Gå til innhold

Tips til "diett"


Harlekin

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ferdigproduktene har ofte ikke noe særlig med protein, da (5-10g er vanlig), så jeg ser på dem mer som lunsjmat enn som middagsmat. 

Anonymkode: 71fd7...f34

Når jeg har spist ferdigprodukter (f.eks. disse Oomph-produktene som jeg liker), så blir jeg forsåvidt mett av dem, men det varer kanskje ikke så veldig lenge. Jeg er egentlig vant til å måtte spise mer enn andre for å bli mett, det er kanskje sannsynlig at jeg har spist for mye karbohydrater og for lite protein, da?

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns også kaloritelling hørtes vanskelig ut, helt til jeg lastet ned Lifesum. Jeg har en kjøkkenvekt stående på kjøkkenet, og legger ting direkte oppi der. Ting med strekskode, kan jeg scanne rett inn. Det ER faktisk enkelt, selv om det ikke høres sånn ut. Spiser jeg ute, tar jeg ting på slump, men prøver å logge likevel. Når jeg lager matpakke, som for tida er salat, setter jeg bare det jeg skal ha lunsjen i på vekta og veier ting når jeg har det oppi. Mas den første dagen, så har det ikke vært noe trøbbel i det hele tatt etter det. 

Anonymkode: 2b8cf...3e0

Lifesum virket artig og ganske enkelt. Skal prøve det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Harlekin said:

Når jeg har spist ferdigprodukter (f.eks. disse Oomph-produktene som jeg liker), så blir jeg forsåvidt mett av dem, men det varer kanskje ikke så veldig lenge. Jeg er egentlig vant til å måtte spise mer enn andre for å bli mett, det er kanskje sannsynlig at jeg har spist for mye karbohydrater og for lite protein, da?

 

Om du spiser både lite fett og lite protein blir man som regel raskt sulten igjen, ja. Spesielt brød og pasta er mat som gjør en rask sugen på mat, og gjerne søtt. Mer proteiner metter mer og gir som regel mindre sug etter søtt. Mange føler seg også mer sløve og tiltaksløse om de spiser mye raske karbohydrater som brød, pasta, pizza osv. Selvsagt er det helt ok å spise det innimellom, men når resten av kostholdet har lite av godt fett og proteiner kan man merke det på kroppen. I noen tilfeller kan man se på andre menneskers ansikt at de er sløve i øynene, og ofte kommer det av kostholdet. De har heller ikke den "gløden" i ansiktet litt mosjon og godt kosthold gir. Forsøk å legge merke til det selv. Mange mennesker har noe sløve øyne 

På siden:

Spoiler

Nå har jeg ikke oversikt over innhold i alle vegetariske ferdigprodukter, noen av dem inneholder sikkert soya noe som kan gi høyere proteininnhold. Men som regel er det litt mer kalorier og litt dårligere produkt enn det man kan lage selv. Mer salt og kanskje sukkeri dem. Spis innimellom med god samvittighet, men ville begrenset det til maks 2 ganger i uka. Ta forbehold om at jeg ikke kjenner innholdet i alle produkter, så om du vet om noen du mener ha godt næringsinnhold og lite dårlige greier, så er det helt innafor. Når jeg snakker om ferdigprodukter mener jeg greier som vegetarburgere og den slags- ikke mat type tofu o.l

Du burde forsøke ha en god proteinkilde hver dag, spesielt om du er aktiv. Som vegetarianer har du da linser, bønner, kikerter, diverse soyaprodukter om du spiser det, ulike typer nøtter (disse er også meget kaloririke skal sies). Ost er proteinrikt, men kaloribombe av dimensjoner. 

Du har også grønnsaker som har høyere proteininnhold enn andre som grønne erter. 

Spelt, amarant, quinoa har også over 10g protein per 100g

Man trenger ikke så fryktelig mye protein, så det er ikke slik at du må spise alle disse matvarene hver dag. Men bytter du ut litt av pastaporsjonen din med litt grønne erter eller kikerter eller spiser 1 1/2 "te"kopp linsesuppe til kvelds istedet for skiver- slike små endringer kan ha mye å si på sikt om du kommer inn i vanen. 

Problemet ditt er hovedsaklig å endre på små vaner her og der, som samlet vil gi deg mer energi og gjøre at du "automatisk" går ned i vekt. Jeg tror om du legger til litt bedre vaner, bytter ut mer av maten med protein og grønt istedetfor hvitt (brød, pasta), så kommer du langt bare der. Spis mer salat til de to pizzastykkene dine, spis mer av grønnsakene du lager til pastaen og mindre pasta, bytt ut ene skiva med salat eller et par skjeer hjemmelaget bønnestuing. Det virker kanskje voldsomt ved første øyekast, men ta det gradvis. Du trenger ikke endre alt over natten. Bestem deg for 1-3 endringer du vil gjøre alt etter hvor krevende de er og konsentrer deg om de de første ukene.

Og, tål å føle litt på sult innimellom. Du spiste to pizzastykker og salat, du klarer deg i 3-4 timer selv om magen rumler litt. Og dersom barna spør deg om du er sulten, så er det bare å si at det er jo mat om en time. Ihvertfall der jeg vokste opp var det helt naturlig at man ikke spiste mellom måltidene, så om man var sulten måtte man fortsatt vente den timen før det var mat

Anonymkode: 71fd7...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Har du prøvd periodisk faste? Personlig synes jeg det er den letteste «dietten», fordi du slipper å tenke på hva du kan spise og ikke! Finnes mange forskjellige typer, så om du er interessert er det bare å google rundt og finne den rette for deg :) jeg liker best å ha et spisevindu mellom 12 og 8 på kvelden, men det varierer veldig hva folk liker selvsagt! Mange får også gode resultater med 5:2 dietten.

 

ellers anbefaler jeg å tracke kaloriene dine med lifesumappen etc. :) da finner du fort ut hvilke matvarer som metter mest for kaloriene! Ville gått for mye fiber og protein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.1.2018 at 10:28 AM, AnonymBruker said:

Det som funker for meg trenger ikke hjelpe for deg. 

Likevel kan jeg fprtelle hva som hjelper for meg:telle kalorier. Finn ut hvor mye kalorier du trenger for å gå ned i vekt og tell kalorier uansett hva du spiser. 

Eller er vel, supper salater, gryter osv greit? Lagde thaigryte her om dagen, den er  sikkert god uten kjøttet. Basert på lettkokosmelk og red currypaste og så er det bare kjøre på med masse grønnsaker og soyasaus. 

 

Anonymkode: b6186...3bc

Har du oppskriften på denne suppen? :)

Anonymkode: 9eb90...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut pasta, ris, brød, juice o.l., frukt og stivelsesrike vekster. Spis mer fett og grønnsaker som vokser over bakken. Bær og mørk sjokolade med min. 70% kakaoinnhold som godis. 

 

 

Anonymkode: ab660...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, earlgrey skrev:

Har du prøvd periodisk faste? Personlig synes jeg det er den letteste «dietten», fordi du slipper å tenke på hva du kan spise og ikke! Finnes mange forskjellige typer, så om du er interessert er det bare å google rundt og finne den rette for deg :) jeg liker best å ha et spisevindu mellom 12 og 8 på kvelden, men det varierer veldig hva folk liker selvsagt! Mange får også gode resultater med 5:2 dietten.

 

ellers anbefaler jeg å tracke kaloriene dine med lifesumappen etc. :) da finner du fort ut hvilke matvarer som metter mest for kaloriene! Ville gått for mye fiber og protein

Støtter dette! Har selv vært overvektig store deler av livet men med en gang jeg begynte å faste periodevis (engelske bekregrepet for det er Intermittent Fasting) så raste jeg ned i vekt med en gang og har vært på idealvekten min nå de siste 4 månedene. Faster alt i fra 16-48 timer og kan spise HVA jeg vil.  Digger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.1.2018 den 21.02, earlgrey skrev:

Har du prøvd periodisk faste? Personlig synes jeg det er den letteste «dietten», fordi du slipper å tenke på hva du kan spise og ikke! Finnes mange forskjellige typer, så om du er interessert er det bare å google rundt og finne den rette for deg :) jeg liker best å ha et spisevindu mellom 12 og 8 på kvelden, men det varierer veldig hva folk liker selvsagt! Mange får også gode resultater med 5:2 dietten.

 

ellers anbefaler jeg å tracke kaloriene dine med lifesumappen etc. :) da finner du fort ut hvilke matvarer som metter mest for kaloriene! Ville gått for mye fiber og protein

 

På 20.1.2018 den 1.40, xorze skrev:

Støtter dette! Har selv vært overvektig store deler av livet men med en gang jeg begynte å faste periodevis (engelske bekregrepet for det er Intermittent Fasting) så raste jeg ned i vekt med en gang og har vært på idealvekten min nå de siste 4 månedene. Faster alt i fra 16-48 timer og kan spise HVA jeg vil.  Digger det!

Takk for svar dere! Jeg tror ikke jeg hadde klart periodisk faste, fordi jeg er avhengig av å ha nok energi til hverdagen og håndtering av jobb og barn. Når jeg er sulten, får jeg veldig lite energi, blir gretten og lett irritert på barn og omgivelsene. Det vil jeg unngå, så jeg kommer nok til å spise jevnlig. Men takk for innspill! Det kan godt være jeg hadde klart dette hvis jeg ikke hadde barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Kutt ut pasta, ris, brød, juice o.l., frukt og stivelsesrike vekster. Spis mer fett og grønnsaker som vokser over bakken. Bær og mørk sjokolade med min. 70% kakaoinnhold som godis. 

 

 

Anonymkode: ab660...cdd

Takk for svar. Det går nok ikke å kutte ut alt dette, da det blir alt for lite for meg å spise. Men jeg kan godt spise mer variert, det ser jeg absolutt!

Mørk sjokolade liker jeg ikke :PSå jeg kommer nok heller til å unne meg noe godt på lørdagene, og heller unngå alt sånt de andre dagene i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Om du spiser både lite fett og lite protein blir man som regel raskt sulten igjen, ja. Spesielt brød og pasta er mat som gjør en rask sugen på mat, og gjerne søtt. Mer proteiner metter mer og gir som regel mindre sug etter søtt. Mange føler seg også mer sløve og tiltaksløse om de spiser mye raske karbohydrater som brød, pasta, pizza osv. Selvsagt er det helt ok å spise det innimellom, men når resten av kostholdet har lite av godt fett og proteiner kan man merke det på kroppen. I noen tilfeller kan man se på andre menneskers ansikt at de er sløve i øynene, og ofte kommer det av kostholdet. De har heller ikke den "gløden" i ansiktet litt mosjon og godt kosthold gir. Forsøk å legge merke til det selv. Mange mennesker har noe sløve øyne 

På siden:

  Vis skjult innhold

Nå har jeg ikke oversikt over innhold i alle vegetariske ferdigprodukter, noen av dem inneholder sikkert soya noe som kan gi høyere proteininnhold. Men som regel er det litt mer kalorier og litt dårligere produkt enn det man kan lage selv. Mer salt og kanskje sukkeri dem. Spis innimellom med god samvittighet, men ville begrenset det til maks 2 ganger i uka. Ta forbehold om at jeg ikke kjenner innholdet i alle produkter, så om du vet om noen du mener ha godt næringsinnhold og lite dårlige greier, så er det helt innafor. Når jeg snakker om ferdigprodukter mener jeg greier som vegetarburgere og den slags- ikke mat type tofu o.l

Du burde forsøke ha en god proteinkilde hver dag, spesielt om du er aktiv. Som vegetarianer har du da linser, bønner, kikerter, diverse soyaprodukter om du spiser det, ulike typer nøtter (disse er også meget kaloririke skal sies). Ost er proteinrikt, men kaloribombe av dimensjoner. 

Du har også grønnsaker som har høyere proteininnhold enn andre som grønne erter. 

Spelt, amarant, quinoa har også over 10g protein per 100g

Man trenger ikke så fryktelig mye protein, så det er ikke slik at du må spise alle disse matvarene hver dag. Men bytter du ut litt av pastaporsjonen din med litt grønne erter eller kikerter eller spiser 1 1/2 "te"kopp linsesuppe til kvelds istedet for skiver- slike små endringer kan ha mye å si på sikt om du kommer inn i vanen. 

Problemet ditt er hovedsaklig å endre på små vaner her og der, som samlet vil gi deg mer energi og gjøre at du "automatisk" går ned i vekt. Jeg tror om du legger til litt bedre vaner, bytter ut mer av maten med protein og grønt istedetfor hvitt (brød, pasta), så kommer du langt bare der. Spis mer salat til de to pizzastykkene dine, spis mer av grønnsakene du lager til pastaen og mindre pasta, bytt ut ene skiva med salat eller et par skjeer hjemmelaget bønnestuing. Det virker kanskje voldsomt ved første øyekast, men ta det gradvis. Du trenger ikke endre alt over natten. Bestem deg for 1-3 endringer du vil gjøre alt etter hvor krevende de er og konsentrer deg om de de første ukene.

Og, tål å føle litt på sult innimellom. Du spiste to pizzastykker og salat, du klarer deg i 3-4 timer selv om magen rumler litt. Og dersom barna spør deg om du er sulten, så er det bare å si at det er jo mat om en time. Ihvertfall der jeg vokste opp var det helt naturlig at man ikke spiste mellom måltidene, så om man var sulten måtte man fortsatt vente den timen før det var mat

Anonymkode: 71fd7...f34

Tusen takk for mange gode tips! Jeg har begynt å bruke Lifesum-appen, og den er ikke fornøyd med mengden proteiner ift. karbohydrater - for mye karbs og for lite protein. Så her har jeg en jobb å gjøre. Jeg må bare finne proteinrike matvarer som passer til resten av familiens middag. Neste gang jeg er på butikken, skal jeg se etter sånt. 

Jeg har forøvrig fått meg en aha-opplevelse etter jeg begynte å bruke Lifesum: Hvor sinnsykt mye kalorier det er i Melange og stekefett! Det skal ingenting til før middagen min blir for kaloririk pga. smøret. Så her må jeg lage mindre middager som skal stekes, mer som skal kokes eller bakes, og ellers bruke mindre Melange/olje når jeg steker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Harlekin skrev:

 

Takk for svar dere! Jeg tror ikke jeg hadde klart periodisk faste, fordi jeg er avhengig av å ha nok energi til hverdagen og håndtering av jobb og barn. Når jeg er sulten, får jeg veldig lite energi, blir gretten og lett irritert på barn og omgivelsene. Det vil jeg unngå, så jeg kommer nok til å spise jevnlig. Men takk for innspill! Det kan godt være jeg hadde klart dette hvis jeg ikke hadde barn. 

Det du beskriver er blodsukkersvingninger. Dette vil med all sannsynlighet bedre seg dersom du dropper raske karbohydrater fra kostholdet ditt. Det er lettvint å påstå at man ikke vil klare noe, men du må bestemme deg, vil du ha bedre helse og vektnedgang, eller vil du fortsette som før? Det er opp til deg, sett deg litt inn i hvordan kroppen fungerer, se feks kostdoktorn.se , og prøv igjen. 

Anonymkode: ab660...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å lage suppene mine om til gryter. Ekstra grønnsaker. 

Kan du spise egg? Omelett med maaasssee grønnsaker er godt! 

Wok med litt ris. Evt. Blomkålris. 

Tacosalat, avocadosalat, salater

Anonymkode: c7d40...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver er blodsukkersvingninger. Dette vil med all sannsynlighet bedre seg dersom du dropper raske karbohydrater fra kostholdet ditt. Det er lettvint å påstå at man ikke vil klare noe, men du må bestemme deg, vil du ha bedre helse og vektnedgang, eller vil du fortsette som før? Det er opp til deg, sett deg litt inn i hvordan kroppen fungerer, se feks kostdoktorn.se , og prøv igjen. 

Anonymkode: ab660...cdd

Men jeg kan da fint spise sunt og gå ned i vekt uten å faste! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 10.04, Harlekin skrev:

Hei! Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har tatt tak etter jul og kuttet snop, kjeks, kaker og slikt (er dessverre veldig glad i søtt ;) ) i ukedagene. Prøver også å spise litt mindre enn jeg vanligvis har gjort. Jeg tror ikke jeg spiser spesielt usunt, spiser grovt brød med pålegg (ost vanligvis), ca 2 frukt om dagen, middag med f.eks. stekte eller kokte grønnsaker, pasta, ris / stekt ris med egg, pizza eller taco i ny og ne (men prøver ikke for ofte), og kvelds (et par skiver eller knekkebrød). Drikker stort sett vann, men ett glass juice eller melk om dagen. Av og til cola zero. Jeg er dessverre en "dårlig" vegetarianer som ikke gidder å bløtlegge linser og slikt ;) Det er såpass mye styr med middag til hhv. en vegetarianer, en voksen som vil ha kjøtt, ett kresent barn som er veldig selektivt ift hva hun spiser, og ett barn som heldigvis liker "alt", at mine egne middager ofte blir litt nedprioritert og ensidige.

Vet ikke om det er noe her som ser veldig ille ut? Drikker mye kaffe, og unner meg én liten cappuccino fra automaten på jobb hver dag. Den dekker omtrent halve koppen. 

Jeg skjønner du kan tenke deg å komme tilbake til før-form, men jeg ser ikke helt her hva du skal ta bort som ikke bare kommer på igjen når du skal leve normalt etter diett.

Jeg er ikke vegeterianer, men lager linse kaker og kikertboller som jeg fryser, og linsepostei for eksempel. Begge deler får du på boks :) 

Anonymkode: 6d003...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.1.2018 den 1.40, xorze skrev:

Støtter dette! Har selv vært overvektig store deler av livet men med en gang jeg begynte å faste periodevis (engelske bekregrepet for det er Intermittent Fasting) så raste jeg ned i vekt med en gang og har vært på idealvekten min nå de siste 4 månedene. Faster alt i fra 16-48 timer og kan spise HVA jeg vil.  Digger det!

Nå er ikke TS sterkt overvektig, og hun spiser helt normalt. Så det funker nok ikke i lengden å leve på diett utansett hva den heter.

4 måneder på diett er enkelt, prøv årevis med barn/full jobb og vanlig liv.

Jeg forstår ikke helt hvordan foreldre kan drivev på med dietter heller, det er virkelig ikke bra for barna å se - med mindre man var alvorlig overvektig.

Anonymkode: 6d003...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke allerede har det, anbefaler jeg å skaffe et aktivitetsarmbånd. Jeg teller kalorier og registrerer de i Myfitnesspal, samtidig som jeg bruker armbåndet mitt mesteparten av tiden. Disse to appene kan synkroniseres, slik at du ender opp med veldig oversiktlige grafer over kcal inn, vs. kcal ut. Det gjør det mye lettere for meg å ligge i underskudd når jeg ser resultatet svart på hvitt. 

Så kjøpte jeg tilfeldigvis en boks med safranekstrakt på iHerb, og startet på disse etter nyttår. Det er i hovedsak en appetitthemmer, men jeg hadde ikke særlig tro på så stor effekt. Der tok jeg feil. Jeg synes de fungerer utrolig godt, både på cravings, blodsukkernivå og psyken generelt. Et lite tips mot sukkersug ihvertfall. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner du kan tenke deg å komme tilbake til før-form, men jeg ser ikke helt her hva du skal ta bort som ikke bare kommer på igjen når du skal leve normalt etter diett.

Jeg er ikke vegeterianer, men lager linse kaker og kikertboller som jeg fryser, og linsepostei for eksempel. Begge deler får du på boks :) 

Anonymkode: 6d003...0da

Jeg har jo kuttet søtsaker i hverdagene, det tror jeg hjelper. Jeg prøver også å venne meg til å spise mindre, og å velge proteinrik mat som metter lenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke TS sterkt overvektig, og hun spiser helt normalt. Så det funker nok ikke i lengden å leve på diett utansett hva den heter.

4 måneder på diett er enkelt, prøv årevis med barn/full jobb og vanlig liv.

Jeg forstår ikke helt hvordan foreldre kan drivev på med dietter heller, det er virkelig ikke bra for barna å se - med mindre man var alvorlig overvektig.

Anonymkode: 6d003...0da

Nei, det er litt det jeg tenker, at jeg skal være et godt forbilde også. Jeg har en datter som er 8 år, og jeg vet at de har begynt å snakke om kropp og slikt på skolen. Hun kom hjem her om dagen og spurte om hun var tynn ... 

Jeg vil prøve å legge om vanene litt, kutte søtt i ukedagene og bli mer bevisst på hva som er i maten jeg spiser. Noen radikal omveltning blir det nok ikke, men tror det vil være lettere å holde på de gode vanene på sikt hvis forandringen ikke er for ekstrem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, DoomCake skrev:

Hvis du ikke allerede har det, anbefaler jeg å skaffe et aktivitetsarmbånd. Jeg teller kalorier og registrerer de i Myfitnesspal, samtidig som jeg bruker armbåndet mitt mesteparten av tiden. Disse to appene kan synkroniseres, slik at du ender opp med veldig oversiktlige grafer over kcal inn, vs. kcal ut. Det gjør det mye lettere for meg å ligge i underskudd når jeg ser resultatet svart på hvitt. 

Så kjøpte jeg tilfeldigvis en boks med safranekstrakt på iHerb, og startet på disse etter nyttår. Det er i hovedsak en appetitthemmer, men jeg hadde ikke særlig tro på så stor effekt. Der tok jeg feil. Jeg synes de fungerer utrolig godt, både på cravings, blodsukkernivå og psyken generelt. Et lite tips mot sukkersug ihvertfall. Lykke til! 

Takk for tips! Jeg har tenkt på å starte med krom, har hørt at det demper søtsug. Skal se etter safranekstrakt, da jeg som nevnt lett får blodsukkerfall med tilhørende surhet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Harlekin said:

Takk for tips! Jeg har tenkt på å starte med krom, har hørt at det demper søtsug. Skal se etter safranekstrakt, da jeg som nevnt lett får blodsukkerfall med tilhørende surhet ;) 

Jeg har litt tro på at det at man har søtsug og cravings er indikatorerer på at der fortsatt er tweaks man kan eller burde gjøre med kostholdet. Kroppen er god på å si fra når den er mett under optimale betingelser, og for de fleste er det mulig å komme dit at man ikke har særlig søtsug eller at man blir mett av å spise sjokolade. Istedetfor å se på disse signalene som fienden, så kan de fungere som en veileder som sier noe om at det er noe kroppen ikke er fornøyd med i kostholdet. Om du har forsøkt lenge gå ned i vekt uten hell så hjelper det kanskje med slike ting, men det virker som om du tar tak først nå og da tenker jeg det ikke er krise å bli kvitt søtsug på dagen. 

Det er også ganske deilig når det naturlig kommer til det steget at kroppen regulerer seg selv og ikke skriker etter godterier hele tiden. Det føles herlig, det viser at du har klart å gjøre noe bra for kroppen din og at den fungerer bedre. Det er som å bli frisk fra forkjølelse, deilig å legge ubehagelige vaner bak seg. 

Som en annen bruker nevnte er det godt mulig at blodsukkeret ditt vil bli bedre på å regulere seg selv om du spiser litt mindre karbohydrater. 

Anonymkode: 71fd7...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. januar 2018 den 18.06, Harlekin skrev:

Men jeg kan da fint spise sunt og gå ned i vekt uten å faste! 

Jeg skrev om karbohydrater, ikke faste. Forøvrig faster du hvert eneste døgn når du sover, det er bare sunt og godt for kroppen å utvide denne perioden. Men hvis du allerede har bestemt deg for at du ikke vil klare noe, så kan ingen hjelpe deg. 

Anonymkode: ab660...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...