Gå til innhold

Kjæresten vil ikke bli med på ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Haha når du sier det på den måten. Det er ihvertfall ikke det jeg ønsker i et forhold, for meg er det iallefall viktig at kjæresten min skal ønske å tilbringe tid med meg. Vet ikke helt om det er det som er årsaken da, kanskje han bare ikke innser at valgene hans faktisk sårer meg

Anonymkode: 41c7a...a56

Skal du spandere på han?

Eller må han betale en 15-20 tusen kr selv for å være med en uke i en storby?

Anonymkode: 54b79...c8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal du spandere turen på han?

Kanskje han synes det blir dyrt med alle utgiftene?

Reise til og fra flyplassene, flybilletter, hotell, cafe, resturanter osv.

 

En storbyferie blir mye dyrere selvom man prøve å gjøre den rimeligere, enn et par byturer.

Anonymkode: 54b79...c8f

Han tjener mye bedre enn meg (fast månedlig, ganske høy inntekt) og bor gratis, mens jeg enda studerer og leier leilighet. Fant veldig billige billetter, som vi begge selvfølgelig vil dele utgiftene for. Tenker ikke å reise bort for å shoppe, ønsket bare en koselig langhelg med kjæresten min. Han bruker fort et par tusenlapper hver gang han er på byen, så du skal ikke se bort ifra at en uke med festing blir dyrere enn ferien 

Anonymkode: 41c7a...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal du spandere på han?

Eller må han betale en 15-20 tusen kr selv for å være med en uke i en storby?

Anonymkode: 54b79...c8f

Ferien hadde aldri havnet i nærheten av et slik beløp, men jeg skjønner dog tanken med svaret. Virket uansett ikke som det var prisen som sto i veien

Anonymkode: 41c7a...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Han tjener mye bedre enn meg (fast månedlig, ganske høy inntekt) og bor gratis, mens jeg enda studerer og leier leilighet. Fant veldig billige billetter, som vi begge selvfølgelig vil dele utgiftene for. Tenker ikke å reise bort for å shoppe, ønsket bare en koselig langhelg med kjæresten min. Han bruker fort et par tusenlapper hver gang han er på byen, så du skal ikke se bort ifra at en uke med festing blir dyrere enn ferien 

Anonymkode: 41c7a...a56

Du skrev en uke og da gikk jeg utifra det, jeg tenker nok at den turen kan nok bli en del dyrer en et par byturer

Hva med å heller finne på noe som er mye rimeligere enn en storbyferie og se hva han sier?

Billig Hytte f eks.

Anonymkode: 54b79...c8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ferien hadde aldri havnet i nærheten av et slik beløp, men jeg skjønner dog tanken med svaret. Virket uansett ikke som det var prisen som sto i veien

Anonymkode: 41c7a...a56

Du skal ikke se bort for at en storby tur kan bli så dyr hvis ikke mer.

Vi hadde en lang helg (3 dager) i Gøteborg, toget ditt, bodde på billig hostel, billige resturanter og minium av shopping, tilsammen ble det 4 tusen hver.

Anonymkode: f42ca...740

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skal ikke se bort for at en storby tur kan bli så dyr hvis ikke mer.

Vi hadde en lang helg (3 dager) i Gøteborg, toget ditt, bodde på billig hostel, billige resturanter og minium av shopping, tilsammen ble det 4 tusen hver.

Anonymkode: f42ca...740

Og det var også uten Liseberg, og museumer.

Anonymkode: f42ca...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Du skal ikke se bort for at en storby tur kan bli så dyr hvis ikke mer.

Vi hadde en lang helg (3 dager) i Gøteborg, toget ditt, bodde på billig hostel, billige resturanter og minium av shopping, tilsammen ble det 4 tusen hver.

Anonymkode: f42ca...740

Ja, hvis det er et slikt beløp som er mye, blir det nok litt utgifter ja. Skal snakke med han om en hyttetur eller noe annet, men tviler på at det var prisen som trakk han bort. Han bruker fort to tusen på polvarer når han handler inn for en stund, og gjerne en tusenlapp på byen også.

Anonymkode: 41c7a...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, hvis det er et slikt beløp som er mye, blir det nok litt utgifter ja. Skal snakke med han om en hyttetur eller noe annet, men tviler på at det var prisen som trakk han bort. Han bruker fort to tusen på polvarer når han handler inn for en stund, og gjerne en tusenlapp på byen også.

Anonymkode: 41c7a...a56

Lykke til :)

Anonymkode: 54b79...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Og det var også uten Liseberg, og museumer.

Anonymkode: f42ca...740

Kan sikkert hende at det er det som er tanken bak, håper egentlig det😇 Selve storbyferien skiter jeg litt i, vil jo bare tilbringe tid med han, så er ikke veldig nøye hvor 

Anonymkode: 41c7a...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke se bort for at en storby tur kan bli så dyr hvis ikke mer.

Vi hadde en lang helg (3 dager) i Gøteborg, toget ditt, bodde på billig hostel, billige resturanter og minium av shopping, tilsammen ble det 4 tusen hver.

Anonymkode: f42ca...740

Hva brukte dere de 8000 på da, når dere bodde billig,  spiste billig,  lite shopping, og reiste med tog??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? Generiske "fylla med gutta"/byturer som er det samme personen gjør hver helg synes jeg er en elendig unnskylding for å ikke ville reise vekk eller finne på noe med kjæresten i en ferie. Er det fordi han må treffe kompisene hele tiden? Eller er det fordi han må drikke? Eller er det fordi han spesifikt ikke liker storbyferie men bare sa nei istedet for å foreslå noe annet dere kunne gjøre? Eller er det fordi han ikke egentlig er interessert i å tilbringe noe mer tid med deg? Tror kanskje du må forsøke å komme til bunns i det. Jeg synes det er viktig med tid hver for seg og å kunne henge med venner og sånn men man må jo bruke litt tid med kjæresten også. Synes ikke du er urimelig som ønsker å bruke litt av ferien sammen.

Skjønte ikke helt avsporingen over om pris, vil tro man kunne sagt ifra om det var pga pris, det er uannsett dyrt å dra ut også.

Anonymkode: 96372...b83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tirben said:

Hva brukte dere de 8000 på da, når dere bodde billig,  spiste billig,  lite shopping, og reiste med tog??

1000 kr var toget begge veier for 1 person, ca 1250 for hostel for 1 person . resterende på ca 1750 for meg, gikk til å spise lunsj og middag, øl på kvelden, tbanekort og litt shopping. det er ca 580 kr dagen pr person. 

Anonymkode: 54b79...c8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gamle er dere? Generiske "fylla med gutta"/byturer som er det samme personen gjør hver helg synes jeg er en elendig unnskylding for å ikke ville reise vekk eller finne på noe med kjæresten i en ferie. Er det fordi han må treffe kompisene hele tiden? Eller er det fordi han må drikke? Eller er det fordi han spesifikt ikke liker storbyferie men bare sa nei istedet for å foreslå noe annet dere kunne gjøre? Eller er det fordi han ikke egentlig er interessert i å tilbringe noe mer tid med deg? Tror kanskje du må forsøke å komme til bunns i det. Jeg synes det er viktig med tid hver for seg og å kunne henge med venner og sånn men man må jo bruke litt tid med kjæresten også. Synes ikke du er urimelig som ønsker å bruke litt av ferien sammen.

Skjønte ikke helt avsporingen over om pris, vil tro man kunne sagt ifra om det var pga pris, det er uannsett dyrt å dra ut også.

Anonymkode: 96372...b83

Jeg er helt enig at hun skal finne ut av det, men det må vel være mulig å kunne prøve å se saken fra flere sider vel?

 

Anonymkode: 54b79...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig at hun skal finne ut av det, men det må vel være mulig å kunne prøve å se saken fra flere sider vel?

 

Anonymkode: 54b79...c8f

Såklart, vil jo helst finne en annen forklaring på dette enn at han er mer glad i å drikke enn meg:)

Anonymkode: 41c7a...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gamle er dere? Generiske "fylla med gutta"/byturer som er det samme personen gjør hver helg synes jeg er en elendig unnskylding for å ikke ville reise vekk eller finne på noe med kjæresten i en ferie. Er det fordi han må treffe kompisene hele tiden? Eller er det fordi han må drikke? Eller er det fordi han spesifikt ikke liker storbyferie men bare sa nei istedet for å foreslå noe annet dere kunne gjøre? Eller er det fordi han ikke egentlig er interessert i å tilbringe noe mer tid med deg? Tror kanskje du må forsøke å komme til bunns i det. Jeg synes det er viktig med tid hver for seg og å kunne henge med venner og sånn men man må jo bruke litt tid med kjæresten også. Synes ikke du er urimelig som ønsker å bruke litt av ferien sammen.

Skjønte ikke helt avsporingen over om pris, vil tro man kunne sagt ifra om det var pga pris, det er uannsett dyrt å dra ut også.

Anonymkode: 96372...b83

Tusen takk for en konstruktiv kommentar! Skal definitivt snakke med han om hvordan han tenker, har tatt litt avstand fra han de siste dagene, men tenker å møte han over helga å snakke om situasjonen :) 

Anonymkode: 41c7a...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi tenkte på å ha storbyferie i påsken, vi slo oss fra det, da vi innså at butikker, cafer, resturanter ol kommer til å være stengt.

 

 

Anonymkode: 54b79...c8f

Hvilken storby har dere sett på? Bodø, Vadsø, Kirkenes?

Anonymkode: d75a3...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvilken storby har dere sett på? Bodø, Vadsø, Kirkenes?

Anonymkode: d75a3...6d9

Polen bl annet.

Anonymkode: 54b79...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ferien hadde aldri havnet i nærheten av et slik beløp, men jeg skjønner dog tanken med svaret. Virket uansett ikke som det var prisen som sto i veien

Anonymkode: 41c7a...a56

Fra dør til dør så er da ikke det en ublu pris. 

På storby ferie blir det alltid til att man spiser 3 måltider ute hver dag, shopper, turistmagneter koster skjorta. 

Anonymkode: d75a3...6d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat ! Jeg er også glad i en fest i ny og ne, men ikke hver helg. har ikke lyst at det skal være en dealbreaker, men hans måte å leve på er ikke min..

Anonymkode: 41c7a...a56

så hvorfor ble du sammen med han da om han har en livstil du ikke ønsker han skal ha? forstår ikke hvorfor damer ghår inn i forhold og mener mannen skal endre seg etter dems behov. er vel bedre åfinne noen som passer deg

Anonymkode: 42732...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

så hvorfor ble du sammen med han da om han har en livstil du ikke ønsker han skal ha? forstår ikke hvorfor damer ghår inn i forhold og mener mannen skal endre seg etter dems behov. er vel bedre åfinne noen som passer deg

Anonymkode: 42732...b5b

Sukk. Jeg har da sagt til han at jeg ikke deler de samme interessene som han, og at det kanskje kom til å sette en stopper for et evt forhold. Han ble knust og jeg endte opp med å gi han en sjanse til å bevise at "det kom til å funke". 

Anonymkode: 41c7a...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...