Gå til innhold

Alfa/beta-hann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tiltrekker meg flest betahanner, og selv om de kan få min oppmerksomhet de første par mnd, klarer jeg ikke stort mer enn det. Jeg blir lei av mangelen på dominans, gnist og lidenskap, men jeg er heller ikke ute etter en typisk "bad boy" - det er også uattraktivt.

Hvilke menn er dere tiltrukket av?

Anonymkode: f987d...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann er en herlig miks.. :hjerte: Han ser ut som en beta, har kropp som en alfa, og er så deilig gi-og-ta på dominans og lidenskap.. Han verken er eller kunne vært ren alfa i senga, det ligger ikke for ham men det synes jeg er helt greit - jeg er en såkalt "switch" selv og trenger en fot i begge leire for å si det sånn.

Jeg skjønner bare mer og mer hvor heldig jeg er jo lenger jeg er her inne ;) 

Anonymkode: 2c7e9...8b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lærde strides om begrepene alfa/beta finnes hos mennesker. Jeg holder en knapp på; nei. 

Det er få menn som har et eget harem med underlagte kvinner og betahanner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa og beta kategorisering er jo bare sprøyt. Har i mitt lange liv, som mann, tilgode å møte noen som er så enkel at de kan kategoriseres med disse termene. De fleste synes det er greit at de med mest erfaring innen et gjøremål fører, om ikke leder, iallefall kommer med gode råd. Folk som er prøver å lede på noe de ikke har peiling på blir latterliggjort.

 

Anonymkode: 628e9...137

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner vil være med en alfa og alle menn vil være en alfa. Og de som mislykkes med det vil si at begrepene bare er tull. Er det ikke sånn da? :P

Anonymkode: 6d05c...4fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle kvinner vil være med en alfa og alle menn vil være en alfa. Og de som mislykkes med det vil si at begrepene bare er tull. Er det ikke sånn da? :P

Anonymkode: 6d05c...4fb

Jo. :P Det er selvsagt ingen tvil om at det finnes flere ulike mennesketyper, eller flere ulike typer menn(og kvinner), og alfa og beta er bare en måte å dele menn inn i. Jeg har vært med svært typiske betahanner som mener de selv er alfa eller at dette ikke finnes. Da må jeg bare le. Det er selvsagt ingenting i veien med å være beta, jeg bare er ikke fan! - TS

Anonymkode: f987d...faf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alfa og beta kategorisering er jo bare sprøyt. Har i mitt lange liv, som mann, tilgode å møte noen som er så enkel at de kan kategoriseres med disse termene. De fleste synes det er greit at de med mest erfaring innen et gjøremål fører, om ikke leder, iallefall kommer med gode råd. Folk som er prøver å lede på noe de ikke har peiling på blir latterliggjort.

 

Anonymkode: 628e9...137

Hvis dette er din forklaring på alfa/beta-begrepene, må jeg informere om at det er feil. En typisk alfahann blir sjelden latterliggjort - faktisk er de svært godt likt, og ikke uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Beach skrev:

Hvis dette er din forklaring på alfa/beta-begrepene, må jeg informere om at det er feil. En typisk alfahann blir sjelden latterliggjort - faktisk er de svært godt likt, og ikke uten grunn.

Enig i dette. 137 misforstår også når han skriver at det har noe med å ta ledelsen i gjøremål å gjøre. Den nyutdanna assistenten kan være alfa på arbeidsplassen selv om han ikke er leder for noe som helst. Dominansen hans er sosial, ikke faglig. Og dominansen hans er likanes!

Anonymkode: 6d05c...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. :P Det er selvsagt ingen tvil om at det finnes flere ulike mennesketyper, eller flere ulike typer menn(og kvinner), og alfa og beta er bare en måte å dele menn inn i. Jeg har vært med svært typiske betahanner som mener de selv er alfa eller at dette ikke finnes. Da må jeg bare le. Det er selvsagt ingenting i veien med å være beta, jeg bare er ikke fan! - TS

Anonymkode: f987d...faf

Jeg synes alfabegrepet er ganske bra, selv om det selvfølgelig er veldig enkelt. De som ikke forstår det har kanskje ikke møtt en? De er jo ganske sjeldne. Selv kjenner jeg bare én ordentlig alfa. Alle jentene vil ha han selvfølgelig :P

Anonymkode: 6d05c...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes alfabegrepet er ganske bra, selv om det selvfølgelig er veldig enkelt. De som ikke forstår det har kanskje ikke møtt en? De er jo ganske sjeldne. Selv kjenner jeg bare én ordentlig alfa. Alle jentene vil ha han selvfølgelig :P

Anonymkode: 6d05c...4fb

Selv om de er sjeldne, tror jeg de fleste kvinner har møtt på en alfa i sitt liv(og har villet ha en :P). Det er gjerne menn som skulle ønske de var en selv, som mener de ikke eksisterer.

Anonymkode: f987d...faf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om de er sjeldne, tror jeg de fleste kvinner har møtt på en alfa i sitt liv(og har villet ha en :P). Det er gjerne menn som skulle ønske de var en selv, som mener de ikke eksisterer.

Anonymkode: f987d...faf

Enig der!

Anonymkode: 6d05c...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i dette. 137 misforstår også når han skriver at det har noe med å ta ledelsen i gjøremål å gjøre. Den nyutdanna assistenten kan være alfa på arbeidsplassen selv om han ikke er leder for noe som helst. Dominansen hans er sosial, ikke faglig. Og dominansen hans er likanes!

Anonymkode: 6d05c...4fb

Det er vel kanskje litt av kritikken av alfabegrepet. De fleste har ulike posisjoner i ulike sammenhenger. At man er den dominerende i et forhold og i vennegjengen betyr ikke at man kommer til å bli den dominerende på arbeidsplassen.  Kanskje er man den dominerende i forholdet, ikke dominerende i vennegjengen, dominerende på arbeidsplassen og ikke dominerende når man er med ens foreldre. 

 

Anonymkode: b53de...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel kanskje litt av kritikken av alfabegrepet. De fleste har ulike posisjoner i ulike sammenhenger. At man er den dominerende i et forhold og i vennegjengen betyr ikke at man kommer til å bli den dominerende på arbeidsplassen.  Kanskje er man den dominerende i forholdet, ikke dominerende i vennegjengen, dominerende på arbeidsplassen og ikke dominerende når man er med ens foreldre. 

 

Anonymkode: b53de...be1

Da er man ikke ekte alfa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Beach skrev:

Da er man ikke ekte alfa.

Mennesker som dominerer alle arenaer kalles psykopater og ikke alfaer. 

Alfa/beta terminologi tilhører dyreriket og dets primitive stamme hierarki. Om vi skal overføre begrepet til menneskeheten så finnes det per dags dato bare en alfa i Norge og det er Erna Solberg da hun er lederen av hele den norske flokken/stammen, alle andre nordmenn er hennes betaer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

Mennesker som dominerer alle arenaer kalles psykopater og ikke alfaer. 

Alfa/beta terminologi tilhører dyreriket og dets primitive stamme hierarki. Om vi skal overføre begrepet til menneskeheten så finnes det per dags dato bare en alfa i Norge og det er Erna Solberg da hun er lederen av hele den norske flokken/stammen, alle andre nordmenn er hennes betaer. 

Du misforstår fullstendig. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Beach skrev:

Du misforstår fullstendig. :filer:

Nei det er nok du som har misforstått. alfa/beta tilhører løvestammer, apestammer osv men ikke mennesker. 

På tide å lese litt biologi 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, Beach skrev:

Hvis dette er din forklaring på alfa/beta-begrepene, må jeg informere om at det er feil. En typisk alfahann blir sjelden latterliggjort - faktisk er de svært godt likt, og ikke uten grunn.

Du misforstår både ab137 og begrepene alfa og beta. Da er det nokså latterlig at du fremstiller deg selv som en med overbærenhet og fasit.

Anonymkode: 9a80b...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Beach er litt preget av sånn typisk amerikansk tenåringskultur, quarterbacken, eller den røykende tøffingen osv i amerikanske tenåringsfilmer. Er jo litt sånn i den norske skolen også at han som er god i fotball får status, som gjør at de får mer selvtillit osv. Disse ungdomsrollene vokser en jo fra seg utover i livet.

Tenker nok at uenigheten om dette temaet går på stor aldersforskjell og livserfaring blandt debatantene.

Anonymkode: 628e9...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man sette stor/liten kuk opp mot alfa/beta-begrepet? Altså, en alfamenn har stor kuk (dominant) mens betamenn har liten (submissiv). Eller tar jeg feil?

Anonymkode: 7856b...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan man sette stor/liten kuk opp mot alfa/beta-begrepet? Altså, en alfamenn har stor kuk (dominant) mens betamenn har liten (submissiv). Eller tar jeg feil?

Alpha vs beta er kun personlighetstrekk. Alpha menn er naturlige ledere, fra dagen de ble født. De ønsker å lede, dominere og ta kontroll, mens betamenn er mer passive og reserverte og ønsker ikke å lede, men å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...