Gå til innhold

Hodepine tidlig om morgenen . Skolevegring ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt som går i 8. klasse. Alt gikk fint , men for 3 uker siden begynte hodepine. Han har hodepine ca annenhver dag og det gir seg etter et par timer hvis han slipper å gå på skole. det skjedde at han ble hentet på skolen også. 

Han har helt ok karakterer, men han omgås veldig lite med venner på fritiden. Han liker veldig godt å sitte og spille på rommet sitt.

jeg merker at han er ikke veldig begeistret for å ta buss til skolen og han gjør det pga han må ( skolebussen). Vi har snakket med læreren og han lovet at de skal følge med om de merker noe på skolen. Vi har først tenkt mobbing , men han er veldig klar på at det er ingen som er stygg mot han.

Nå har han vært vekke fra skolen en del dager og virker ikke som glad gutt lenger.

 

 

Anonymkode: 59d6b...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han sier nesten ingenting og vil at vi skal la ham være i fred. Det stresser han også sier han.

ts

Anonymkode: 59d6b...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får han nok søvn, eller speler han (i det skjulte) utover natta?

Mobbing på sosiale media? 

Samtale med helsesyster?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en gutt som går i 8. klasse. Alt gikk fint , men for 3 uker siden begynte hodepine. Han har hodepine ca annenhver dag og det gir seg etter et par timer hvis han slipper å gå på skole. det skjedde at han ble hentet på skolen også. 

Han har helt ok karakterer, men han omgås veldig lite med venner på fritiden. Han liker veldig godt å sitte og spille på rommet sitt.

jeg merker at han er ikke veldig begeistret for å ta buss til skolen og han gjør det pga han må ( skolebussen). Vi har snakket med læreren og han lovet at de skal følge med om de merker noe på skolen. Vi har først tenkt mobbing , men han er veldig klar på at det er ingen som er stygg mot han.

Nå har han vært vekke fra skolen en del dager og virker ikke som glad gutt lenger.

 

 

Anonymkode: 59d6b...674

hva med å gi han en paracet og sende han på skolen??  altså... dersom det ikke ligger noe bak, annet enn hodepine.. hodepine er ikke god nok grunn til å være hjemme fra skolen hjemme hos oss...

det kan være greit å tenke på om han legger seg tidlig nok om kvelden også...

Anonymkode: c0d91...d02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer

Briller? Dårlig innemijø på soverommet. Er mye som kan være problemet. Ikke bare skole. Han kan jo også være skolelei så det holder. Få han til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver at hodepinen gir seg når han slipper å dra på skolen og at han noen ganger må hentes på skolen. Da regner jeg med at du mener at han må hentes pga hodepine? Har det vært sånn siden han begynte der? Hvordan var det på barneskolen? Han har heller ikke så lyst til å ta buss og er lite sosial på fritiden, det virker som at han kanskje ikke har det så greit? 

Anonymkode: 466a0...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med hodepinen høres ut som en unnskyldning for å slippe skolen. Selv om det ikke er noen som er direkte stygge mot han kan det være slitsomt å gå på skolen. Du skriver han ikke er noe særlig med venner på fritiden, og det kan være det som er problemet. Han har ingen gode venner i klassen, og derfor føler han seg utenfor. Går han på noen fritidsaktiviteter? Det kan jo være en god arena for å bli kjent med andre. Jeg vegret meg for å gå på skolen gjennom hele ungdomsskolen, til tross for at jeg hadde venner og gode karakterer. Det var heller ingen som var direkte slemme mot meg, men mange småting blir slitsomt i lengden. Jeg følte meg også veldig alene til tross for at jeg hadde venner, siden jeg ikke var en del av "kjernen" i gjengen.

Anonymkode: 6e438...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt lettere sagt enn gjort. Men her er hva jeg ville ha prøvd..

Send han på skolen med hodepine og Paracet. Hent v behov. Gjentar det seg drar dere til legen.. gjenta. Ingen synes det er kult å lyve til legen evt. Dra det gjerne videre.. kontakt lærer osv for tilrettelegg. Da finner du ut som det er migrene eks eller bare en ungdom som ikke vil på skolen..

du kan også si at du har lest at data kan gi hodepine og at dette derfor ikke bør være på soverommet ved nattetid. Hent enkelt alt elektronisk utstyr før du legger deg. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert han lyver om hodepinen. Kansje han gruer så mye at han sover anspent og derfor våkner med hodepine. Når han skjønner han slipper skolen, slapper han av og dermed slipper hodepinen. 

Da jeg ble mobbet på barneskolen gruet jeg meg så mye at jeg var skikkelig kvalm og ble dårlig i magen hver eneste morgen i flere år. Enkelte ganger kastet jeg opp også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...