Gå til innhold

Mensen kommer ikke men har fått eggløsning, går det ann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ventet mensen på fredag, forrige uke. Den er forsinket. Godt mulig det har vært på grunn av stress og at jeg fikk noen dager med omgangssyke.  Det er noe hvitt slim som kommer fra skjeden, er dette EGL? Jeg er ikke i noe forhold, og er ikke gravid.

er dette normalt? Blir litt bekymret

Anonymkode: 21647...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sikkert du har hatt eggløsning fordet. Alle kvinner har utflod, eggløsningsutflod er dessuten gjennomsiktig. Har du det mellom fingrene og kan lage tråder ved å dra fingrene fra hverandre så nærmer det seg eggløsning. For å være sikker på å ha eggløsning må du ta test for det.

Anonymkode: e6d6e...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningsslim er blankt og seigt, litt som eggehvite. Hvis du har fått eggløsning og ikke er gravid så kommer mensen, ingen mens er lik ingen eggløsning. Det er ikke unormalt at man hopper over en og annen i løpet av et liv.

Anonymkode: b3bc6...3e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke eggløsning. Hvit utflod er helt normalt. Utfloden forandrer seg gjennom syklusen. Eggløsningsslim er som beskrevet over her strekkbart, og helt blankt.

Kroppen kan også prøve å få til en el, man kan få en positiv el test og el slim. Men for å vite at man faktisk har hatt el så må man tempe eller ta en blodprøve. Men jeg tror nok ikke kroppen din har prøvd å få til en el heller. Det er nok hormonene som lager litt krøll. 

Anonymkode: 7cd37...669

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggløsningsslim er blankt og seigt, litt som eggehvite. Hvis du har fått eggløsning og ikke er gravid så kommer mensen, ingen mens er lik ingen eggløsning. Det er ikke unormalt at man hopper over en og annen i løpet av et liv.

Anonymkode: b3bc6...3e6

Betyr det at mensen og EGL kan bytte plass?

Jeg pleier alltid å ha den regelmessig og når det blir krøll så vekker det hypokonderen i meg. En gang fikk jeg mensen etter 14 dager. Merkelig!

Anonymkode: 21647...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at mensen og EGL kan bytte plass?

Jeg pleier alltid å ha den regelmessig og når det blir krøll så vekker det hypokonderen i meg. En gang fikk jeg mensen etter 14 dager. Merkelig!

Anonymkode: 21647...019

Misforsto det du skrev. Så du mener at det ikke kan bytte plass?

Anonymkode: 21647...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at mensen og EGL kan bytte plass?

Jeg pleier alltid å ha den regelmessig og når det blir krøll så vekker det hypokonderen i meg. En gang fikk jeg mensen etter 14 dager. Merkelig!

Anonymkode: 21647...019

Du har rett og slett en forsinket eggløsning (el) så du får bare se når mensen dukker opp. 

For meg skjedde det da jeg var veldig syk og gikk på penicillin kur. 

Anonymkode: e6d6e...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett og slett en forsinket eggløsning (el) så du får bare se når mensen dukker opp. 

For meg skjedde det da jeg var veldig syk og gikk på penicillin kur. 

Anonymkode: e6d6e...5a9

Har allerede hatt El så da kommer den dobbelt..,

skal til gyn på tirsdag og vil få unna de største blødningene nå. 

Anonymkode: 21647...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har allerede hatt El så da kommer den dobbelt..,

skal til gyn på tirsdag og vil få unna de største blødningene nå. 

Anonymkode: 21647...019

Du vet ikke helt sikkert om du har hatt eggløsning med mindre du har tatt en test og selv da så kan det hende eggene ikke har sluppet. Har ikke eggene sluppet vil kroppen din prøve å få el flere ganger.

Anonymkode: e6d6e...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...