Gå til innhold

Idiotisk ting å henge seg opp i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år og var i går på date med en Tinderfyr på 27 år. Synes alt var veldig koselig osv., men merker jeg dessverre henger meg opp i at fyren har en mastergrad, men allikevel jobber som vikar innenfor noe annet. Har forstått det som han ble litt lei av utdanningen sin etter masteren. Han bor i kollektiv med to kompiser. 

Jeg har nettopp begynt på fjerde året av min mastergrad og bor i en leid sokkelleilighet for meg selv. 

Jeg er jo sånn sett ikke noe bedre stilt enn ham, og er egentlig ikke så materialistisk som det kan høres ut som, men er redd for at vi har ulike holdninger og verdier når det kommer til å få seg en ordentlig jobb, etablere seg osv. 

 

Er det idiotisk av meg å bekymre meg for dette allerede nå? Bør jeg eventuelt bli litt bedre kjent med fyren? 

Anonymkode: 4ac7f...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er rart om dette skulle virke inn på om du avskriver ham eller ikke.. Kan hende han bare tenker praktisk og sosialt mtp boforhold, og om han er litt lei yrkesvalget etter mange år på skolebenken så ser jeg på det som positivt at han da faktisk følger litt sin egen vei og gjør noe annet. Synes det vitner om selvinnsikt og tiltaksvilje, istedenfor for å være låst i noe han ikke brenner for akkurat nå. 

Jeg synes ikke du skal dømme ham for dette i det hele tatt, og ihvertfall ikke etter første date. Jeg har aldri forstått hvorfor slike ting spiller inn på om man skal møte noen eller ikke, kjærlighet har da ingenting med det å gjøre? Holdninger, verdier og tanker om etablering etc. kommer da tidsnok om en forelskelse oppstår. Og da er man villig til å inngå kompromisser for å gjøre hverandre lykkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt tidlig å hoppe til konklusjoner på dette etter bare én date, med mindre han la ut i det brede om sine valg. 27 er jo ikke så gammelt så at han ikke har alt på plass ser jeg ikke på som rart i det hele tatt. Om kjemien er der og du hadde det hyggelig med han, så ville jeg gitt det mer tid og blitt mer kjent med han før jeg bestemte meg. Men det kommer jo selvsagt an på hva du ser etter også, en som er klar til å etablere seg med deg fort, eller om du ikke har det så travelt med det. 

Anonymkode: 3f087...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerde året på en mastergrad? Hvor lang er den egentlig, den du tar? :fnise:

Men altså; tolker jeg deg rett hvis du bekymrer deg for mangel på ambisjoner hos fyren? Det synes jeg er legitimt, dersom det er noe man ser etter i en partner. Jeg er veldig ambisiøs selv, så det hadde blitt en merkelig skeivhet der om ikke kjæresten min også var det. Det gjør det enklere å forstå hverandre, og for min del er det også en del av tiltrekningen. Ambisjoner er sexy! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avskrive noen fordi dem velger jobbe med noe dem trives med, istedet for noe dem er lei av? 

 

Anonymkode: 4f37d...49c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, bortebra said:

Fjerde året på en mastergrad? Hvor lang er den egentlig, den du tar:fnise:

Men altså; tolker jeg deg rett hvis du bekymrer deg for mangel på ambisjoner hos fyren? Det synes jeg er legitimt, dersom det er noe man ser etter i en partner. Jeg er veldig ambisiøs selv, så det hadde blitt en merkelig skeivhet der om ikke kjæresten min også var det. Det gjør det enklere å forstå hverandre, og for min del er det også en del av tiltrekningen. Ambisjoner er sexy! 

Mastergrader er veldig ofte 5årig... 

Anonymkode: 4f37d...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, bortebra skrev:

Fjerde året på en mastergrad? Hvor lang er den egentlig, den du tar? :fnise:

Men altså; tolker jeg deg rett hvis du bekymrer deg for mangel på ambisjoner hos fyren? Det synes jeg er legitimt, dersom det er noe man ser etter i en partner. Jeg er veldig ambisiøs selv, så det hadde blitt en merkelig skeivhet der om ikke kjæresten min også var det. Det gjør det enklere å forstå hverandre, og for min del er det også en del av tiltrekningen. Ambisjoner er sexy! 

De pleier vel å være 5 år.

Anonymkode: 6fc92...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 23 år og var i går på date med en Tinderfyr på 27 år. Synes alt var veldig koselig osv., men merker jeg dessverre henger meg opp i at fyren har en mastergrad, men allikevel jobber som vikar innenfor noe annet. Har forstått det som han ble litt lei av utdanningen sin etter masteren. Han bor i kollektiv med to kompiser. 

Jeg har nettopp begynt på fjerde året av min mastergrad og bor i en leid sokkelleilighet for meg selv. 

Jeg er jo sånn sett ikke noe bedre stilt enn ham, og er egentlig ikke så materialistisk som det kan høres ut som, men er redd for at vi har ulike holdninger og verdier når det kommer til å få seg en ordentlig jobb, etablere seg osv. 

 

Er det idiotisk av meg å bekymre meg for dette allerede nå? Bør jeg eventuelt bli litt bedre kjent med fyren? 

Anonymkode: 4ac7f...39d

Det du heller bør bekymre deg for er at han er registrert på Tinder.. No go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De pleier vel å være 5 år.

Anonymkode: 6fc92...c21

Mastergrader er toårige. Bachelorgrader er treårige. 3 + 2 = 5. 

Endret av bortebra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bortebra said:

Mastergrader er toårige. Bachelorgrader er treårige. 3 + 2 = 5. 

Da foreslår jeg at du kontakter universiteter å ber dem endre på infoen om 5årige masterprogrammer da, siden du mener det er feil. 

Anonymkode: 4f37d...49c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da foreslår jeg at du kontakter universiteter å ber dem endre på infoen om 5årige masterprogrammer da, siden du mener det er feil. 

Anonymkode: 4f37d...49c

Har ikke studert i Norge, men da fungerer det tydeligvis annerledes her. Her hvor jeg har studert er samtlige masterprogrammer toårige og forutsetter en treårig bachelorgrad. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Neinøff skrev:

Det du heller bør bekymre deg for er at han er registrert på Tinder.. No go!

idiot..

Anonymkode: c7e08...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bortebra skrev:

Har ikke studert i Norge, men da fungerer det tydeligvis annerledes her. Her hvor jeg har studert er samtlige masterprogrammer toårige og forutsetter en treårig bachelorgrad. 

Ydmykhet er ting jeg ser etter i en partner.

Folk som ler av andre fordi man tar utgangspunkt i at de tar feil, uten å skjønne at det er de selv som tar feil (og burde forstått det hvis man hadde tenkt seg om) virker avventende på meg. Uansett hvor ambisiøs personen er. 

Anonymkode: 7652f...c80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. ja det er idiotisk :fnise: Først må du jo bli kjent med fyren. Gjør vel ikke noe om han jobber  med det han liker? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det er merkelig å henge seg opp i sånt. Men nå er jeg en dame som synes det beste i hele verden bare hadde vært å møte en fyr det klikker helt med. Men da driter jeg i utdannelse og jobb, for så lenge han har en jobb eller gode grunner til at han for eksempel ikke har det, er alt sånn det skal være i mine øyne.

Anonymkode: 5e917...2cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ydmykhet er ting jeg ser etter i en partner.

Folk som ler av andre fordi man tar utgangspunkt i at de tar feil, uten å skjønne at det er de selv som tar feil (og burde forstått det hvis man hadde tenkt seg om) virker avventende på meg. Uansett hvor ambisiøs personen er. 

Anonymkode: 7652f...c80

Manglende ydmykhet versus passiv aggressivitet - nei, jeg tror heller ikke vi er noen super match. :edie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble han lei utdanningen, er det jo like greit om han begynte med noe annet, da. Spør deg heller fram, dersom det plager deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, takk for responsen! Må si jeg ble glad av å lese at de fleste synes det er idiotisk å henge seg opp i, eventuelt at det er for tidlig å ta stilling til. :)

 

Og dere som hang dere opp i masteren min; min master er integrert, det vil si at studiet mitt er et femårig masterprogram. 

Anonymkode: 4ac7f...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jobbsituasjoner er midlertidig. Ikke familie eller helse heller. Ting forandrer seg før du aner. 

Anonymkode: 94e68...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen jobbsituasjoner er midlertidig. Ikke familie eller helse heller. Ting forandrer seg før du aner. 

Anonymkode: 94e68...467

Tror du bør google ordet midlertidig...

Anonymkode: 12ab0...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...