Gå til innhold

Jeg gleder meg til å slutte å amme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Her ammer jeg begge mine - 1,5 år og 3,5 år. Amming er positivt lenge utover 12 måneder. 

Anonymkode: b4696...e47

Om mor ikke har det komfortabelt så er det heeelt innenfor å si at hun har gjort en god jobb i 12 mnd og at det er heeelt innenfor å avslutte ammingen da :)

Anonymkode: 79d8f...193

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det er nok lurt 😀Men her blir det ikke barnehage før han er 17 mnd så det blir ikke til at jeg ammer til da og utover. Han har vært så mye syk siden han ble født(hele åtte ganger) så tipper barnehagestarten blir fyllt med sykdom uansett 😂 

Ts 

Anonymkode: feac9...949

åh nei ville ikke gidde å vente så lenge selv.  Selv håper jeg på en snarlig barnehagestart, så ammer jeg et par måneder til, så er jeg ferdig johoo. 

Absolutt ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet, sier som andre, at du holdt i 12 måneder er igrunn et under i seg selv. :) 

Anonymkode: 4a55e...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Her ammer jeg begge mine - 1,5 år og 3,5 år. Amming er positivt lenge utover 12 måneder. 

Anonymkode: b4696...e47

:rolleyes: snakk om ammepress da, ikke bare skal man ha dårlig samvittighet når man velger å la vær å amme, nå skal man ha dårlig samvittighet om man ikke på tross av å ikke trives med det, ammer barn på over ett år også.... djizez...

Anonymkode: 3ab0e...21e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å slutte å amme selv, ungen er ikke 2 måneder gammel engang. Synes det er slitsomt, men samtidig voldsomt praktisk å bare slenge ut puppen enn MME. 

Bra jobba å ha holdt ut såpass lenge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:rolleyes: snakk om ammepress da, ikke bare skal man ha dårlig samvittighet når man velger å la vær å amme, nå skal man ha dårlig samvittighet om man ikke på tross av å ikke trives med det, ammer barn på over ett år også.... djizez...

Anonymkode: 3ab0e...21e

Man MÅ ikke få dårlig samvittighet bare fordi andre lever på en annen måte og tar andre valg. Man kan innse at andres meninger ikke betyr at det er "press", og bare tenke "deg om det" og "meg om det". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mnjah skrev:

Man MÅ ikke få dårlig samvittighet bare fordi andre lever på en annen måte og tar andre valg. Man kan innse at andres meninger ikke betyr at det er "press", og bare tenke "deg om det" og "meg om det". 

Og det gjelder vel også brukeren som bemerker at hun ammet i nesten 4 år.... 

Anonymkode: 79d8f...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.1.2018 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Uff det er heller ikke noe godt nei. Her bare stikker det og sprenger når utdrivningen kommer men slettes ikke smertefullt heldigvis. Har du mye melk? Hørt at utdrivningen kan merkes mere da.

Ts

Anonymkode: feac9...949

Ja. Mye melk denne gangen. Hadde for lite forrige gang så jobbet litt for hardt for å få amming til denne gangen og endte opp med mye som kommer fort :).

Anonymkode: efa16...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Mye melk denne gangen. Hadde for lite forrige gang så jobbet litt for hardt for å få amming til denne gangen og endte opp med mye som kommer fort :).

Anonymkode: efa16...87c

Ja er det ikke det ene så er det det andre 🤣 husker jeg pleide å måtte pumpe unna litt før jeg la baby til. Her kom melka så fort at han fikk den i vranga og da ville han neste ikke ha pupp. Bare gråt og bar seg når jeg la han til. Så ble han større og klarte å svelge unna i en rekordfart. Men det fikk han ikke til de første 6 mnd. 

Ts

Anonymkode: feac9...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det gjelder vel også brukeren som bemerker at hun ammet i nesten 4 år.... 

Anonymkode: 79d8f...193

Og der kan man se det for hva det er; skryt (og nesten litt drøyt) - og avfeie det som relaterbart til seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...