Gå til innhold

Er denne etiketten støtende.....?


Gjest making.a.mess

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess

Jeg ble litt vel kreativ...

samtidig med at jeg bestilte vinflaske-etiketter med bilde, så ringte et familiemedlem og fortalte at en onkel er død...  så jeg laget en etikett med bilde av mannen, navn over bildet og fødsels og dødsår under. Etiketten har brun bakgrunn. Jeg mener det godt. Han var en bra mann. Men mannen min trodde det ville bli litt for spesielt. etiketten er bestilt men jeg kan jo kaste den...

Ville du blitt støtt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel mest an på hva som skjer med vinen videre, om den skal gies som gave til de sørgende (kreativ kondolanse), serveres i begravelsen (innafor) eller om den havner på et fyllekalas (upassende). 

Anonymkode: f5d10...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og om denne onkelen har et spesielt forhold til vin. Avholds eller alkoholiker, da passer det ikke. Om han elsket vin og kreativitet, er det helt innafor.)

Anonymkode: f5d10...b8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Jeg tenkte som have til de sørgende. Han hadde ikke problemer med alkohol. Han likte et glass i hyggelig selskap. Æ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke satt pris på det om noen hadde laget etikett med min bestefar på en vinflaske. Det blir for spesielt,. 

Anonymkode: 15ede...c1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med bilde av venninne gjengen og som gave til en venninne som er glad i vin. Men å hedre en død mann på en flaske vin? Nei.

Anonymkode: 4960f...aa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 17.12, Mrs.Purdey skrev:

Jeg ble litt vel kreativ...

samtidig med at jeg bestilte vinflaske-etiketter med bilde, så ringte et familiemedlem og fortalte at en onkel er død...  så jeg laget en etikett med bilde av mannen, navn over bildet og fødsels og dødsår under. Etiketten har brun bakgrunn. Jeg mener det godt. Han var en bra mann. Men mannen min trodde det ville bli litt for spesielt. etiketten er bestilt men jeg kan jo kaste den...

Ville du blitt støtt? 

Jeg personlig ville ikke blitt støtt, men jeg ville nok tenke for meg selv at det var en lite gjennomtenkt og litt taktløs gave. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lurt på hvor mange antenner du mangler 

Anonymkode: c3c74...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt på det. Ser bare på prosent når jeg drikker vin.

Anonymkode: 746f7...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig spesielt, og ikke noe jeg hadde satt pris på (med mindre avdøde jobbet som vinkjenner eller lignende) 

Anonymkode: cd4ca...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI NEI NEI. hva er grunnen til at du skal gi en vin flaske? drukne dine sorger i litt alkohol? det er ALDRI passende å gi vin i kondolansegave. ALDRI. da donerer man heller penger til ett ønsket formål. 

Det er en god tanke ment til en helt annen anledning. men fødsels og dødsdato. NEI NEI NEI. i hvilken anledning kan denne nytes? uff a meg, dette må være en spøk? 

Anonymkode: ee0fe...1fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.1.2018 at 5:12 PM, Mrs.Purdey said:

Jeg ble litt vel kreativ...

samtidig med at jeg bestilte vinflaske-etiketter med bilde, så ringte et familiemedlem og fortalte at en onkel er død...  så jeg laget en etikett med bilde av mannen, navn over bildet og fødsels og dødsår under. Etiketten har brun bakgrunn. Jeg mener det godt. Han var en bra mann. Men mannen min trodde det ville bli litt for spesielt. etiketten er bestilt men jeg kan jo kaste den...

Ville du blitt støtt? 

Ikke hvis jeg hatet fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

When in doubt don’t. Veldig enig med mannen din og hvis du er i tvil om noe er passende eller ikke i en begravelse så er det nok best å la vær, uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...