Gå til innhold

Noen med dvergpuddel her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en storpuddel og skal kjøpe en hund til. vi er litt usikre på om vi skal "overlappe", eller kjøpe ny etter at han vi har er gått bort. Uansett vurderer vi dvergpuddel, for det er ikke lenger praktisk for oss med en stor hund.

Puddelen vi har nå er utrolig enkel å ha med å gjøre. Han har alle de positive trekkene som står i rasebeskrivelsen og jeg kan ikke komme på en eneste negativ ting. Og pelsstellet er jo latterlig enkelt siden vi ikke stiller ut. Han klippes ned ca hver 3. måned. Det koster en drøy tusenlapp, men jeg bruker å si at jeg brukte det samme i ekstra strøm til støvsugeren når jeg hadde hund som røytet. Ingen av oss har allergier, men det er veldig deilig at det ikke faller av et eneste hår! 

Jeg håper vår neste hund har de samme egenskapene. Fra det jeg har lest skal alle størrelsene ha de samme egenskapene, men det er greit å høre fra noen eiere.

Dere som har denne rasen, kan dere beskrive hunden deres? Det jeg lurer mest på er:

- Nerver: Har den separasjonsangst? Redd for fyrverkeri/tordenvær? Andre "redsler"?

- Bjeffing: Varsler den når noen kommer? Bjeffer den mot andre hunder? Hva med klynking? Vår lager ikke en lyd.

- Aggresjon: Hvordan er den i møte med andre hunder? Liker den nye folk? Hvordan er den mot barn?

- Helse

- Energinivå: Er det en "trippende småhund"? Stresser den, eller ligger den rolig når den er inne?

- Pelsstell. Vi klipper vår helt ned, men jeg har ikke sett noen dverg- eller mellompudler som er det.

 

 

Anonymkode: 65c50...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest N-Nøff
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en storpuddel og skal kjøpe en hund til. vi er litt usikre på om vi skal "overlappe", eller kjøpe ny etter at han vi har er gått bort. Uansett vurderer vi dvergpuddel, for det er ikke lenger praktisk for oss med en stor hund.

Puddelen vi har nå er utrolig enkel å ha med å gjøre. Han har alle de positive trekkene som står i rasebeskrivelsen og jeg kan ikke komme på en eneste negativ ting. Og pelsstellet er jo latterlig enkelt siden vi ikke stiller ut. Han klippes ned ca hver 3. måned. Det koster en drøy tusenlapp, men jeg bruker å si at jeg brukte det samme i ekstra strøm til støvsugeren når jeg hadde hund som røytet. Ingen av oss har allergier, men det er veldig deilig at det ikke faller av et eneste hår! 

Jeg håper vår neste hund har de samme egenskapene. Fra det jeg har lest skal alle størrelsene ha de samme egenskapene, men det er greit å høre fra noen eiere.

Dere som har denne rasen, kan dere beskrive hunden deres? Det jeg lurer mest på er:

- Nerver: Har den separasjonsangst? Redd for fyrverkeri/tordenvær? Andre "redsler"?

- Bjeffing: Varsler den når noen kommer? Bjeffer den mot andre hunder? Hva med klynking? Vår lager ikke en lyd.

- Aggresjon: Hvordan er den i møte med andre hunder? Liker den nye folk? Hvordan er den mot barn?

- Helse

- Energinivå: Er det en "trippende småhund"? Stresser den, eller ligger den rolig når den er inne?

- Pelsstell. Vi klipper vår helt ned, men jeg har ikke sett noen dverg- eller mellompudler som er det.

 

 

Anonymkode: 65c50...7ab

De mindre rasene bjeffer gjerne litt mer enn de større. De er også mer usikre. Puddelen jeg hadde var samkjønnsaggressiv. Men ELSKET nye folk, veldig sosial, men det kommer fullstendig an på hvordan DU sosialiserer hunden. 

Jeg synes den var rolig... Du kan fint klippe ned en dvergpuddel.. 

Om den har separasjonsangst, er redd for fyrverkeri og tordenvær eller andre ting kommer helt an på om du sosialiserer hunden godt nok som valp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en storpuddel og skal kjøpe en hund til. vi er litt usikre på om vi skal "overlappe", eller kjøpe ny etter at han vi har er gått bort. Uansett vurderer vi dvergpuddel, for det er ikke lenger praktisk for oss med en stor hund.

Puddelen vi har nå er utrolig enkel å ha med å gjøre. Han har alle de positive trekkene som står i rasebeskrivelsen og jeg kan ikke komme på en eneste negativ ting. Og pelsstellet er jo latterlig enkelt siden vi ikke stiller ut. Han klippes ned ca hver 3. måned. Det koster en drøy tusenlapp, men jeg bruker å si at jeg brukte det samme i ekstra strøm til støvsugeren når jeg hadde hund som røytet. Ingen av oss har allergier, men det er veldig deilig at det ikke faller av et eneste hår! 

Jeg håper vår neste hund har de samme egenskapene. Fra det jeg har lest skal alle størrelsene ha de samme egenskapene, men det er greit å høre fra noen eiere.

Dere som har denne rasen, kan dere beskrive hunden deres? Det jeg lurer mest på er:

- Nerver: Har den separasjonsangst? Redd for fyrverkeri/tordenvær? Andre "redsler"?

- Bjeffing: Varsler den når noen kommer? Bjeffer den mot andre hunder? Hva med klynking? Vår lager ikke en lyd.

- Aggresjon: Hvordan er den i møte med andre hunder? Liker den nye folk? Hvordan er den mot barn?

- Helse

- Energinivå: Er det en "trippende småhund"? Stresser den, eller ligger den rolig når den er inne?

- Pelsstell. Vi klipper vår helt ned, men jeg har ikke sett noen dverg- eller mellompudler som er det.

 

 

Anonymkode: 65c50...7ab

Min har ikke seperasjonsangst, men er veldig knyttet til meg og er ingen stor fan av å være alene. Er ikke redd for fyrverkeri, har jobbet bevisst med det (han har bare opplevd to nyttårsaftener).

Ja, min varsler på lyder, men bare når jeg er hjemme. Tror han passer på meg. Opplever det ikke som overdrevent, kun som en ekstra trygghet. Om noen bryter seg inn vil han reagere. :) Klynker lite, bare for å vise at han vil ha noe. Andre sier at han lager lite lyd. 

Bjeffer på andre hunder og folk som står og stirrer på ham. Dette er IKKE aggresjon men usikkerhet. Jobber med saken. Elsker alt av folk, selv de som stirrer, bare han får hilst. Ekstremt sosial liten kar, like glad i barn som i alle andre. Har han møtt en person én gang så blir han hoppende superoverlykkelig neste gang.

God helse. Måtte trekke melketenner, men det er vanlig.

Leken og aktiv, men ikke stressa. Alltid med der det skjer, men har en god av-knapp inne.

Jeg tar pelsstellet selv, mye billigere. Toy/dverg kan selvsagt også klippes helt ned. 

Jeg synes pudler er like fantastiske i alle størrelser. :) Once you go poodle... 😄

Anonymkode: af29a...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...