Gå til innhold

Markedsføring som nettbasert årsstudium?? desperat og arbeidsledig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har allerde en bachelor i Internasjonale studier, master i Handel og økonomisk samarbeid, tatt i utlandet. Men har ikke greid å skaffe meg jobb etter at jeg kom tilbake til Norge, september 2017. Jeg har søkt massevis av jobber, fått veiledning på karrieresenter, etc. Men altså ingen jobb. Nå vurderer jeg å enten ta halvårstudie i Coaching og ledelse, årsstudie i Markedsføring, nettbasert, eller årsstudie i PR og kommunikasjon, nettbasert.  

Er jeg helt på jordet her? Er det noen vits i å ta korte studier, og evt hvilke av studiene over vil være lure å ta? 

Takk for innspill

Anonymkode: b089c...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er litt på jorde, for selv vi med master i markedsføring sliter med å få jobb. Det du burde gjøre er: 

Å lære hvordan ting fungerer i praksis, om du vil lære markedsføring bør du sjekke kursene til utdannet.no . Da kan du gå igjennom online kurs som viser hvordan google programmer som Adwords, Analytics, photoshop o.l fungerer. Det er ingen poeng i å studere mer fordi det er ikke mer utdannelse innen det som gir deg jobb men det er det du kan i praksis. Du bør også lage egne prosjekter å vise til. 

Ellers så kan du: 

1. Fortsatt søke jobber. 

2. Studere noe HELT annet som gir jobb. 

Jeg jobber allerede innen salg, og vet at markedsføring innebærer salg og har blitt lei av dette etter noen år. Nå studerer jeg noe helt annet..

Anonymkode: d83c2...df6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er litt på jorde, for selv vi med master i markedsføring sliter med å få jobb. Det du burde gjøre er: 

Å lære hvordan ting fungerer i praksis, om du vil lære markedsføring bør du sjekke kursene til utdannet.no . Da kan du gå igjennom online kurs som viser hvordan google programmer som Adwords, Analytics, photoshop o.l fungerer. Det er ingen poeng i å studere mer fordi det er ikke mer utdannelse innen det som gir deg jobb men det er det du kan i praksis. Du bør også lage egne prosjekter å vise til. 

Ellers så kan du: 

1. Fortsatt søke jobber. 

2. Studere noe HELT annet som gir jobb. skulle gjerne gjort det, men er begrenset hva jeg kan studere da jeg allerede har studiegjeld og alene-ansvar for en 3åring.

 

Jeg jobber allerede innen salg, og vet at markedsføring innebærer salg og har blitt lei av dette etter noen år. Nå studerer jeg noe helt annet..

Anonymkode: d83c2...df6

Skjønner, takk for ærlig råd. Skal fortsette å søke jobber, og vurdere om jeg studerer noe annent.

Anonymkode: b089c...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags type jobber søker du på? Tenker at alt fra PA til advokatsekretær og kommunikasjonsrådgiver er innafor å søke på, selv om du sikkert ønsker å få mer igjen for utdannelsen din.

Markedsføring er en vanskelig bransje, har studert det selv og angrer.

Anonymkode: 92bfa...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er arbeidsledige mye lengre før de får jobb (meg selv inkludert). Man kan ikke regne med å få relevant jobb med én gang, jeg søkte i mange måneder og fikk til slutt napp på en stilling som ikke er relevant - men som krever mastergrad og lønnes deretter. Så kan jeg heller håpe på at min neste jobb er relevant for utdanningen min, men lik din utdanning så er det ikke akkurat overflod av jobber innen sjangeren.

Skaff deg f.eks frivillig verv ved siden av slik at du opparbeider deg relevant erfaring :)

Anonymkode: 01e14...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre ikke gi deg et veldig konkret råd, men generelt: Jeg jobber selv med markedsføring, og det er ganske krevende disse tider for det forventes at man ekspert på sosiale medier og søkemotoroptimalisering. Og dette er egne fagområder som er ganske omfattende, og som er i stor utvikling, så du må være villig til å holde deg oppdatert. Samtidig forventes det ofte at du kan content marketing, har analytiske evner, er strategisk god og kreativ. Jeg tror ikke jeg hadde valgt denne retningen igjen, jeg føler meg nå «gammel og utdatert». Men det er meg, du kan jo ha det helt annerledes. Det spørs også veldig på arbeidsgiver. 

Hvor kan du studere markedsføring nettbasert, forresten? Leter etter videreutdanning selv (innen andre områder), men kan ikke huske å ha sett det, så er bare nysgjerrig. 

Lykke til! Uansett hva du velger! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis hjelper det lite med årsstudium når du allerede har en master, og det er ganske normalt at du ennå ikke har fått jobb, ettersom arbeidsmarkedet i Norge er veldig hardt i disse dager. Har selv en venn som ikke fikk jobb før etter 6 måneder...

Anonymkode: 828cb...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2018-01-18 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Du er litt på jorde, for selv vi med master i markedsføring sliter med å få jobb. Det du burde gjøre er: 

Å lære hvordan ting fungerer i praksis, om du vil lære markedsføring bør du sjekke kursene til utdannet.no . Da kan du gå igjennom online kurs som viser hvordan google programmer som Adwords, Analytics, photoshop o.l fungerer. Det er ingen poeng i å studere mer fordi det er ikke mer utdannelse innen det som gir deg jobb men det er det du kan i praksis. Du bør også lage egne prosjekter å vise til. 

Ellers så kan du: 

1. Fortsatt søke jobber. 

2. Studere noe HELT annet som gir jobb. 

Jeg jobber allerede innen salg, og vet at markedsføring innebærer salg og har blitt lei av dette etter noen år. Nå studerer jeg noe helt annet..

Anonymkode: d83c2...df6

Hva studerer du nå? :) vurderer å studere noe helt annet selv. 

Anonymkode: 3f8cd...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet et gratis årsstudium? BI sitt f.eks. koster jo litt. Jeg jobber i bransjen, digital markedsføring, og synes det er spennende, men det er jammen ikke mange utdanningsmulighetet innen dette. Behovet for folk som har peiling vil jo bare øke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...