Gå til innhold

Idiotisk ting å henge seg opp i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år og var i går på date med en Tinderfyr på 27 år. Synes alt var veldig koselig osv., men merker jeg dessverre henger meg opp i at fyren har en mastergrad, men allikevel jobber som vikar innenfor noe annet. Har forstått det som han ble litt lei av utdanningen sin etter masteren. Han bor i kollektiv med to kompiser. 

Jeg har nettopp begynt på fjerde året av min mastergrad og bor i en leid sokkelleilighet for meg selv. 

Jeg er jo sånn sett ikke noe bedre stilt enn ham, og er egentlig ikke så materialistisk som det kan høres ut som, men er redd for at vi har ulike holdninger og verdier når det kommer til å få seg en ordentlig jobb, etablere seg osv. 

 

Er det idiotisk av meg å bekymre meg for dette allerede nå? Bør jeg eventuelt bli litt bedre kjent med fyren? 

Anonymkode: 4ac7f...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er rart om dette skulle virke inn på om du avskriver ham eller ikke.. Kan hende han bare tenker praktisk og sosialt mtp boforhold, og om han er litt lei yrkesvalget etter mange år på skolebenken så ser jeg på det som positivt at han da faktisk følger litt sin egen vei og gjør noe annet. Synes det vitner om selvinnsikt og tiltaksvilje, istedenfor for å være låst i noe han ikke brenner for akkurat nå. 

Jeg synes ikke du skal dømme ham for dette i det hele tatt, og ihvertfall ikke etter første date. Jeg har aldri forstått hvorfor slike ting spiller inn på om man skal møte noen eller ikke, kjærlighet har da ingenting med det å gjøre? Holdninger, verdier og tanker om etablering etc. kommer da tidsnok om en forelskelse oppstår. Og da er man villig til å inngå kompromisser for å gjøre hverandre lykkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider