Gå til innhold

Spørsmål til dere kvinner...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 spørsmål og gjerne gi et kort svar:

nr.1: synes dere relasjoner mellom menn-kvinner er ikke så verst i landet vårt?

nr2: er du feminist? Jeg vet at feminisme er også positiv for oss kvinne. Men fokus i feminisme er blant annet samme rettigheter mellom kjønnene, det som en mann gjør, skal en kvinne også gjøre. Altså samme rettigheter og samme plikt. Det er ikke noe stor forskjell mellom kvinnen og mannen.  

og ja, jeg er selv kvinne. Jeg er innerst inne veldig skuffet over relasjoner menn-kvinner fordi mennene vil ikke lenger engasjere seg i et seriøst forhold, dvs etablere seg, evt gifte seg, få barn, være trofast til kona (ikke noe utroskap).

jeg føler meg alene i synspunktet mitt da det er nesten umulig å finne en annen kvinne som mener det samme. 

Anonymkode: 4b514...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1: Basert på min egen erfaring så syns jeg relasjoner mellom menn og kvinner her i landet er bra. Men jeg hører jo selvfølgelig historier som tilsier at det ikke er bra for alle.

2: Anser ikke meg selv som feminist, men jeg er tilhenger av at kjønnene skal være likestilte der det er praktisk mulig. Dvs like lønn for likt arbeid (eller likeverdig arbeid), lik fordeling i forhold til husarbeid, barn osv. Men dette innbefatter også at vi kvinner må kunne dele på oppgavene som tradisjonelt blir gjort av menn, som skifte dekk på bilen og måke snø. Og ikke minst jobbe og tjene like mye som mennene. Selv jobber jeg i en mannsdominert bransje, og har aldri følt at jeg ikke har samme muligheter som menn. Forskjeller går på hva man ønsker og velger å gjøre.

Har ikke erfart at menn er mindre interessert enn kvinner i å engasjere seg i seriøst forhold, gifte seg, få barn eller være trofaste. Og det til tross for at jeg er skilt, og det var han som valgte å gå. Livet har mange sider, ting forandrer seg. Ingenting er sort/hvitt. Jeg mener kvinner er like tilbøyelig til å være utro som menn. Vi bare hører ikke like mye om dem siden kvinner utleverer mennene i mye større grad enn motsatt.

Anonymkode: 0ee5b...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes relasjonen man - kvinne er fantastisk her i landet! Man er rimelig likestilt og mannen er forventet å hjelpe til hjemme og generelt være respektfull. Jeg har bodd utenlands og jeg må si jeg setter enda større pris på skandinaviske menn etter den opplevelsen. 

Jeg er feminist i den forstand at jeg ønsker like rettigheter, plikter og lik lønn for likt arbeid. Jeg er heller ikke fan av seksuell trakassering hverken den ene eller andre veien. Jeg mener at både kvinner og menn skal vurderes etter samme kriterier. 

Jeg har absolutt ikke den erfaringen at menn generelt ikke engasjerer seg i forholdet. Synes til tider de har vært mer engasjert enn meg! :fnise: Det er klart man må finne den riktige partneren og det kan ta lang tid. Hverken menn eller kvinner vil engasjere seg for mye om de har tvil om dette er "the one". Har kun datet menn som har vært seriøse med at de ønsker familie og et monogamt forhold. 

Hvis du leter så finner du helt sikkert noen som mener det samme som deg, det har nok mye med hvilke personlige opplevelser man har. Har man møtt mange drittsekker er det klart man sitter med et annet innrykk. Og drittsekker finnes det plenty av, både menn og kvinner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38

Ja, det er fra berømte skuespillere vi skal få svar på de viktige spørsmålene i livet. Sleng med DiCaprio som flyr verden rundt med privatjet for å opplyse om global oppvarming også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nr.1: synes dere relasjoner mellom menn-kvinner er ikke så verst i landet vårt?

Forholdsvis. Flere mennesker burde nok menget seg mer vennskapelig med det motsatte kjønn for å få bygget ned egne fordommer.

nr2: er du feminist?

Jeg bruker ikke ordet feminisme lenger. Det er et for betent ord i samfunnsdebatten. Men jeg er ikke anti-feminist heller. Og jeg bryr meg om menns rettigheter og følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Ja, det er fra berømte skuespillere vi skal få svar på de viktige spørsmålene i livet. Sleng med DiCaprio som flyr verden rundt med privatjet for å opplyse om global oppvarming også :fnise:

Ja, skal vi gjøre narr av mennesker som faktisk har noe fornuftig å komme med, bare fordi du er uenig? Barnslig.

Anonymkode: e6659...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Lava Anne skrev:

Og jeg bryr meg om menns rettigheter og følelser.

Det er jo DET som er feminisme!

 

Anonymkode: e6659...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo DET som er feminisme!

 

Anonymkode: e6659...0fd

Jada, jeg vet det. Men det betyr ikke at ordet ikke er betent, og jeg står fritt til å la være og bruke det for å unngå konflikter med folk som ikke kan noe om det. Ofte viser det seg at vi likevel er enige om det meste, men sier du ordet "feminisme" så går hjernen deres i aggressivt spinn og det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

nr.1: synes dere relasjoner mellom menn-kvinner er ikke så verst i landet vårt?

Jeg synes det er begge deler - det finnes både menn og kvinner som er skikkelig useriøse, og det finnes de som er dedikerte og lojale. Jeg tror det er mer "snusk" i parforhold enn de fleste partene er klar over, særlig siden nett og teknologi gjør det lettere å både skjule og å oppsøke fristelser.. Mange vil ha både i pose og sekk tenker jeg, på den ene siden et flott familieliv og den andre siden med utagering spenningsmessig og seksuelt. Jeg tror at det gjør til at mange lever en form for dobbeltliv og ting sjeldent er så rosenrødt som det virker.

nr2: er du feminist? Jeg vet at feminisme er også positiv for oss kvinne. Men fokus i feminisme er blant annet samme rettigheter mellom kjønnene, det som en mann gjør, skal en kvinne også gjøre. Altså samme rettigheter og samme plikt. Det er ikke noe stor forskjell mellom kvinnen og mannen. 

Jeg er nok feminist sånn sett ja.. Det kommer alltid til å være naturlig at noen yrker og oppgaver på mange måter er mer tiltrekkende for det ene kjønnet kontra for det andre, og jeg er IKKE for at f.eks. stillinger skal besittes ut fra prosentandel kjønn over kvalifikasjoner.. Det er også kjønnsdiskriminerende i mine øyne, at noen ikke får en jobb de er mer kvalifisert til fordi de har feil kjønn i forhold til de som jobber der fra før. Lik lønn og like rettigheter for samme arbeid, helt klart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Synes relasjoner er relativt gode, ja. 

2. Nei

Men er polygam, da ;) 

Anonymkode: 0b13a...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg syns relasjoner mellom menn og kvinner er helt grusomme for tiden. FF, ONS, søndagskjæreste etc. Det er liksom ikke måte på hva man kan komme på av navn for helt meningsløse relasjoner som for mange erstatter de meningsfulle kjæreste, samboer, kone/ektemann.

2. Anti-feminist. Jeg er ikke mann og vil ikke behandles som én. 

Anonymkode: 52b10...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, skal vi gjøre narr av mennesker som faktisk har noe fornuftig å komme med, bare fordi du er uenig? Barnslig.

Anonymkode: e6659...0fd

Skuespillere bør holde kjeft og lese opp replikkene fornuftige folk skriver til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Syntes relasjonen mellom menn og kvinner er bedre her enn mange andre steder, men vi har fremdeles en vei å gå. 

2. Ja

Anonymkode: 89371...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 spørsmål og gjerne gi et kort svar:

nr.1: synes dere relasjoner mellom menn-kvinner er ikke så verst i landet vårt?

nr2: er du feminist? Jeg vet at feminisme er også positiv for oss kvinne. Men fokus i feminisme er blant annet samme rettigheter mellom kjønnene, det som en mann gjør, skal en kvinne også gjøre. Altså samme rettigheter og samme plikt. Det er ikke noe stor forskjell mellom kvinnen og mannen.  

og ja, jeg er selv kvinne. Jeg er innerst inne veldig skuffet over relasjoner menn-kvinner fordi mennene vil ikke lenger engasjere seg i et seriøst forhold, dvs etablere seg, evt gifte seg, få barn, være trofast til kona (ikke noe utroskap).

jeg føler meg alene i synspunktet mitt da det er nesten umulig å finne en annen kvinne som mener det samme. 

Anonymkode: 4b514...78b

1. Mener du kjærlighetsforhold? Forhold kan være vanskelige, og krever til tider mye. Jeg tror mange gjør så godt de kan. Og vi har mange retigheter her til lands, sammenliknet med mange andre land.

2. Ja, jeg er feminist, og jeg er opptatt av både menns og kvinners rettigheter og plikter. 

Jeg har en personlig skuffelse fordi jeg ble forlatt av en stor kjærlighet, akkurat idet vi skulle få barn (vi var også gift). Det er selvfølgelig traumatisk for meg personlig, og jeg har sørget mye over det bruddet, men jeg har en ny kjæreste i dag som jeg har forhåpninger til. Og mange menn får jo unger med konene sine. Damer er vel også utro hvis man skal dra fram det... 

Jeg vet ikke helt hva som er synspunktet ditt. Men hvis det handler om tillit til menn, så tror jeg det er ulikt alt etter hvilke sirkler man er i. Kjæresten min bor i og er fra utlandet, så jeg kan ikke helt sammenlikne med norske menn. Men det virker som mange er lykkelige i forholdene sine, så jeg tror ikke det er uoppnåelig.

Anonymkode: 514c7...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Jeg syns relasjoner mellom menn og kvinner er helt grusomme for tiden. FF, ONS, søndagskjæreste etc.

Anonymkode: 52b10...043

Men det er jo ikke obligatorisk. Jeg har aldri hatt FF, ONS og liknende, har aldri hatt interesse av det. Jeg har vært i langvarige forhold helt siden jeg fylte 18, og før det konsentrerte jeg meg om skolen. Det kommer jo an på hvilke miljøer en er i og hvem en omgås. Jeg har aldri følt en "plikt" til å knulle rundt. 

Anonymkode: 514c7...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...