Gå til innhold

Er babyshower bare for barn nummer 1?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller har man det gjerne for nr 2 og 3 også?

Anonymkode: 442a8...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg bare én venninne med to barn, men hun fikk babyshower for sistemann. Var ikke så vanlig i Norge når hun fikk førstemann. Men jeg ser ikke på det som noe som kun er forbeholdt første barn, da det er jo en fest for å "shower the mom with gifts". Men jeg kjenner ikke sååå godt til babyshowers. 

Anonymkode: 3650e...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer kanskje an på situasjonen. Kanskje den vordende mor trenger en oppmerksomhet/tid med venner mer enn noen gang på slutten av et svangerskap. 

Man trenger ikke gjøre så stort ut av det med pynt å slikt. Bare ordne noe frukt og is for eksempel, salat eller noe lettvindt mat. Be sammen jentene og hygge seg sammen noen timer. Man må heller ikke gi store gaver. Et par sokker, en body, en rangle; er mer enn nok.

Det håper jeg mine venner vil gjøre for meg før fødselen, selv om de gjorde det samme første gang.

Anonymkode: 3f0c2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer kanskje an på situasjonen. Kanskje den vordende mor trenger en oppmerksomhet/tid med venner mer enn noen gang på slutten av et svangerskap. 

Man trenger ikke gjøre så stort ut av det med pynt å slikt. Bare ordne noe frukt og is for eksempel, salat eller noe lettvindt mat. Be sammen jentene og hygge seg sammen noen timer. Man må heller ikke gi store gaver. Et par sokker, en body, en rangle; er mer enn nok.

Det håper jeg mine venner vil gjøre for meg før fødselen, selv om de gjorde det samme første gang.

Anonymkode: 3f0c2...d61

Jeg er førstegangsgravid i en venninnegjeng med bare karrierekvinner. Når jeg annonserte graviditeten var det "Gratulerer, men var det planlagt?" og "Å nei, jeg er ikke klar for barn enda. Det blir leeenge til." som møtte meg. Tviler på at jeg får noen babyshower for å være ærlig, selv om det hadde vært koselig. :) 

TS - feir babyshower for nr 2 og 3 også. Det er en hyggelig oppmerksomhet for mor. Så føler man seg ikke så alene :) 

Anonymkode: 3650e...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk babyshower med nummer én, men ikke nå som jeg er gravid med nummer to. Mest sannsynlig fordi de to venninnene mine som arrangerte sist nå er på helt andre stadier i livet, med mindre tid, mer jobb og flere problemer (blant annet sykdom). Men det plager meg ikke. Jeg forventet det ikke i det hele tatt sist, og denne gangen ser jeg jo at de ikke har tid eller overskudd til å drive med sånt :) 

Anonymkode: 1f8fe...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kun arrangert babyshower for barn nr. 1. Jeg er nå andremann i venninneflokken med barn nr. 2 på vei og forventer ingen babyshower denne gangen (og håper heller ikke jeg får noen siden jeg syntes babyshower er litt kleint :P ) 

Andre gangen har jo de vordende foreldrene gjerne alt de behøver av babyutstyr fra før av, så det er gjerne ikke like stort behov for en «gavedusj». Men å ha en hyggelig lunsj med venninnene er jo alltid koselig :) 

Anonymkode: e2282...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også for nr. 2 i vår vennegjeng . Koselig tradisjon😊

Anonymkode: 5ee3f...919

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en stor vennegjeng, og har bare arrangert for førstegangs. Det hadde blitt for mye hvis vi skal ha det hver gang noen er gravide. Personlig hater jeg opplegget. Var grusomt å gå i den ene etter den andre mens man er på femte året med prøving selv, så jeg sa bare at jeg ikke ønsket det når det endelig var vår tur å få barn.

Anonymkode: 94a1d...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...