Gå til innhold

I år er året!


svakni

Anbefalte innlegg

Hei! Er 28 år og har bestemt meg for at 2018 er året jeg skal bli mamma for første gang! Hormonprevensjonen ble droppet i desember, og første påviste eggløsning var for et par dager siden (har ikke hatt skikkelig mensen ennå) og vi hadde sex i dagene før. Spennende! Følg meg gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte tidligere i januar å teste etter eggløsning, siden jeg ikke visste hvordan syklusen min var. Har alltid hatt negative tester (svak strek på billigstrimler) og så plutselig var den knallpositiv på kvelden den 15. januar (hadde da ikke testet på et par dager). Testet igjen om morgenen den 16. (positiv), ettermiddagen den 16. (positiv) og kvelden den 16. (positiv). Morgenen den 17. var den negativ, men kvelden den 17. nesten postitiv igjen? I dag tidlig negativ. Merka jeg ble litt stressa av at den ble sterkere igjen liksom? Men regner fremdeles med at jeg sannsynligvis hadde eggløsning i løpet av den 16., og at jeg i dag er på 2dpo. Hadde sex både 14., 15., og 16. Målet mitt er å ikke teste før 14 dpo, men tiden går saaaaakte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dpo, og våkna med ømme bryst. Haha! Det er jo alt for tidlig med symptomer! Ble med ett litt bekymra for at jeg har feilkalkulert eggløsning og at den er i dag, dvs at vi har hatt sex på feil tidspunkt, og symptomene er eggløsningssymtomer. Men jeg velger å ikke tenke så mye på det og heller bare tenke at det får gå som det går. Jeg har ikke vært uten prevensjon i ein måned ennå, og det er absolutt ikke rart om det tar noen måneder til før det klaffer. 

Det er første gang i livet mitt at jeg har mistet kontrollen på en måte. Jeg har alltid vært ganske opptatt av å ta pillene mine til rett tid, brukt kondom og tatt angrepiller når jeg har vært usikker. For første gang gir jeg slipp på det "trygge" og kan teknisk sett bli gravid. Det tar nok litt tid å venne seg til den tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med 😁 masse lykke til! Håper det blir full klaff raskt 🤰🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Er 6dpo, og har klart å ikke tenke så mye på det denne helgen. Egentlig litt deilig :) Symptomer har jeg i fleng, men de kan like gjerne være pms-symptomer. Kjenner at jeg blir litt oftere sint og lei (stakkars mannen!) og kjenner at brystene liksom har "vokst" litt? har hatt litt såre brystvorter som har kommet og gått. Er litt skeptisk til alt jeg kjenner, siden det er litt tidlig å kjenne skikkelige graviditetssymtomer dersom jeg skulle være gravid. Jeg vet ikke helt hvilken grense jeg skal sette for meg selv for testing denne perioden, er det vanlig å vente til 12dpo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det vanligste er å si at man skal vente til 12dpo, også kan man føle seg flink om man greide å vente til 9dpo. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7dpo. Symtomene står i kø. Jeg har en følelse av at noe er annerledes, og føler virkelig at jeg er gravid - samtidig som hjernen min prøver å si at jeg mest sannsynligvis ikke er det. Dersom jeg faktisk ikke er gravid, kommer jeg seriøst til å ikke klare å stole på kroppen min igjen :) Hehe. Det kan jo være at jeg har mer hormoner enn vanlig siden kroppen gjør seg klar til første mens etter 1,5 år på hormonell prevensjon. I tillegg fikk jeg plutselig en stor kvise. Så NOE skjer. Enten mensen på vei, eller så er jeg gravid. Det betyr at jeg mest sannsynligvis har hatt eggløsning når jeg trodde. Det betyr også at vi faktisk hadde sex på "riktig" tidspunkt. Så det er mulig ....

Symptomer i dag: 

- Luft i mage

- Stikkende smerte (ikke veldig vondt) i mage (sidene og nederst), kan ha sammenheng med luft i magen

- Kvalme

- Trøtt og sliten

- plutselig mer uren hud

- Ømme brystvorter

 

Jeg vet jo at trøtthet, luft i magen og uren hud like gjerne kan være tilfeldig og bare bety pms. Litt rart er kvalmen, men det er jo lett å innbille seg også, dessuten kan det bare henge sammen med at jeg er trøtt. Jeg hater å ikke VITE om jeg er gravid eller ikke! Om jeg VISSTE at jeg ikke var gravid, kunne jeg liksom tatt meg sammen litt mer :) Jeg trente ganske mye på søndag, noe som gjør at jeg er litt støl i musklene, og i brystmusklene, noe som kan forklare ømme bryst. 

Noen tips til hvordan klare å leve normalt og ikke tenke så mye på symptomer i dpo-tiden? 

Fredag. Da blir det test. Er da 10 dpo! Om det er graviditetssymptomer jeg merker nå, så bør det kanskje gå an å se på en test da. 

Har 6 tester igjen i en eske med RFSU teste ofte-strimler. Håper de er sensitive nok, har hørt så mye dårlig om de.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! 8dpo i dag. Og SELVFØLGELIG røyk jeg på en testsmell i dag!! I et svakt øyeblikk giikk jeg forbi apoteket på vei hjem fra jobb ... og selvfølgelig på utvannet ettermiddagsurin. Jezes! MEN jeg kunne faktisk skimte en veldig svak stripe! Nesten så jeg får litt falske forhåpninger her. Den var der etter tre min. Men kan jo være skyggestrek! Eller en kjemisk graviditet, er jo supertidlig ... Følte ikke jeg klarte å fange det opp på mobilkameraet, men ... tenker jeg skal prøve å ta en rfsu-strip i morgen 😁

20180124_191216.jpg

Endret av svakni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da! Nå er det uansett ikke mange dagene før du får svaret uten å vri og vende på testen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å være i DPO-land og begynne med testing. En liten heads-up: Jeg får alltid skyggestrek med den testen der. Røk to sånne i forrige PP og begge gangene hadde jeg ganske tydelig skyggestrek på den men var ikke gravid, så ville absolutt prøvd en annen test. Lykke til :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, plastfolien said:

Så spennende da! Nå er det uansett ikke mange dagene før du får svaret uten å vri og vende på testen :nigo:

Ja, spennende å tenke på at jeg sannsynligvis får et svar i løpet av helgen. Håper jeg i alle fall :)

1 hour ago, Tyah said:

Så spennende å være i DPO-land og begynne med testing. En liten heads-up: Jeg får alltid skyggestrek med den testen der. Røk to sånne i forrige PP og begge gangene hadde jeg ganske tydelig skyggestrek på den men var ikke gravid, så ville absolutt prøvd en annen test. Lykke til :smilorange:

Veldig spennende! Så innmari dumt med sånne skyggestreker! Det beste er selvsagt å bare vente til dpo 14 eller 16 og se, så slipper man å lure så fælt på skyggestreker på sånne tidligtester med høy sensitivitet. Men litt vanskelig og :) Har bestemt meg for å ta en digital test på søndag kanskje, litt enklere med et klart svar enn å tolke svake streker. Sier til meg selv at jeg sikkert ikke er gravid for å ikke få opp forhåpningene mine! 

Men om testen faktisk slo ut, og hcg dobler seg ca annenhver dag (?) så burde jeg kanskje se en liten strek på andre tester i morgen. Da er jeg 10 dpo. Satser på å prøve igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo i dag! Eller kanskje bare 10. Er litt vanskelig å regne ut, og tror kanskje jeg kan ha regnet feil. Tok en test på morgenurin i dag som var negativ. Vet ikke helt hva jeg tenker lenger, har klart å stresse litt ned. Neste prøveperiode (hvis dette ikke går) skal jeg virkelig ikke teste så mye. Et tegn som kam være positivt er at jeg har skikkelige murringer i korsryggen, som er litt nytt for meg. Men det kan like gjerne være mensen som kommer 😎 om jeg ikke blir gravid nå, så kan jeg i alle fall nye et glass vin i neste uke 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt frustrerende at symptomer på mens kan være samme som graviditet. Ikke rart man blir gal😂 om det er noen trøst for deg, fikk jeg også murringer i korsryggen (pleier aldri å ha det)...og jeg var jammen meg gravid :nigo:håpet er ikke ute før TR kommer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, plastfolien said:

Er litt frustrerende at symptomer på mens kan være samme som graviditet. Ikke rart man blir gal😂 om det er noen trøst for deg, fikk jeg også murringer i korsryggen (pleier aldri å ha det)...og jeg var jammen meg gravid :nigo:håpet er ikke ute før TR kommer! 

Ja, sant! Føler jeg får snå øyeblikk med kvalme også, men så tenker jeg at dersom symtomene er så "sterke" så burde det jo slå ut på en test? Tror jeg må slutte å lese så mye i forumtråder, får litt inntrykk av at alle tester positivt så innmari tidlig, og at håpet er ute på 10dpo. Om jeg ikke er gravid nå, så ser jeg på dette som en prøveomgang for prøvingen, og har lært noen ting som jeg skal ta med videre. Ikke lese så mye, og ikke teste så mye. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Man kan bli gal av både å lese og teste for mye. Har du sensitive tester? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk bananas på apoteket før helga, og har prøvd både den tidlige clearblue-testen (som jeg tror jeg fikk skyggestrek på igjen?) og Lloyds Pharmacy sin tidligtest. Har en sensistiv igjen som jeg skal ta med morgenurin i morgen. Da er jeg 11 eller 12 dpo. Og så har jeg et par apotek 1-tester og en rfsu-strimme til neste uke 😂 og en cb digital, men den sparer jeg til jeg får utslag på en annen test. Har gitt meg selv lov til å bare kjøpe inn masse tester nå, og dersom det blir en ny testperiode, så skal jeg være myyyyye mer økonomisk. Eller så kommer jeg til å bruke opp alle pengene mine på dette 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg fakisk ikke har hatt mens igjen etter at jeg sluttet på prevensjon i desember, vet jeg ikke når jeg kan forvente mens igjen, og derfor ikke når ikm er. Men fikk knallpositiv eggløsningstest 16. januar, så går ut fra at jeg hadde eggløsning i alle fall, selv om det ikke er 100 prosent sikkert. Har aldri slitt med uregelmessig mens før 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, jeg venter spent  :nigo: anbefaler deg å kjøpe tester på billige-tester.no, de kommer lynraskt og er (som navnet sier) billige :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12 eller 13 dpo i dag, og negativ strips fra RFSU i dag tidlig. Men det er tydelig noe som skjer i kroppen, har hatt litt stikking nederst i magen og vondt i korsryggen, samt en del uren hud, puppene er ømme. Føler nesten at jeg har blitt litt dårligere/mer småkvalm utover dagen! Så enten er det ikke lenge før tanta kommer, eller så er det et håp om at jeg kan være gravid :) Må si det blir vanskelig å vente helt til i morgen tidlig med å teste igjen. Egentlig burde jeg bare slappe av i et par dager og se an hva som skjer, men det er vanskelig å slutte å teste når man først har begynt :) Virkelig en tolmodighetsprøve dette her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...