Gå til innhold

Liker å bli naturlig eldre .


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff , så lei jeg er alt mas om slanking og styrketrening og tannbleking og alt ! Jeg er ikke tykk , men alle rundt meg maser om trening og " sunt kosthold " . De er ekstremt opptatt av å se yngre og bra ut , og det er greit for meg . Men når de sier at jeg med mitt " potensiale " kunne sett ti år yngre ut , blir jeg lei . Har sagt at jeg trives som jeg er . Jeg er langt fra likegyldig med utseendet , men jeg orker ikke det jaget med å se best og yngst ut ! 

Nå har jeg opplevd mye i livet , og elsker at det er stille og rolig og harmonisk . Jeg liker å være bestemor og vil heller ha barnebarna i helger enn ut med venninner . Jeg er 48 og fikk barnebarn tidlig fordi jeg fikk barn tidlig selv . Venninnene mine er veldig fine damer , men de sier at jeg blir " gammel " før tiden . Det er så dumt å si , og i går så jeg fra om at de bør jo respektere meg for den jeg velger å være . 

Jeg har god råd . Penger jeg bruker på barnebarn og å stikke litt til mine nå voksne barn pluss at jeg sparer . Jeg kjøper nye klær til meg selv til hver sesong , så jeg kler meg ikke som " kjerring " . 

Jeg har lyst til å bli eldre uten alt kjas om å være rynkefri og " evig ung " . Jeg er mye på turer i fjellet osv , så formen er også bra !

Er det andre her som skjønner meg og vil det samme ? Å bli voksen en gang uten alt press og mas ? 

Anonymkode: 10e43...7d3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Japp, enig med deg. Gir blaffen i hysteriet rundt meg:-)

Anonymkode: 0d282...3e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff , så lei jeg er alt mas om slanking og styrketrening og tannbleking og alt ! Jeg er ikke tykk , men alle rundt meg maser om trening og " sunt kosthold " . De er ekstremt opptatt av å se yngre og bra ut , og det er greit for meg . Men når de sier at jeg med mitt " potensiale " kunne sett ti år yngre ut , blir jeg lei . Har sagt at jeg trives som jeg er . Jeg er langt fra likegyldig med utseendet , men jeg orker ikke det jaget med å se best og yngst ut ! 

Nå har jeg opplevd mye i livet , og elsker at det er stille og rolig og harmonisk . Jeg liker å være bestemor og vil heller ha barnebarna i helger enn ut med venninner . Jeg er 48 og fikk barnebarn tidlig fordi jeg fikk barn tidlig selv . Venninnene mine er veldig fine damer , men de sier at jeg blir " gammel " før tiden . Det er så dumt å si , og i går så jeg fra om at de bør jo respektere meg for den jeg velger å være . 

Jeg har god råd . Penger jeg bruker på barnebarn og å stikke litt til mine nå voksne barn pluss at jeg sparer . Jeg kjøper nye klær til meg selv til hver sesong , så jeg kler meg ikke som " kjerring " . 

Jeg har lyst til å bli eldre uten alt kjas om å være rynkefri og " evig ung " . Jeg er mye på turer i fjellet osv , så formen er også bra !

Er det andre her som skjønner meg og vil det samme ? Å bli voksen en gang uten alt press og mas ? 

Anonymkode: 10e43...7d3

Er så enig. Bare mas om helse og utseendet hele tiden. Er som deg. Har heller ikke behov for å barbere meg overalt heller. Er helt naturlig.

Anonymkode: 38ed4...f20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å høre. Bra du har sagt fra til venninnene dine. Du tar vare på deg selv og din helse: også den psykiske ved å fokusere på det som betyr noe for deg. 

Så lenge du holder deg for god til å kritisere venninnene dine for 'å bare være opptatt av overfladiske ting og er hysterisk for å bli eldre', så bør du kunne kreve samme respekten tilbake for din holdning til det hele. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er to år yngre enn deg og har klippet av meg mitt lange, fargede hår. Nå har jeg latt min egen, askeblonde farge fått vokse ut, og med innslag av sølv ser jeg aldeles smashing ut. Elsker å være den naturlige meg!

Anonymkode: 306bb...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 25 år, men har alltid hatt samme innstillng til livet. Jeg vil jo selvsagt ikke visne bort, men sånn er livet. Jeg vil eldes på riktig vis. Jeg vil bli en smilende, rynkete, bestemor som baker boller med barnebarna og spiser kake på kafe hver torsdag med mine bestemor-venner. 

Jeg trener og spiser sunt fordi jeg må ned i vekt. Hadde jeg vært normalvektig hadde jeg nok holdt meg til hverdagsturer. 

Anonymkode: fa3bb...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig, det er et helt sykt press vi damer legger på hverandre. Jeg blir straks 46 og føler et press på at man må se yngre ut være sporty osv. Jeg er strålende fornøyd med noen kilo for mye og smilerynker og setter pris på å slippe å være et objekt for menn. Jeg synes det må være friheten i å bli eldre😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som stresser med de ytre tingene for å se veldig unge ut lengst mulig har en lang vei å gå før de er så frigjorte som de forteller verden og hverandre at de er. Egentlig er det motsatt. De er livredde for å se seg selv som de er og klarer ikke å godta at de ikke er tyve år hele livet. Klarer ikke å godta det som er naturlig for en kropp. Sånne damer er triste greier sett utenfra.  

Anonymkode: 2eaaf...c90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår, og er veldig enig med deg.  

Gjennom livet høres man ofte at "du ser ikke ut som 40.." eller 50...osv.  Jeg forsto tidlig at i dette lå en forventning om å se yngre ut enn man egentlig er.  Jeg ønsker riktig nok ikke å se eldre ut enn jeg er, men ønsker jeg har virkelig ikke et behov for å se yngre ut enn jeg er. 

Min x svigerdatter på 30+ har kjøpt seg nye pupper og lepper.  Hun er så vakker at det er utrolig at hun skulle ønske å endre på noe!?  Venninnene mine har løftet øynene m.m.   De stresser mye med trening, vekt, egenpleie osv.  

Jeg synes det er trist å se denne kampen mot naturen, som uansett er en tapt kamp.  Undrer meg på hva de alle går glipp av underveis. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 30-årene, men tenker det samme. Det er fint å tenke på helsa og ta vare på seg selv, men det kan man helt fint gjøre uten masse inngrep og å bli helt hysterisk. 

Man ser bare på tråder her inne så er det om å gjøre og skulle fortelle hvor mye yngre de ser ut. Hva er galt med å se ut som den alderen man er? 

Ingen ser ut som de er 20 hele livet, men det virker som det er det mange kvinner higer etter. Jeg synes det er andre ting som er viktigere i livet enn å ha et sånt krampaktig forhold til det å bli eldre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som folk har panikk for å eldes og gjør alt for å se yngre ut. Det å bli eldre og se eldre ut er helt naturlig og det er sånn det er. Folk kan så klart gjøre som de vil, men enig i at det blir litt vel mye hysteri og mas. Så lenge man har god hygiene, har rene klær og ser stelt ut ser jeg ikke problemet. Når jeg blir eldre vil jeg selv nyte livet som det er og finne på ting med barna og eventuelt barnebarn, enn å hele tiden være stressa pga utsendte og det å se yngre ut. Jeg er sikker på at du er fin akkurat som du er ts! Det at du prioterer anderledes enn dine venner er helt greit og ikke noe de burde legge seg oppi. Du respekterer dem, da burde de kunne respektere deg og dine valg også 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott at ikke alle er hysteriske og ønsker å eldes naturlig, det er helt klart det ideelle, men jeg synes også at man må kunne respektere de som ønsker det motsatte. 

Det er ikke greit å legge seg oppi noen av delene. Generelt burde det være irrelevant hvordan folk velger å se ut, og det burde være et ikke-tema. 

Føler man seg bedre med litt Botox i pannen, eller et løft her eller der for å føle seg mer attraktiv, er det ingens sak. Samtidig må det selvsagt være greit å ikke gjøre disse prosedyrene heller, det er jo det mest naturlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.1.2018 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare 25 år, men har alltid hatt samme innstillng til livet. Jeg vil jo selvsagt ikke visne bort, men sånn er livet. Jeg vil eldes på riktig vis. Jeg vil bli en smilende, rynkete, bestemor som baker boller med barnebarna og spiser kake på kafe hver torsdag med mine bestemor-venner. 

Jeg trener og spiser sunt fordi jeg må ned i vekt. Hadde jeg vært normalvektig hadde jeg nok holdt meg til hverdagsturer. 

Anonymkode: fa3bb...cc9

Så fint å lese at dere yngre også har et bilde av hvordan dere vil bli . En rynkete bestemor som baker boller ? Nå husker jeg så godt de rynkene mine besteforeldre hadde . Det var noe trygt med det :) eller om jeg har " falske minner " . Det føles godt uansett !

Anonymkode: 10e43...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle må få gjøre som de vil. 

Selv foretrekker jeg å ta meg best mulig ut. Jeg har en stor interesse for klær og sminke, og trening er en hobby og viktig del av livet mitt. Så er ikke slik at det er stress og pes, og noe jeg føler samfunnet forventer av meg. Og nå når jeg snart bikker 40 er jeg ikke fremmed for botox og laser. 

Men jeg belærer aldri andre. I vennekretsen er det en god miks, fra sminkefri, til noen kilo for mye, til silikon ulike plasser, til full sminke hver dag. Men jeg hører da aldri at noen kritiserer hverandre eller kommer med stikk? Så hvis du hører dette fra alle rundt deg bør du nok ta en kritisk gjennomgang av egen vennekrets. 

Anonymkode: 0969a...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, hocane skrev:

 Med bedre helse og regelmessig trening får du et lykkeligere liv da. 

Hun sier jo at hun er aktiv, i god form, normalt slank, og tilfreds med livet som det er, så hvorfor skal hun stresse og strebe etter noe mer, når hun har det så bra som hun har det?

 

TS, jeg er like gammel som deg, og helt enig med deg!

Jeg oppever også at jeg må forsvare valgene jeg tar, men mener som deg at hver og en av oss må få lov til å ha det livet vi er tilfreds med, uten å måtte forsvare det overfor andre.

Anonymkode: 1d6ff...a3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Jeg får inntrykk av at alle andre er mer opptatt av mitt utseendet enn jeg er selv. Hva? Er du 36 år? Har du vært modell? (Nei)Du er så slank. Har du fått barn med den kroppen? Da jeg var gravid var alle opptatt av at magen min var liten. Du ser jo ikke gravid ut!

Ærlig talt ble jeg så mye påminnet om den lille magen at jeg dro på sykehuset for å sjekke at ungen faktisk vokste. Ble jo dritbekymret. Men ungen vokste normalt. Jeg hadde bare god plass siden jeg var så lang. 

Jeg kler meg som oftest komfertabelt og kunne nok vært mer bombshell enn jeg er, men jeg er mer opptatt av å kle meg varmt og ikke gå som Bambi på is i høye hæler på isen :fnise:

Jeg sminker meg med mineralfoundation om morgenen med litt ekstra, håret er som oftest i hestehale og jeg har på ullundertøy, jeans og en stor varm genser og en stor varm vinterparkas. På sommeren går jeg i mye løse pustende plagg. 

Har ingen planer om å ta noe greier i ansiktet. Blir skremt av å se de damene på 40+ som ser ut som om hele ansiktet dratt alt for langt opp med øyne som knapt klarer å blinke, hud så stram at de ser ut som om de konstant har en blåsemaskin i trynet og lepper som ser ut som en and. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...