Gå til innhold

Silikon dekket av staten


Sokkar

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Sokkar skrev:

Hvorfor mistet du respekten for siste del av innlegget mitt? Jeg skrev det, fordi jeg hvet noen blir heksejaktet på forumet her, dersom skattepengene blir brukt til noe dei er uenige i... jeg betaler skatt. Og barnemishandleren jeg refererte til er en reell person.

jeg kjenner kvinner som har fått nye pupper etter brystkreft. Noe av grunnen til at dei må vente lenge i kø er fordi et helt Bryst skal lages på nytt. I noen tilfeller også nye brystvorter. Dei beste kirurgene klarer også å lage brystvortene så kvinnene har følelse i dem. Og selvfølgelig skjønner jeg at kvinner ønsker nye Bryst etter brystkreft. De blir jo helt flate og ukvinnelige. På samme måte som jeg ønsker å oppleve å ha bryst. 

Kaller du dem virkelig ukvinnelige fordi de har operert bort kreftsyke bryster? :sjokkert: Du fremstår svært usympatisk. 

Anonymkode: eea32...24e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaller du dem virkelig ukvinnelige fordi de har operert bort kreftsyke bryster? :sjokkert: Du fremstår svært usympatisk. 

Anonymkode: eea32...24e

Ser jeg ordla meg dårlig. Men kvinner ønsker gjerne nye bryst etter å ha blitt operert for brystkreft, nettopp fordi de ønsker å føle seg kvinnelige. Jeg ser på dem som like mye kvinne som alle andre, men jeg skjønner følelsen av å ønske å få tilbake en manglende/fraværende kroppsdel. Noen blir etterlatt med store arr, og jeg skjønner godt dersom det gir desse kvinnene komplekser. Jeg forstår, og føler inderlig med dem. 

På samme måte forstår jeg de kvinnene som opererer vekk alt brysvev og får lagt inn silikon,- på staten sin regning fordi de er pga arv er veldig i faresonen for å utvikle brystkreft. 

Endret av Sokkar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sokkar skrev:

Ja, men jeg kan vise til at brystene var fraværende før jeg fikk barn også. Det er ikke snakk om krympa ammepupper, da måtte jeg jo hatt pupper fra før av.  

Fikk du ikke melkeproduskjon da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig slank og har lav fettprosent @Sokkar? I så fall kanskje det hjelper om du legger på deg.

Anonymkode: b6686...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sokkar skrev:

Takk. Las en artikkel om at variasjoner som er utenfor normalen kan dekkes. Så noen nevnte psykolog og forskjellig, måtte du gjennom noe slikt? 

Jeg var aldri til psykolog. To ganger har jeg vært gjennom mølla, jeg har byttet protesa en gang. Ingen av gangene ble psykolog nevnt. Nå skal det sies at brystene mine var svært ulike. Den ene var en F-cup, den andre en B-cup. 

Anonymkode: 8f645...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du veldig slank og har lav fettprosent @Sokkar? I så fall kanskje det hjelper om du legger på deg.

Anonymkode: b6686...d0b

Jeg har normal bmi. Har prøvd å gå opp i vekt. Men det legger seg på hofter og rompe, ikke på brystene. Da ser jeg faktisk helt forferdelig ut, fordi kontrasten blir så stor. Og overkroppen ser nesten sykelig ut, fordi den ser så mager ut i forhold. 

Jeg sliter med å finne bikini, for jeg ikke har pupper som holder den på plass. Jeg sliter med å finne badedrakt, for med mindre jeg går på barneavdelingen er badedrakter laget for kvinner med former. Det ser ikke normalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Sokkar skrev:

Ja, men jeg kan vise til at brystene var fraværende før jeg fikk barn også. Det er ikke snakk om krympa ammepupper, da måtte jeg jo hatt pupper fra før av.  

Jeg lurte egentlig på om du fikk melk? Ammet du barna dine? Om du hadde kjertler i det hele tatt. 

Anonymkode: d5af6...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var aldri til psykolog. To ganger har jeg vært gjennom mølla, jeg har byttet protesa en gang. Ingen av gangene ble psykolog nevnt. Nå skal det sies at brystene mine var svært ulike. Den ene var en F-cup, den andre en B-cup. 

Anonymkode: 8f645...026

Jeg er veldig glad på dine vegne som fikk fikset dem. 

Denne mannen har mye mer pupp en jeg har:

https://www.google.no/search?dcr=0&biw=375&bih=591&tbm=isch&sa=1&ei=c-lgWuPkEvLe6QTph46wCA&q=mannlig+brystkasse&oq=mannlig+brystkasse&gs_l=mobile-gws-img.3...115759.124028.0.125421.18.12.0.4.4.0.678.5188.3-9j1j2.12.0....0...1c.1.64.mobile-gws-img..2.15.5426...0j0i67k1j0i5i30k1j0i8i30k1j0i24k1j30i10k1.0.mNllSEsulRs#imgrc=tZC5dKTEygdjJM:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte egentlig på om du fikk melk? Ammet du barna dine? Om du hadde kjertler i det hele tatt. 

Anonymkode: d5af6...1e0

Ja, etter fødselen fikk jeg melkeganger og melkeproduksjon. Heldigvis. JEg var bekymret lenge, for i motsetning ril mange kvinner vokste ikke puppene under svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva som er praksisen, men hvis det stemmer at noen får dekket silikonpupper av staten, så ja, da blir jeg jævlig provosert. At staten dekker kosmetiske operasjoner ifm skader, fødselsdefekter og lignende er helt ok. Det å være flatbrystet er ikke en slik tilstand. 

Vil man ha silikonpupper bør man da virkelig betale det sjøl!

Anonymkode: 497ae...0e4

Uenig 👎 

Anonymkode: 656eb...c43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sokkar said:

Jeg sliter med å finne bikini, for jeg ikke har pupper som holder den på plass. Jeg sliter med å finne badedrakt, for med mindre jeg går på barneavdelingen er badedrakter laget for kvinner med former. Det ser ikke normalt ut.

Du, jeg ser ikke akkurat så bra ut i badedrakt jeg heller. Stoffet er jo såpass stramt at brystene klemmes sammen til ingenting (har B-cup). Badedrakter er svært tøyelige, så om du ikke har funnet en som faktisk passer blir jeg svært overrasket. At det ser rart ut fordi du mangler bryst er en annen sak - men det ser like dumt ut når vi andre som har små pupper også bruker det. Badedrakt ser dumt ut med mindre man har store pupper. 

Bikini blir en annen sak.

Anonymkode: 6e5e4...c00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Sokkar skrev:

Hvorfor mistet du respekten for siste del av innlegget mitt? Jeg skrev det, fordi jeg hvet noen blir heksejaktet på forumet her, dersom skattepengene blir brukt til noe dei er uenige i... jeg betaler skatt. Og barnemishandleren jeg refererte til er en reell person.

jeg kjenner kvinner som har fått nye pupper etter brystkreft. Noe av grunnen til at dei må vente lenge i kø er fordi et helt Bryst skal lages på nytt. I noen tilfeller også nye brystvorter. Dei beste kirurgene klarer også å lage brystvortene så kvinnene har følelse i dem. Og selvfølgelig skjønner jeg at kvinner ønsker nye Bryst etter brystkreft. De blir jo helt flate og ukvinnelige. På samme måte som jeg ønsker å oppleve å ha bryst. 

Jeg tviler på at du overbeviser noen som er uenige ved å peke på verre ting å bruke skattepenger på. Du fremstår rett og slett ganske usympatisk og lite reflektert når du bruker slik argumentasjon.

Anonymkode: f90b5...354

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at du overbeviser noen som er uenige ved å peke på verre ting å bruke skattepenger på. Du fremstår rett og slett ganske usympatisk og lite reflektert når du bruker slik argumentasjon.

Anonymkode: f90b5...354

Forklar meg gjerne hva som var usympatisk? Fordi personen jeg refererte til får arbeidsavklaringspenger fra nav, og det skulle bare mangle? Skattepenger går til gode og "dårlige" saker, slik er det i vårt gode samfunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, jeg ser ikke akkurat så bra ut i badedrakt jeg heller. Stoffet er jo såpass stramt at brystene klemmes sammen til ingenting (har B-cup). Badedrakter er svært tøyelige, så om du ikke har funnet en som faktisk passer blir jeg svært overrasket. At det ser rart ut fordi du mangler bryst er en annen sak - men det ser like dumt ut når vi andre som har små pupper også bruker det. Badedrakt ser dumt ut med mindre man har store pupper. 

Bikini blir en annen sak.

Anonymkode: 6e5e4...c00

Hehe, men då forstår du at å finne badeklær er ekstremt vanskelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er flate pupper.

IMG_9131.JPG

Anonymkode: afada...16f

Umulig å si utifra det bildet.

Anonymkode: 9ee24...590

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva som er praksisen, men hvis det stemmer at noen får dekket silikonpupper av staten, så ja, da blir jeg jævlig provosert. At staten dekker kosmetiske operasjoner ifm skader, fødselsdefekter og lignende er helt ok. Det å være flatbrystet er ikke en slik tilstand. 

Vil man ha silikonpupper bør man da virkelig betale det sjøl!

Anonymkode: 497ae...0e4

Det er enkelte diagnoser som gjør at kvinner ikke utvikler seg naturlig. De psykiske belastningene det kan føre til fjør at noen få får det dekket.

Det er sterke vurderinger som ligger til grunn her og ikke jålerier som du antyder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at du overbeviser noen som er uenige ved å peke på verre ting å bruke skattepenger på. Du fremstår rett og slett ganske usympatisk og lite reflektert når du bruker slik argumentasjon.

Anonymkode: f90b5...354

Ja, jeg synes også at HI er en elendig måte å starte på her....

Det vekket jo ikke sympati akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sokkar skrev:

jeg kjenner kvinner som har fått nye pupper etter brystkreft. Noe av grunnen til at dei må vente lenge i kø er fordi et helt Bryst skal lages på nytt. I noen tilfeller også nye brystvorter. Dei beste kirurgene klarer også å lage brystvortene så kvinnene har følelse i dem. Og selvfølgelig skjønner jeg at kvinner ønsker nye Bryst etter brystkreft. De blir jo helt flate og ukvinnelige. På samme måte som jeg ønsker å oppleve å ha bryst. 

Du ANER IKKE hva du snakker om, dette innlegget er tydelig bevis på det. Kvinner som er brystkreftoperert kan får ulike typer rekonstruksjon, med egen muskel eller fett som flyttes fra et annet sted på kroppen, eller med protese. Hvilken følelse man har hvor avhenger av rekontruksjonsmetode, ikke kirurg, samt av den enkeltes hudstatus og groevne. Det er kø fordi operasjonen er omfattende, og fordi de kvinnene som står i kø hos det offentlige ofte er risikopasienter de private puppeklinikkene ikke er kompetent til eller tør å operere.  Kreftopererte kvinner ønsker ikke rekontruksjon av bryster fordi de er ukvinnelige, de ønsker det fordi de har mistet en kroppsdel de er vant til å ha, de har fått utseende endret. 

DU ts har derimot klart deg til voksen alder uten at dette har plaget deg nok til å gjøre noe med det, du har fått barn, du har bevist at det ikke er noe hinder for parforhold og seksualliv, ei heller er du i en sårbar ungdomsfase der mobbing er aktuelt.  Voksne kvinner som plutselig ønsker kosmetisk behandling må nok pent finne seg i å betale den selv. Så spar opp, gå til privatklinikk og operer deg. Og begrav de grusomme holdningene dine. 

Anonymkode: c0532...631

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å si utifra det bildet.

Anonymkode: 9ee24...590

Åja.  Jeg ser bare to brystvorter og en brystkasse.  Hvor ser du konturer av bryster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...