Gå til innhold

Går det ikke an å få håret mitt mindre gyldent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger vært hos frisør og ønsket f.eks balayage, hvor jeg har vist bilder av det jeg ønsker. 

Bilder jeg har vist: 
https://i.pinimg.com/736x/e2/4d/5a/e24d5a3a3ffee40dfe7962eb5978e6d9--balayage-dark-brown-hair-brown-and-blonde-hair-ideas.jpg

https://i.pinimg.com/736x/55/e0/e4/55e0e49ccd5d4dadf4ceda699c857d20--natural-looks-gorge.jpg

 

Mitt eget hår ser ca sånn ut (fargemessig):
 

https://i.pinimg.com/736x/f4/fc/0a/f4fc0aab2fefef69185fd9407b17c106--subtle-highlights-light-browns.jpg

http://pophaircuts.com/images/2013/06/Cute-Hairstyles-for-Medium-Length-Hair.jpg

 

Og det jeg ender opp med er alltid noe ala dette  eller dette... Er det ikke fysisk mulig å 1) få det mer lyst i tuppene, og 2) få det mer blondt? Jeg blir utrolig forvirret når jeg ser bilder av kjendiser som har hatt alle regnbuens farger. Alt fra gyldenbrun til iskald blond, sort, gylden-blondt, kald brun....

Er det slik at mitt hår faktisk ikke KAN endre seg mer enn dette? Syntes det er surt å bruke penger på å få noe annet enn det jeg ønsket meg. Jeg forstår jo så klart at en del prosedyrer kan skade håret, og at visse ting kanskje ikke er så realistisk.. Men er det virkelig ikke mulig? 

Anonymkode: dd6c2...adc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo det er mulig. Klag hvis frisøren ikke gjør det riktig. Bruk en frisør som er ekspert på dette området. Og muligens må du gjøre det i flere omganger for ønsket resultat. 

Anonymkode: 74af8...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig! Det krever at frisøren kan farger, og du har nok vært hos frisører som enten ikke forstår hva du vil hva (selv om det er ganske tydelig ut fra bildene), eller så kan de ikke farger godt nok. De må blande fargene riktig OG bruke skyll på håret ditt. Og så bør de anbefale en shampoo som du kan bruke for å holde på den kalde fargen, fordi et skyll ikke varer så veldig lenge før håret begynner å bli gyllent igjen. 

Håper du finner en god frisør som får til dette, for det er absolutt ikke vanskelig for en god frisør :)

Anonymkode: a409d...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen på de nederste bildene var jo veldig mye finere enn på de øverste bildene da :P

Anonymkode: 546f8...bc7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan så være, men jeg syntes ikke det selv :) 

Hun sier alltid at "Ja, det er jo fortsatt gyldent, men håret ditt er jo sånn" etter hun har farget det... Jeg har klippet/farget meg hos samme dame igjennom 20 år og hun har en veldig trofast kundebase, og er kjent for å være en av de bedre frisørene i byen... Så jeg syntes det er litt underlig at det alltid er sånn her det blir...

Får prøve en runde til etter hvert. Jeg bruker forsåvidt en sjampo for farget hår, og har fått lillasjampo av henne tidligere. Det fungerer jo fint, sånn utenom at håret er gyldent. Det er jo begrenset hva en sjampo kan gjøre.

TS

Anonymkode: dd6c2...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Fargen på de nederste bildene var jo veldig mye finere enn på de øverste bildene da :P

Anonymkode: 546f8...bc7

Jeg har litt "rødsmusset" hudtone fra før, noe det gyldne håret gjør enda mer tydelig. Når jeg har litt kaldere hår så ser ikke huden så aggressiv ut.

TS

Anonymkode: dd6c2...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor bor du? Hvilke frisør går du til? Noen frisører er mer ekspert på farge enn andre. 

Anonymkode: 4dbdc...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du? Hvilke frisør går du til? Noen frisører er mer ekspert på farge enn andre. 

Anonymkode: 4dbdc...505

Jeg bor i Oslo, men farger håret mitt på hjemstedet (Fredrikstad). Hva mener du med "hvilke frisører går jeg til"?

Jeg farget håret en gang i Oslo, men det skulle de ha 3300 kroner for. Fikk helt bakoversveis.

TS

Anonymkode: dd6c2...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kalde, blonde fargen øverst er nesten umulig å få til - hilsen frisørene jeg har snakket med. Jeg har nemlig slitt med det samme som deg TS, bortsett fra at jeg hadde et mye lysere utgangspunkt enn det du har. Det kan hende du må bleike over flere omganger for å få det så lyst? Mine frisører har iallefall sagt at det er veldig vanskelig å få fargen såpass kald...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde bruke Fudge lillashampo, den er kjempebra. Gir ei kald farve veldig raskt. 

Anonymkode: 189aa...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sirah skrev:

Den kalde, blonde fargen øverst er nesten umulig å få til - hilsen frisørene jeg har snakket med. Jeg har nemlig slitt med det samme som deg TS, bortsett fra at jeg hadde et mye lysere utgangspunkt enn det du har. Det kan hende du må bleike over flere omganger for å få det så lyst? Mine frisører har iallefall sagt at det er veldig vanskelig å få fargen såpass kald...

Utrolig flott farge da.

Virker som de er dyktigere på blond farge i utlandet..

skulle farge det blondt en gang, det ble grønt.. tok saken i egne hender ( L oreal, og fikk en fin askblond farge ) etter mislykkede forsøk hos frisør og tusenvis av kroner tapt, gjør jeg det selv.

Anonymkode: 23581...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo, men farger håret mitt på hjemstedet (Fredrikstad). Hva mener du med "hvilke frisører går jeg til"?

Jeg farget håret en gang i Oslo, men det skulle de ha 3300 kroner for. Fikk helt bakoversveis.

TS

Anonymkode: dd6c2...adc

Noen frisører kan ha mer spesialitet med farging og bleking enn den frisøren du har vært hos. Du burde heller finne en frisør evt frisørkjede som har dette. Jeg vil heller si at det kan ha litt med den kompetansen din frisør har, at feks en annen frisør er villig til å "gå lenger" for å få det til. Jeg har selv multifarget håret mitt hos en frisør (en kjede som er flinke med farge), det kostet 4000kr men ble veldig fornøyd. Kanskje ikke noe man kan gjøre så ofte, men ettervekst vil ikke koste like mye. 

Anonymkode: 4dbdc...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Utrolig flott farge da.

Virker som de er dyktigere på blond farge i utlandet..

skulle farge det blondt en gang, det ble grønt.. tok saken i egne hender ( L oreal, og fikk en fin askblond farge ) etter mislykkede forsøk hos frisør og tusenvis av kroner tapt, gjør jeg det selv.

Anonymkode: 23581...4d8

Ja kjempefin farge! Jeg har prøvd å få den fargen en million ganger selv. Hehe godt å høre at jeg ikke er den eneste som har hatt grønt hår 🙈 Gjorde det lenge selv jeg også, men håret mitt ble så sykt slitt til slutt at jeg farget det mørkere for et års tid siden 😂 Men spørs om ikke det blir blondere igjen mot sommeren ja 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Sirah skrev:

Ja kjempefin farge! Jeg har prøvd å få den fargen en million ganger selv. Hehe godt å høre at jeg ikke er den eneste som har hatt grønt hår 🙈 Gjorde det lenge selv jeg også, men håret mitt ble så sykt slitt til slutt at jeg farget det mørkere for et års tid siden 😂 Men spørs om ikke det blir blondere igjen mot sommeren ja 😍

Håret mitt blir veldig slitt av fargingen ja, men liker det best lyst, holder det i sjakk med redken shampoo, balsam, hårkur og proteinsprai.

Håret mitt ble grønt ja, men fikk ikke penger igjen, ble så skuffet at jeg lovde meg selv, aldri mer frisør på den måten, kan gå for striping, thats it.

Anonymkode: 23581...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håret mitt blir veldig slitt av fargingen ja, men liker det best lyst, holder det i sjakk med redken shampoo, balsam, hårkur og proteinsprai.

Håret mitt ble grønt ja, men fikk ikke penger igjen, ble så skuffet at jeg lovde meg selv, aldri mer frisør på den måten, kan gå for striping, thats it.

Anonymkode: 23581...4d8

Ja trives best lys jeg også så blir nok det igjen på sikt :)

Hæ? Fikk du ikke pengene igjen? Hva i alle dager var begrunnelsen for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Ja trives best lys jeg også så blir nok det igjen på sikt :)

Hæ? Fikk du ikke pengene igjen? Hva i alle dager var begrunnelsen for det?

Ingen spesiell, frisøren tok med seg en voksen mann i kassen når jeg skulle betale. Jeg sa: så dyrt for dette her? hun sa: det er det det koster! og var så fiendtlig i blikk og stemme at jeg bestemte meg for å gi en god F. Aldri mer om noen frisører fra den kjeden skal få røre håret mitt igjen. 

Fikset det selv med hårfarge fra Loreal, de er faktisk gode.

Anonymkode: 23581...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen spesiell, frisøren tok med seg en voksen mann i kassen når jeg skulle betale. Jeg sa: så dyrt for dette her? hun sa: det er det det koster! og var så fiendtlig i blikk og stemme at jeg bestemte meg for å gi en god F. Aldri mer om noen frisører fra den kjeden skal få røre håret mitt igjen. 

Fikset det selv med hårfarge fra Loreal, de er faktisk gode.

Anonymkode: 23581...4d8

Fullstendig galskap! Ja de er gode :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

Fullstendig galskap! Ja de er gode :)

Ja, det virker som om man må til utlandet for å få skikkelig resultat med blondt hår (?) ellers er Adam&Eva de jeg har vært mest fornøyd med, de la i hvetfall et fint grunnlag. :)

Solen hjelper jo også på :)

Anonymkode: 23581...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå til en frisør som er spesialist på fargedesign. Et par steder i Oslo er de skikkelig gode på dette. Anbefaler Perfect Hair som ligger på Frogner. De jentene der er knallgode på slike moderne teknikker. Det koster ja, men det koster mer å gå flere ganger til frisør uten å bli fornøyd. 

Anonymkode: 13bae...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere omganger med bleking funker nok :) Jeg bleiker håret mitt hjemme, med blekemiddel som tar opptil 8 nyanser, og hårfargen min er ganske mørk. Blir helt kald og lys med lilla shampo :) Prøv å ha det i tørt hår, sitt med det i femten minutter og så skyll av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...