Gå til innhold

Noen som har gått/går grafisk design på Noroff?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har googlet meg ihjel om Noroff de siste dagene, da jeg vurderer å ta 2 år grafisk design nettbasert. Det beste ville selvsagt være å ta klasseromsbasert + siste år bachelor i utlandet, men livssituasjonen min tillater det ikke, og slik jeg ser det er dette min eneste vei mot det yrket jeg er født for. 

Jeg finner stort sett bare dårlig omtale om Noroff, men det meste av dette er gammelt. Kan noen litt nyligere studenter fortelle meg om sine erfaringer? Og kan noen fra bransjen fortelle meg om Noroff er "uglesett" på CVen slik det gjerne var tidligere?

 

Anonymkode: 49cb5...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her, glemte å si at jeg allerede har en del arbeidserfaring med illustrasjon/design/Photoshop og at jeg vet at det er porteføljen som til syvende og sist teller, og at jeg håper å få bygget på både denne og skillsa mine under studiet. Samtidig vil jeg ikke kaste bort penger på en skole med ev dårlig kvalitet ;) 

Anonymkode: 49cb5...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vært ganske nysgjerrig om det og, fordi jeg kjenner mange som sier Noroff er bare oppskryt. Dessuten gir ikke 2 år utdannelse noe bachelor. Men husk at man får ikke bedre undervisning og oppfølgning bare fordi man betaler mye mer. Dessuten tviler jeg på at de som underviser fra Noroff er mer kompetente enn andre høgskoler som tilbyr også denne linjen, bla. Kunsthøgskolen i Oslo, NTNU. Hvis du ser på deres facebook er det mange fra 2017 som har gitt fra både 1 til 5 stjerner, så opplevelsen er sikkert veldig varierende.

Anonymkode: c8fc3...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man langt med en slik utdannelse? Det blir færre og færre byrå, og flere store som krever mer av hver ansatt. Son Programmering (?) koding, web, some... og grafisk i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, vafle skrev:

Kommer man langt med en slik utdannelse? Det blir færre og færre byrå, og flere store som krever mer av hver ansatt. Son Programmering (?) koding, web, some... og grafisk i tillegg

Jeg er heldigvis dreven på alt det :) trenger bare litt mer formell kompetanse, fokus og "kjøtt på beina" :) 

ts

Anonymkode: 49cb5...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville styrt unna Noroff, da et vitnemål derfra ikke veier så veldig tungt for arbeidsgivere. Jeg går grafisk design på NTNU selv, og det går veldig i dybden med typografihistorie, informasjonsgrafikk, flerkanalpublisering osv. De har mange forelesere som er utrolig dyktige, noen av dem har også skrevet lærebøkene vi bruker. 

Også kan jeg nevne at det er mange som har startet der og tenkt at de kan det meste, at de bare trenger "kjøtt på beina" som du sier, og de har fått seg en ubehagelig overraskelse når de har innsett at kunnskapen deres faktisk har vært ganske begrenset.

Anonymkode: 7b251...801

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noroff har vokst seg til å bli en god skole, spesielt i Oslo. Jeg kjenner et par der i fra, som gikk ut i fjor, og allerede jobber i bransjen. 

Anonymkode: 06a07...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Noroff? Og hva er Malakoff? Rare navn på skoler, forstår ikke hvor de kommer fra. Noen som vet?

Anonymkode: ab94e...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er Noroff? Og hva er Malakoff? Rare navn på skoler, forstår ikke hvor de kommer fra. Noen som vet?

Anonymkode: ab94e...43f

Noroff er en skole som tilbyr høyskolestudium og fagskolestudium

Malakoff er en videregående skole i Moss

Google er din venn. 

Anonymkode: 210d6...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noroff har vokst seg til å bli en god skole, spesielt i Oslo. Jeg kjenner et par der i fra, som gikk ut i fjor, og allerede jobber i bransjen. 

Anonymkode: 06a07...b12

Noroff? Det er en melkeku.

Elever på fagskolen betaler 56.000kr per SEMESTER. Det går over 2 år. Så 56.000kr *4 =224.000kr i bare skolepenger. I tillegg kommer lån for livsopphold og vanlige studentutgifter. Og for den prisen får de ikke bachelorgrad engang. Hvem får jobb nå til dags uten bachelor? Jo de som har venner og kjente i næringen. Lærerne tjener veldig dårlig der. Og det er folk ansatt i undervisningsstillinger der uten en bachelorgrad..Ja hva kan en forvente når lønnen er dårlig. Så grunnen til at det er en melkeku  er at skolepengene er høy, lønnen er lav, men overskuddet til eierne derimot... 

Sier seg selv at dårlig kvalifiserte lærere, lavt betalte lærere, ikke gir en like god utdanning som kollegaene deres ved offentlig universitet og høgskole. I tillegg har jo studentene ved Noroff kjøpt seg plass i stedet for å konkurrere om den ved hjelp av konkurransepoeng som de må ved offentlige skoler. Forutsetningene elevene har for å bearbeide pensum blir der dårlig. Alt dette vet arbeidsgiverne... 

Men de er aggressive på markedsføring tross all den negative kritikken i medier på og på internett. 

Anonymkode: 3639c...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk deg inn på nettbasert informatikk e.l istedetfor? Hadde aldri i verden betalt så mye for å gå på privat høyskole når vi har så mange gratis alternativ i norge.

Mange universitet/høyskoler har ikke obligatorisk undervisning, og forelesninger blir lagt ut på nett, selv om man må møte opp første skoledag + eksamen (om det ikke er hjemmeeksamen) kan det kanskje være et alternativ om du ikke kommer inn på nettbasert?

Anonymkode: 09847...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha styrt unna Nordoff, kjenner en som tok grafisk design eksamen der og gjett hva? 2 av 3 sensorer hadde ikke engang bachelorgrad, bare gått på relevante kurs men de får likevel lov å være sensorer? Helt useriøst.

Anonymkode: c8fc3...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...