Gå til innhold

Egnet Straff For Ikke Å Separere Klær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Straff? Er du faren hennes ? Du slutter bare å vaske klærne hennes. Herregud hvem vasker alt tøyet for partneren sin ? 

Anonymkode: c9556...848

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har innvilget meg selv hjemmekontor i dag, og som vanlig så pleier jeg å gjøre litt huslige oppgaver før jeg kaster meg over arbeidet på morgenen, det være seg å sette på klesvask, oppvaskmaskinen bake brød m.m. 

I stedet for å ta meg en hel halv time lunsj så får jeg gjort unna litt da også. Ta ut av oppvaskmaskinen, vaskemaskinen, henge opp klær, sette på tørketrommelen, eller feie over gulvet med støvsugeren. 

I morges, som så mange andre ganger så satte jeg på en klesvask - kulør 40 grader celcius for de som undrer. Når jeg tok vasken ut av vaskemaskinen så ser jeg at sambo nok en gang ikke har separert klærne sine, sokker og trusa er i buksa, trøya henger i skjorta, sokker er ikke strekt ut osv..

Enkelte vil kanskje si at det er mitt ansvar å sjekke lommer, separere klærne, og rulle ut sokkene før de legges i vasken. De om det. 

Jeg har snakket med sambo om dette over flere år nå, og hun er helt enig, og hun sier hver gang at hun skal skjerpe seg - og strekke ut klærne, separere trøyer fra genser/skjorter, rulle/strekke ut sokkene sine, sjekke lommer før hun legger de i skittentøykurven. Men neida, sambo er 43 år gammel, men oppfører seg som om hun er 14 når det gjelder klær. 

Jeg, en mann i midten av førtiårene er vel ikke hennes mor, og har følgelig ikke dette ansvaret. 

Nå har jeg kommet dit hen at det ikke lenger holder med prat(LES dialog og kommunikasjon) - og det er uaktuelt å måtte gi gulrøtter for å gjøre noe som man skal forvente av en dame på 43 år. Mitt siste virkemiddel er Straff. 

Men jeg vet ikke hva slags straffereaksjon som er best egnet i dette tilfellet. En straff skal gjerne stå samsvar med forbrytelsen - hva slags straff mener dere hun fortjener? 

 

Anonymkode: 27b19...1e3

Hvorfor poster du dette i barneforumet, når dette gjelder din samboer? 

Pleier du å straffe folk, det være seg barn eller voksne?! Straff er ut. Dette er 2018.

 

Du får ringe psykisk helsetelefon eller lignende. 

 

Anonymkode: d4de8...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 5 skittentøykurver: - ull - kulør 40 - kulør 60 - hvit 60 - arbeidsklær(klær som ikke blandes med fritidsklær, som for eksempel klær som brukes i hagen, i garasjen m.m.)

Hun er for så vidt flink til å sortere disse, spesielt arbeidsklær og ull. Så problemet handler ikke om sortering, men å separere klærne, mørke sokker fra mørke jeans. Ironien er at hun sorterer konsekvent hvite truser fra jeans-buksa, og hvite BH`er fra mørke gensere, så sortere det kan hun. 

Anonymkode: 27b19...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 5 skittentøykurver: - ull - kulør 40 - kulør 60 - hvit 60 - arbeidsklær(klær som ikke blandes med fritidsklær, som for eksempel klær som brukes i hagen, i garasjen m.m.)

Hun er for så vidt flink til å sortere disse, spesielt arbeidsklær og ull. Så problemet handler ikke om sortering, men å separere klærne, mørke sokker fra mørke jeans. Ironien er at hun sorterer konsekvent hvite truser fra jeans-buksa, og hvite BH`er fra mørke gensere, så sortere det kan hun. 

Anonymkode: 27b19...1e3

Det høres rimelig OCD ut. Kansje hun bare driter i systemet ditt. Begynn å vask deres egne klær så er problemet løst.  Hvis du ikke vil det så må du slutte å klage og leve med det. 

Anonymkode: c9556...848

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 5 skittentøykurver: - ull - kulør 40 - kulør 60 - hvit 60 - arbeidsklær(klær som ikke blandes med fritidsklær, som for eksempel klær som brukes i hagen, i garasjen m.m.)

Hun er for så vidt flink til å sortere disse, spesielt arbeidsklær og ull. Så problemet handler ikke om sortering, men å separere klærne, mørke sokker fra mørke jeans. Ironien er at hun sorterer konsekvent hvite truser fra jeans-buksa, og hvite BH`er fra mørke gensere, så sortere det kan hun. 

Anonymkode: 27b19...1e3

Lykke til med helsen! Det er lov å oppsøke hjelp. Dere bør bestille en time ved deres lokale familievern.

Anonymkode: d4de8...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Straff? Er du faren hennes ? Du slutter bare å vaske klærne hennes. Herregud hvem vasker alt tøyet for partneren sin ? 

Anonymkode: c9556...848

Jeg! :)

Anonymkode: 02376...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som ikke strekker ut sokker før vask? :overrasket: Rart ingen har kommentert det. Jeg vet ikke hva det innebærer engang.

Endret av Ewe
glemte et ord
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 5 skittentøykurver: - ull - kulør 40 - kulør 60 - hvit 60 - arbeidsklær(klær som ikke blandes med fritidsklær, som for eksempel klær som brukes i hagen, i garasjen m.m.)

Hun er for så vidt flink til å sortere disse, spesielt arbeidsklær og ull. Så problemet handler ikke om sortering, men å separere klærne, mørke sokker fra mørke jeans. Ironien er at hun sorterer konsekvent hvite truser fra jeans-buksa, og hvite BH`er fra mørke gensere, så sortere det kan hun. 

Anonymkode: 27b19...1e3

Skulle du kjøpt 5 til, sånn at du får skikkelig system? Det virker litt slumsete å kun ha 5. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ewe skrev:

Er jeg den eneste som ikke strekker ut sokker før vask? :overrasket: Rart ingen har kommentert det. Jeg vet ikke det innebærer engang.

Ja. Vi andre strekker de ut før vask.

Anonymkode: d4de8...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Vi andre strekker de ut før vask.

Anonymkode: d4de8...285

Ikke kjæresten til TS! :opplyser:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, Ewe skrev:

Ikke kjæresten til TS! :opplyser:

Ikke jeg heller. Kaster de jo ikke i maskinen som en ball, men strekker ikke i de nei. Så da er vi 3; du, kjæresten til ts og jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask klærne som de er. Så er det hennes eget problem om de ikke blir skikkelig reine fordi de ligger i en krøll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres rimelig OCD ut. Kansje hun bare driter i systemet ditt. Begynn å vask deres egne klær så er problemet løst.  Hvis du ikke vil det så må du slutte å klage og leve med det. 

Anonymkode: c9556...848

Vi var faktisk enige om att vi skulle ha fem skittentøykurver, og som nevnt over, sortering er ikke problemet her. Det systemet fungerer godt. 

Er vi alene om å ha fem skittentøykurver? 

Anonymkode: 27b19...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Straff? Er du faren hennes ? Du slutter bare å vaske klærne hennes. Herregud hvem vasker alt tøyet for partneren sin ? 

Anonymkode: c9556...848

I huset vårt har det blitt sånn at jeg vasker klær. Mannen KAN så klart gjøre det også - han fikk jo rene klær før vi ble samboere, men jeg liker å gjøre det og han gjør andre ting i hjemmet. Det kan da ikke være helt unormalt. 

Dog unormalt å begynne å straffe hverandre i et forhold. Det er lov å sette krav - du vasker ikke klær med mindre slik og sånn. Hvis hun parerer med at du ikke gjør nok i huset møter du det med to valg: enten får du andre oppgaver i stedet for klesvask, ellers må hun legge fra seg klærne som du vil. 

Utrolig mye rart man kan få en konflikt om...

Anonymkode: 23b95...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Herregud hvem vasker alt tøyet for partneren sin ? 

Anonymkode: c9556...848

Jeg! Og han lager mat til meg.

Det heter arbeidsfordeling, og er et effektiviseringsverktøy man kan nyte godt av når man bor sammen med noen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lev med det! Om dette har vært en diskusjon i flere år, så bare aksepter at hun er slik. Dette er en del av pakken! Velger du å leve med henne, så er det bare slik. Istedenfor å irritere deg, så bare aksepter. Dette er en av hennes små uperfektheter, og du har sikkert dine. (Dere har sikkert begge sider som er verre enn dette også.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hactar skrev:

Jeg! Og han lager mat til meg.

Det heter arbeidsfordeling, og er et effektiviseringsverktøy man kan nyte godt av når man bor sammen med noen.

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Straff? Er du faren hennes ? Du slutter bare å vaske klærne hennes. Herregud hvem vasker alt tøyet for partneren sin ? 

Anonymkode: c9556...848

Det føles nesten sånn ut, at jeg er faren hennes - og at hun, en dame på 43 egentlig bare er 14 år når det gjelder klær og klesvask. 

Som flere her har nevnt, man deler på arbeidsoppgavene i et hjem - da får man mer fritid, mer tid for seg selv, og mer tid sammen.  En vinn-vinn situasjon for begge parter. 

Når det gjelder ordet Straff så burde jeg vel kanskje har skrevet det med apostrof - altså "Straff".. For det var ikke ment at hun skal straffes på en måte som gjør at hun lider, heller en "straff" som jeg kan dra nytte av. 

Tok opp dette med henne i går kveld, og vi har kommet frem til følgende løsning:

- Hvis hun ikke sorterer i riktig skittentøykurv, og separer klærne fra hverandre, pluss strekker ut sokker, bukseben, ermer på genser og skjorter så gjør jeg den jobben så plikter hun å varte meg opp første ledige helgekveld. Og alle skjønner vel hva "varte opp" betyr, så det trenger jeg ikke gå nærmere inn på. 

Mvh

TS

Anonymkode: 27b19...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂😂😂 strekke ut tøyet før det vaskes? Hvilken hensikt har det?

Du har for høye krav😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...