Gå til innhold

Fjellbilder i profilen. Teit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser mange har bilder i datingprofiler der de står (kvinner hopper gjerne) på et fjell. Hvor interessant er egentlig dette? «Se, jeg har vært på et fjell!». Med mindre fjellet heter Mount Everest så gir det jo ingen indikasjon på hvor krevende turen har vært eller hvor mye du er på fjellet.

Hva tenker andre om slike bilder?

Anonymkode: f87de...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hvis det hobbyen å gå på fjelltur = ok.  lyge på seg sporty image= nei.

Anonymkode: 24ee8...16e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser mange har bilder i datingprofiler der de står (kvinner hopper gjerne) på et fjell. Hvor interessant er egentlig dette? «Se, jeg har vært på et fjell!». Med mindre fjellet heter Mount Everest så gir det jo ingen indikasjon på hvor krevende turen har vært eller hvor mye du er på fjellet.

Hva tenker andre om slike bilder?

Anonymkode: f87de...d9f

Hvor krevende turen har vært os har jo ingenting å si! Ser jeg en mann/kvinne med sånt profilbilde så tenker jeg at de liker å være ute i naturen. Hva slags bilder man legger ut sier mye om en person. Jeg vil heller legge ut bilde av meg selv hoppe på et fjell, uansett intenistivitet/nivå og høyde på fjell, enn å ha et bilde av meg selv i sofaen.. 

Aktive mennesker burde vise at de liker å være aktive og være ute i naturen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig få jeg har sett som skriver noe som helst i profilen deres, og om de gjør det så står det veldig lite. Kanskje folk ikke leser igjennom heller. Da kan man lettere fortelle noe om seg selv gjennom bilder. Er man mye ute i naturen og kanskje ser etter noen man kan dele de interessene med, så er det fint å ta med bilder fra fjellet eller andre bilder fra ute i naturen. Ser mange ha bilder med hundene sine for eksempel, for det er en stor del av hverdagen og interessen deres. Det er jo det samme egentlig om man skriver at man er glad i friluft eller bare har et bilde ute i naturen. Også er det en kjekk måte å starte en samtale på da. Det handler jo også om et bilde man vil lage av seg selv, og da kan det brått slå feil. Om jeg er veldig interessert i seiling og ser en mann med bilde av seg selv ombord en seilbåt, så slår det fort den gale veien når jeg finner ut at han bare prøvde det en gang og det ikke er noe for han. 

Det ble mange ord, men jeg tenker at folk heller bruker bilder for å gi et inntrykk av seg selv på tinder, enn å skrive profiltekst. 

Anonymkode: 4d6e8...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det visuelle har mye å si uansett setting, så om man er aktiv ute eller liker friluftsliv så ser jeg ikke noe galt i å poste det. Samtidig kan man være mindre aktiv og legge ut, men en litt sprek fjellfie kan være et gøyalt bilde uansett og kan vise mye som standard profilbilder ikke gjør - flott natur, godt humør, at man har litt tiltakslyst.. Jeg ser ikke noe galt i det uansett "tilstand" på den som poster :) 

Anonymkode: 92728...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye heller fjellbilder enn disse som har bilder med barna sine på. Så en her om dagen som faktisk hadde barna med på "hovedbildet". Forstår ikke grunnen til sånt. Er de redde for å ikke bli trodd hvis de "bare" skriver at de har barn? Må de ha med bildebevis ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negativt for min del. Er ingen turgåer, er ikke født med ski på bena, liker ikke vinter og snø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hovedbilde har det lite for seg, men som et av de andre profilbildene er det bra - forsåvidt som et det presenterer personen i en interesse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det viser at personen er interessert i friluftsliv. Hvis personen er det, så er det jo et godt og illustrerende bilde av hvem de er - og hvem de ønsker å være. Antakelig håper de vel på å finne noen med felles interesser og verdier, og da er det jo lurt å vise fram hva man er opptatt av. 

Anonymkode: c3e2c...d7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er en person som liker friluft og sveiper automatisk venstre.

Anonymkode: 7a1fa...78a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit er det vel ikke, og det er jo bra at folk viser frem hva de er interesserte i.

For min del så er jeg ikke interessert i turgåing eller fjellturer, så jeg blir ikke så interessert av å se et sånt bilde. Om en mann bare har masse friluftlivsbilder så tenker jeg egentlig at vi ikke er særlig kompatible.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bilder får meg til å bli interessert. For jeg er glad i å være ute i naturen. Et slikt bilde vil jeg gjerne bruke som grunn til å ta kontakt. Og finne ut hvor dypt interessen stikker. For selvfølgelig er det enkelte som legger ut bilde fra den ene gangen de var tvunget ut på fjelltur sammen med kollegaer, men det finner man jo fort ut ved å spørre noen spørsmål.

Jeg syns det er viktig med bilder av interesser. Fjellbilder gjør meg interessert, motorsykkel er turn off. For meg. For andre er det sikkert motsatt.

Anonymkode: c2df9...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint, for jeg er glad i friluftsliv selv og vil heller ha en kjæreste jeg kan gå på tur med, enn å stå på treningssenteret med.  På den andre siden vet jeg at mange syntes det er teit, men det er gjerne folk som aldri går på fjelltur selv, og som heller legger ut bilder fra treningssenteret, noe jeg syntes er teit!
Smaken er som baken :)

Anonymkode: f9207...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, ti10 skrev:

Mye heller fjellbilder enn disse som har bilder med barna sine på. Så en her om dagen som faktisk hadde barna med på "hovedbildet". Forstår ikke grunnen til sånt. Er de redde for å ikke bli trodd hvis de "bare" skriver at de har barn? Må de ha med bildebevis ..?

Enig, bilder av små barn har ingenting på tinder å gjøre synes jeg. Greit nok å skrive at man er forelder i profilen sin, men bilde blir bare merkelig og feil.

Anonymkode: 4d6e8...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et veldig fint bilde så ser jeg ikke problemet. Type fint "portrettbilde" med en fin utsikt i bakgrunnen. Det typiske "toppturbildet" man poster på face for å skryte av at man har trasket en tur syntes jeg er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...