Gå til innhold

prednisonol-høy dose??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg skal starte med prednisonol neste uke. (ivf)  leser at andre bare bruker 10-20 mg. jeg skal bruke 40 mg i 6 dager og så trappe ned til 20. 

er ikke 40 mg veldig høy dose ?? kommer jeg til å få måneansikt av det??

Anonymkode: 0f25e...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal starte med prednisonol neste uke. (ivf)  leser at andre bare bruker 10-20 mg. jeg skal bruke 40 mg i 6 dager og så trappe ned til 20. 

er ikke 40 mg veldig høy dose ?? kommer jeg til å få måneansikt av det??

Anonymkode: 0f25e...f98

Det er ikke veldig høyt, men relativt høyt. Hvorfor skal du bruke det? Da jeg holdt på å forgå av allergi, fikk jeg 20 mg av fastlegen. Legevaktlegen ville gi 40, men forholdt meg til fastlegen og det var gæli nok; fikk en SINNSYK hjertebank av det, helt jævlig!

Grusom medisin.

Anonymkode: 40f98...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du gjør ikke det. Det krever enda høyere dose og i lengre tid. Det er så få dager så det går nok helt fint! 

Kan jeg spørre om hvorfor man bruker Prednisolon ved IVF? Har hatt IVF selv, og da var aldri Prednisolon nevnt. Noe nytt? 

Anonymkode: f5a44...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du gjør ikke det. Det krever enda høyere dose og i lengre tid. Det er så få dager så det går nok helt fint! 

Kan jeg spørre om hvorfor man bruker Prednisolon ved IVF? Har hatt IVF selv, og da var aldri Prednisolon nevnt. Noe nytt? 

Anonymkode: f5a44...0b9


Man får det for å dempe et overaktivt immunforsvar, som kanskje kjemper for å frastøte embryo, enten så det ikke får sjansen til å feste seg eller at man mister.》

Anonymkode: 0f25e...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke veldig høyt, men relativt høyt. Hvorfor skal du bruke det? Da jeg holdt på å forgå av allergi, fikk jeg 20 mg av fastlegen. Legevaktlegen ville gi 40, men forholdt meg til fastlegen og det var gæli nok; fikk en SINNSYK hjertebank av det, helt jævlig!

Grusom medisin.

Anonymkode: 40f98...779

for å se om det hjelper til at egget fester seg, og at jeg ikke mister med en gang jeg blir gravid.  uff hjelp.. gruer meg skikkelig. 

Anonymkode: 0f25e...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

for å se om det hjelper til at egget fester seg, og at jeg ikke mister med en gang jeg blir gravid.  uff hjelp.. gruer meg skikkelig. 

Anonymkode: 0f25e...f98

Interessant, er det på prøvestadiet?

Når jeg holdt på med IVF så prøvde de ut Brikanyl tabletter for å se om det hjalp for om egget festet seg. Mener resultatet ble negativt. 

Anonymkode: f5a44...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant, er det på prøvestadiet?

Når jeg holdt på med IVF så prøvde de ut Brikanyl tabletter for å se om det hjalp for om egget festet seg. Mener resultatet ble negativt. 

Anonymkode: f5a44...0b9

det er mye brukt i Danmark. er visst mange som har brukt det.. men tror det er visst du har hatt mye negative tester/spontanaborter.  dette er siste forsøket mitt så er vell derfor de skal prøve det nå

Anonymkode: 0f25e...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er mye brukt i Danmark. er visst mange som har brukt det.. men tror det er visst du har hatt mye negative tester/spontanaborter.  dette er siste forsøket mitt så er vell derfor de skal prøve det nå

Anonymkode: 0f25e...f98

Skjønner.

Lykke til! Krysser fingrene for deg. 

Anonymkode: f5a44...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner.

Lykke til! Krysser fingrene for deg. 

Anonymkode: f5a44...0b9

tusen takk :)

Anonymkode: 0f25e...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.1.2018 den 10.39, AnonymBruker skrev:

jeg skal starte med prednisonol neste uke. (ivf)  leser at andre bare bruker 10-20 mg. jeg skal bruke 40 mg i 6 dager og så trappe ned til 20. 

er ikke 40 mg veldig høy dose ?? kommer jeg til å få måneansikt av det??

Anonymkode: 0f25e...f98

Måneansikt kommer ikke over natten. 6 døgn med den dosen er småtterier. 

Spør deg heller om hva som er alternativet til å følge legens medisinanbefaling. 

Anonymkode: 2528c...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på det under forsøket og er nå 31+2. Trur min dose var 10mg, men masse lykke til uansett. 

Anonymkode: a73af...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på det under forsøket og er nå 31+2. Trur min dose var 10mg, men masse lykke til uansett. 

Anonymkode: a73af...697

så bra :)

Anonymkode: 0f25e...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forsvinner "måneansiktet" etter at man er ferdig med pillene (om man er så uheldig å få det?)

Anonymkode: 32a27...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forsvinner "måneansiktet" etter at man er ferdig med pillene (om man er så uheldig å få det?)

Anonymkode: 32a27...9fd

lurer jeg og på.. går du på det nå? eller skal ? 

Anonymkode: 0f25e...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...