232...36e

De er grei som en nødløsning men foretrekker Smart store sine og de er litt dyrere. :P Men finner jeg ingen esker jeg liker så er det ikke umulig at jeg tar noen av denne typen.

Anonymkode: 04553...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tips: Det kan være lurt å være medlem i Huseiernes Landsforbund.

Anonymkode: a6232...36e

Er det vits i det når det bare er en leilighet da?

Anonymkode: 04553...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket den på nett, så grei ut skal gå å sjekke i butikk. Takk for tips :) 

Anonymkode: 04553...a32

Biltema har også de beste og billigste plasteskene til oppbevaring. Koster litt, men det er så NYDELIG å kunne gå ned i boden og finne riktig eske med en gang. 

Anonymkode: 6d69f...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er jo selveier. Les litt på siden deres.https://www.huseierne.no/?gclid=EAIaIQobChMI3bf7p5Hi2AIVlI4YCh2fyg9xEAAYASAAEgKNffD_BwE

Anonymkode: a6232...36e

Hvordan vet du at trådstarter flytter til en selveier-leilighet da? Det finnes tusenvis av andre leiligheter i andre eierformer, borettslag f.eks og aksjeleiligheter.

Anonymkode: 33eb1...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt beste tips er vedrørende selve pakkingen - pakk alt som du vil få bruk for de første to dagene i en egen eske. Toalettsaker, litt klesskift, shampoo/balsam/håndsåpe, enkelt kjøkkenutstyr. Da har du et godt utgangspunkt for å kunne pakke opp det andre i ro og mak. 

Og! Gjør sengene klare tidlig på dagen med nytt sengetøy og det hele. Pøutselig løper tiden fort mens du pakker opp og steller i stand og når du da blir trøtt, da blir du struptrøtt :) 

Anonymkode: 2900f...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at trådstarter flytter til en selveier-leilighet da? Det finnes tusenvis av andre leiligheter i andre eierformer, borettslag f.eks og aksjeleiligheter.

Anonymkode: 33eb1...5de

Overskrifta?

Anonymkode: 84020...191

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk eskene. Feks "glass og kopper" slik at du lettere vet hva du skal pakke ut. Merk gjerne med "knuselig" også slik du er obs. Om du får flyttehjelp kan det være lurt å merke eskene med feks "soverom" hvis du vil ha eskene plassert riktig med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk lokale kjøp og salg grupper. Mange gir vekk flytteesker der.  Jeg gav bort mine, og ser at mange gjør det samme. 

Merk alle eskene med hvilket rom de tilhører, og litt om hva som er oppi. Så slipper du å lete og grave etter det du trenger. Enklere å sortere eskene og få det på plass. 

Jeg ville prioritert barnets rom først, sånn at det er i orden først, og la han være med å bestemme og sette på plass ting. Det er stas :) 

Anonymkode: 4cfae...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...