Gå til innhold

Vansker med å snakke om følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en mann i en månedstid nå. Vi er begge i tredveåra, og har begge et barn fra tidligere forhold. 

Denne mannen er en av de bedre menneskene jeg har møtt. Han trener selv og er trener for barn, har egen bedrift, morsom, kreativ, veldig omtenksom og ikke minst kjekk. 

Her om dagen snakket vi om foreldrene våre. Vi har hatt ganske lik oppvekst, med konservative foreldre og en far som aldri snakker om følelser. Etter mannen jeg dater fortalte om faren sin som ikke snakker om følelser, så sa han "for du har vel kanskje merket at jeg har problemer med å snakke om visse ting." Og akkurat da svarte jeg bare "Kanskje litt, men ikke noe jeg har tenkt over". Men nå i ettertid ser jeg litt hva han mener. Han kan godt si at jeg er pen, søt, sexy og alt det der. Men han gir sjeldent uttrykk verbalt at han liker meg eller er betatt. Jeg merker jo dette på han da, det skal sies. 

Og det er ikke det at jeg er ute etter å sette noe merkelapp på oss enda. Men jeg tenker jo litt fremover og om det kan være slitsomt å måtte "tvinge" han til å snakke om følelser. 

Dersom dere datet noen som forteller at de har problemer med å snakke om slikt, ville det vært et lite tankekors? Eller synes dere prating er lite vits når man merker på personen at de har følelser for deg? 

Anonymkode: 3a174...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 26 år, kvinne og jeg har STORE problemer med å snakke på et slikt nivå. Jeg kan si «du er ganske kjekk du» til kjæresten, men når jeg skal si at jeh er glad i han, liker han osv. Så blir jeg klein og føler meg dødsteit. Også vokst opp med far som aldri snakka om følelsene sine.

Jeg tenker at det er sånn noen er, og betyr ikke handling mer enn ord? 

Kjæresten min sa til meg «jeg trenger ikke høre at du liker meg når jeg hele tiden får tegn på at du gjør det».

tror det handler om de små tingene, som at han tar hånden din når dere går side om side, at du sittet i armkroken hans og han holder rundt deg osv.

Anonymkode: f9473...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 26 år, kvinne og jeg har STORE problemer med å snakke på et slikt nivå. Jeg kan si «du er ganske kjekk du» til kjæresten, men når jeg skal si at jeh er glad i han, liker han osv. Så blir jeg klein og føler meg dødsteit. Også vokst opp med far som aldri snakka om følelsene sine.

Jeg tenker at det er sånn noen er, og betyr ikke handling mer enn ord? 

Kjæresten min sa til meg «jeg trenger ikke høre at du liker meg når jeg hele tiden får tegn på at du gjør det».

tror det handler om de små tingene, som at han tar hånden din når dere går side om side, at du sittet i armkroken hans og han holder rundt deg osv.

Anonymkode: f9473...465

Ja, men det er akkurat sånn han er å! Jeg kan si at jeg liker han godt, og han blir litt klein før han svarer at han liker meg og. Det er mye lettere for han å kommentere utseende eller at jeg har gjort noe bra. Men lite ellers. 

Men du har veldig rett, det er armkroken hans og det han viser som betyr noe 😊 han er veldig kjærlig, han kysser mye, holder hånden min og viser mye følelser. Selv om de ikke snakkes om. 

Det er godt å høre fra noen som er litt slik selv 😊

Ts

Anonymkode: 3a174...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...