Gå til innhold

Jeg tror ekteskapet mitt er over. Jeg bare gråter og får ikke til å sove:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt av noen svar dere gir her! 😳

Det er da vanlig å snakkes hver dag med den man er sammen med! Og veldig viktig når man er i et avstandsforhold. 

Dere som bor sammen; snakker dere ikke sammen hver dag? 

I et forhold så skal det ikke være sånne restriksjoner. Man er der alltid for den andre. 

 

Anonymkode: a7e08...efb

Jeg er enig i dette.

Jeg forstår godt at denne mannen har andre behov enn TS, men han kan ikke bare ignorere henne av den grunn. Han må ta på alvor at det ser annerledes ut for henne. På samme måte som at hun må innse at det at hans kontaktbehov er mindre ikke innebærer at han ikke er glad i henne.

TS: Hvis dere ikke klarer å finne et kompromiss dere begge er fornøyde med, er det lov å innse at dette forholdet ikke er liv laga. Du skal ikke ha det sånn som dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt av noen svar dere gir her! 😳

Det er da vanlig å snakkes hver dag med den man er sammen med! Og veldig viktig når man er i et avstandsforhold. 

Dere som bor sammen; snakker dere ikke sammen hver dag? 

I et forhold så skal det ikke være sånne restriksjoner. Man er der alltid for den andre. 

 

Anonymkode: a7e08...efb

Ja, når jeg er med kjæresten, snakker vi sammen hver dag. Istedetfor de mange SMS-er vi nå sender. Vi ringes derimot ikke hver dag. Min kjære jobber ikke offshore, men han har lange arbeidsdager og jeg vet at han slapper best av for seg selv. Jeg skjønner det, for jeg er også ofte sånn. Må lade opp i enerom. 

Men klart, iblant savner jeg å høre mer fra ham. Samtidig som jeg skjønner at han må hvile. Da sender jeg gjerne en tekst av typen: "Hei kjære, håper du får hvile godt. Kyss fra meg. Vi snakkes, god natt". Det reagerer han ofte positivt på, og svarer neste dag når han er uthvilt. 

I starten skjønte jeg ikke dette, sendte gjerne brev som han ikke hadde tid til å svare på etc. Jeg skjønte ikke hvordan hans hverdag var. Han er ingen brevskriver selv, men han pleier å skrive små søte lapper til meg som jeg har i lommeboka. 

TS' mann jobber nordsjøturnus, noe som regnes som såpass belastende at de ansatte får flere uker helt fri i mellom vaktukene. Det krever en forståelsesfull kjæreste og det er ikke realistisk å ha mye kontakt i jobbukene. Det er lurere å tenke ut noe som fungerer for begge. 

Anonymkode: 005b7...f82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CamillaCollett skrev:

Jeg forstår godt at denne mannen har andre behov enn TS, men han kan ikke bare ignorere henne av den grunn. Han må ta på alvor at det ser annerledes ut for henne. På samme måte som at hun må innse at det at hans kontaktbehov er mindre ikke innebærer at han ikke er glad i henne.

TS: Hvis dere ikke klarer å finne et kompromiss dere begge er fornøyde med, er det lov å innse at dette forholdet ikke er liv laga. Du skal ikke ha det sånn som dette.

Han har ikke ignorert henne. Han kommer med konkrete anmodninger til henne vedrørende når han er på jobb, som hun reagerer på. Antagelig er hun sint på ham fordi han jobber offshore i utgangspunktet og derfor er mye borte. Andre som har ektefeller som jobber offshore, aktiviserer seg mye med egen jobb, veninner, hobbier etc og har kanskje selv behov for aleinetid. 

Det er mulig at hans behov for å hvile i fred hadde vært mer spiselig for henne om de bodde sammen hele tida. Det er også en mulighet for at det hadde blitt verre om han fikk en annen jobb, fordi hun kanskje ikke hadde tilpasset seg denne, heller. Eller motsatt at han ikke kunne tilpasse seg. 

De bør absolutt snakke sammen når han kommer hjem, og se hvordan begge kan bli fornøyde. 

Anonymkode: 005b7...f82

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når jeg er med kjæresten, snakker vi sammen hver dag. Istedetfor de mange SMS-er vi nå sender. Vi ringes derimot ikke hver dag. Min kjære jobber ikke offshore, men han har lange arbeidsdager og jeg vet at han slapper best av for seg selv. Jeg skjønner det, for jeg er også ofte sånn. Må lade opp i enerom. 

Men klart, iblant savner jeg å høre mer fra ham. Samtidig som jeg skjønner at han må hvile. Da sender jeg gjerne en tekst av typen: "Hei kjære, håper du får hvile godt. Kyss fra meg. Vi snakkes, god natt". Det reagerer han ofte positivt på, og svarer neste dag når han er uthvilt. 

I starten skjønte jeg ikke dette, sendte gjerne brev som han ikke hadde tid til å svare på etc. Jeg skjønte ikke hvordan hans hverdag var. Han er ingen brevskriver selv, men han pleier å skrive små søte lapper til meg som jeg har i lommeboka. 

TS' mann jobber nordsjøturnus, noe som regnes som såpass belastende at de ansatte får flere uker helt fri i mellom vaktukene. Det krever en forståelsesfull kjæreste og det er ikke realistisk å ha mye kontakt i jobbukene. Det er lurere å tenke ut noe som fungerer for begge. 

Anonymkode: 005b7...f82

Det høres ut som alt foregår på din kjærestes premisser, og du tar til takke med smulene han gir deg. Men er dere kjærester eller faktisk mann og kone? Har dere barn? Og du, det at man har friperioder når man jobber i Nordsjøen er ikke fordi det er så belastende på jobb 😉 Det er fordi man jobber 12 timers skift 14 dager i strekk (og gudene skal vite at det ikke «jobbes-jobbes» de 12 timene hver eneste dag.) Dersom man har barn sammen vil jeg si at det er den som er hjemme som har den mest belastende jobben. Det minste man kan forvente seg er at den som reiser offshore og er ukesvis borte fra kone/mann og barn viser interesse for hvordan det går med dem der hjemme. Man leker ikke familie, og skrur den ikke av som det passer, og når man trenger egentid. At skilsmisse-statistikken er høyere innen disse yrkene sier vel kanskje sitt? 

Men nå avsporer jeg helt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt av noen svar dere gir her! 😳

Det er da vanlig å snakkes hver dag med den man er sammen med! Og veldig viktig når man er i et avstandsforhold. 

Dere som bor sammen; snakker dere ikke sammen hver dag? 

I et forhold så skal det ikke være sånne restriksjoner. Man er der alltid for den andre. 

 

Anonymkode: a7e08...efb

Når mannen mener at TS maser,når hun ringer og sender meldinger så ofte,så bør hun nesten høre på ham. TS, prøv å ring 1 gang i uken, og ikke send meldinger hver dag.  

Anonymkode: 82548...f33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sint på han fordi han jobber mye. For å si det sånn, så jobber han i min families selskap. Uten at jeg vil skrive noe mer om det. Han startet å jobber der, før vi fikk barn. Vi har 4 barn sammen. At vi snakker sammen hver dag, synes jeg ikke er mye å forlange. Vi snakker vi hver dag når han er hjemme. Gjør ikke dere andre det, som er i forhold? Etter kranglen vår i går, så har han sendt flere Snapchater i dag. Tror kanskje at han har dårlig samvittighet pga alt han sa til meg. Jeg sa at jeg elsker han, og vil ikke at vi skal skilles. Det er bare så dumt og sårende at han aldri tar initiativ til å gjøre noenting sammen med meg. Tusen takk for svarene deres. Jeg setter stor pris på det. Takk :) ts

Anonymkode: 41af4...4d1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres for meg ut som dere har helt utrolig ulike forventninger til hva et forhold skal bestå av. Dette er noe man ideelt sett finner ut av i starten av et forhold.

Jeg er enig med deg, trådstarter, i at dere bør ha mere kontakt enn hva dere har. Men jeg har vært som mannen din, så jeg vet også at det å mase om at ting skal bli annerledes, ikke endrer noe som helst. Det fremstår bare som utrolig brysomt, ikke som kjærlighet.

Det du må gjøre er å stille tydelige og velbegrunnede krav om at dere har mer kontakt. Det er noe han selv må ønske å ha. 

Du kan ikke gå rundt og tilpasse deg han over tid, så jeg ville satt hardt mot hardt i denne situasjonen. I tillegg ville jeg argumentert med alt det jeg fant av forskning på hva som styrker et forhold og hva som bryter det ned. Legg det frem for han på en seriøs og alvorlig måte, slik at han forstår at dette ikke bare er deg som er litt sutrete og klengete, men at det faktisk er påviselige forskjeller mellom forhold hvor to lever mest mulig adskilt og i konflikt og forhold hvor to stadig søker å nærme seg hverandre.

Det beste tipset jeg kan komme med i denne forbindelse, må være John Gottman, les artikler og bøker av han, og del disse med din mann. Søk også hjelp på familievernkontoret.

La forholdet deres bli et prosjekt hvor begge føler seg like mye sett og ivaretatt, men også har like stort ansvar for å bidra. Om ikke dere begge ønsker dette, så synes jeg like godt dere skal bryte opp. Det å gråte og ikke sove pga at forholdet er så vondt, samt at dere har barn sammen, som påvirkes av dette, er alvorlig nok til at noe bør skje snarest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret ditt DewPoint. Jeg setter virkelig pris på at du tok deg tid til å skrive til meg :)  

Anonymkode: 41af4...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kranglet med mannen for litt siden. Han tar aldri initiativ til noe, og jeg vil finne på noe sammen med ham. Og i dag klarte han å si at han synes at jeg maser om at vi skal finne på noe! Ble litt paff, ds jeg spørr av og til. Han slør aldri. Dessverre. Jeg skulle ønske at han gjorde det. Han sier at jeg ringer han for mye, jeg skriver alt for mange mld. Dette er heller ikke tilfelle, men jeg ønsker å snakke med han på tlf hver dag mens han er offshore. Han sier omtrent aldri at han er glad i meg. Jeg savner at han viser og mener at han er glad i meg. For tiden er han veldi sint. Når vi snakker sammen, og når vi er uenige. Han sa at han vet ikke hvorfor han svarer meg nedlatende. Jeg er så trist og lei, og gråter så mye hele tiden. Jeg er veldig glad i ham, og vil ikke skilles. MEN. Jeg kjenner på hele meg at jeg ikke klarer mer. Jeg vil bare bli elsket av mannen min ❤️ (Beklager skrivefeil osv. Skriver fra mobil og gråter i tillegg) :(  noen som har det på samme måte? Hva gjorde du med sin situasjon?

Anonymkode: 41af4...4d1

du sier det ikke er tilfelle at du ringer og sender for mye meldinger men det er faktisk ikke opp til deg å avgjøre. hva som er mye for han trenger ikke nødvendigvis være mye for deg.

Anonymkode: baf1a...947

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var sinnsykt slitsomt at min mann ville ringes hver dag når han jobbet offshore. 

Holdt med å skrive å ringes sånn hver 4 dag. 

Du burde ikke være så masete. 

Anonymkode: 48b09...085

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det var sinnsykt slitsomt at min mann ville ringes hver dag når han jobbet offshore. 

Holdt med å skrive å ringes sånn hver 4 dag. 

Du burde ikke være så masete. 

Anonymkode: 48b09...085

Altså skrive daglig da.

Anonymkode: 48b09...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør lytte til mannen din. Jeg forstår både deg og ham, men dere har åpenbart veldig ulike behov. Hans sinne viser jo at dette er noe som plager ham. En ting er at han tar del i det som handler om barna via telefon etc, men at du MÅ snakke med ham hver dag for å føle deg sett og bekreftet, det blir masete. Jobb med deg selv.

Jeg er ikke av den snakkesalige typen selv, og å skulle sludre på telefon hver dag om helt uinteressante ting hadde gjort meg rimelig frustrert. 

 

Anonymkode: 10f4c...f00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sint på han fordi han jobber mye. For å si det sånn, så jobber han i min families selskap. Uten at jeg vil skrive noe mer om det. Han startet å jobber der, før vi fikk barn. Vi har 4 barn sammen. At vi snakker sammen hver dag, synes jeg ikke er mye å forlange. Vi snakker vi hver dag når han er hjemme. Gjør ikke dere andre det, som er i forhold? Etter kranglen vår i går, så har han sendt flere Snapchater i dag. Tror kanskje at han har dårlig samvittighet pga alt han sa til meg. Jeg sa at jeg elsker han, og vil ikke at vi skal skilles. Det er bare så dumt og sårende at han aldri tar initiativ til å gjøre noenting sammen med meg. Tusen takk for svarene deres. Jeg setter stor pris på det. Takk :) ts

Anonymkode: 41af4...4d1

Det er litt usikkert hva du mener med "gjøre noe med deg". Din mann jobber offshore, og dere har 4 barn å ta dere av. Det sier deg selv at dere får begrenset tid sammen når han er hjemme. Men noe skal det jo bli. Mener du at du vil at han skal tilrettelegge for kvalitetstid dere har sammen? Romantiske stunder? Eller mer opplevelser i hverdagen når han er hjemme? Har du bedt ham om noe konkret?

Jeg synes det er rimelig å ha kontakt så å si hver dag, fekst tekst. Men ikke nødvendigvis å snakke på telefonen hver dag. Jeg opplever tekst og bilder som mindre "påtrengende".  

 

Anonymkode: 005b7...f82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg blitt så kvelt som han hadde jeg også klikka. Ingen liker å bli elsket ihjel, selv om du prøver å få det til å høres romantisk ut. Skaff deg litt annet i livet enn bare mannen.

Anonymkode: d2478...9ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vera skrev:

Det høres ut som alt foregår på din kjærestes premisser, og du tar til takke med smulene han gir deg. Men er dere kjærester eller faktisk mann og kone? Har dere barn? Og du, det at man har friperioder når man jobber i Nordsjøen er ikke fordi det er så belastende på jobb 😉 Det er fordi man jobber 12 timers skift 14 dager i strekk (og gudene skal vite at det ikke «jobbes-jobbes» de 12 timene hver eneste dag.) Dersom man har barn sammen vil jeg si at det er den som er hjemme som har den mest belastende jobben. Det minste man kan forvente seg er at den som reiser offshore og er ukesvis borte fra kone/mann og barn viser interesse for hvordan det går med dem der hjemme. Man leker ikke familie, og skrur den ikke av som det passer, og når man trenger egentid. At skilsmisse-statistikken er høyere innen disse yrkene sier vel kanskje sitt? 

Men nå avsporer jeg helt. 

Hvis det er meg du mener og ikke TS, så er vi forlovet, og har ikke barn. Han bor i et annet land og de jobber 10-14 timers skift hver eneste dag (også helgene) hver eneste måned, nesten uten ferie. Jeg vet at når han jobber som mest, havner han inne i en "boble". Det er dager hvor han bare jobber og sover og går tidlig på jobb neste dag. Jeg blir ikke såret (lenger), for det handler ikke om meg, er restriksjoner satt av jobben hans. Når jeg besøker ham, jobber han også, så jeg får god innsikt i hvilke krav som stilles til ham. Ja, alt er på hans jobbs premisser - men ikke hans premisser. Iblant har jeg sagt fra at ok, dette er ikke greit for meg. Det var blant annet det at jeg sa fra som gjorde at han sluttet i den forrige jobben, som drev rovdrift på ham. 

Det er ikke snakk om å ha en konkurranse om hvem som har mest belastende jobb. Det er snakk om hvordan jobben påvirker "hjemmelivet". Det er ikke påfunn at jobben setter premisser. Det er faktisk sånn det er. Ja, jobber en 12 timer i døgnet så har en 12 timer fri, men en skal jo sove 7-8 timer av disse, og kanskje spise etter jobb, og da er det plutselig ikke mange timene igjen til å hvile og hente seg inn. Selvfølgelig må en ha kontakt med familien, men det virker som det blir mis-kommunikasjon når TS tenker at selvfølgelig skal vi ringes hver dag og mannen ikke synes det er så kjekt. De må ta inn over seg at de har ulike behov, og søke å finne kompromisser. Min forlovede er feks ikke veldig glad i å skrive meldinger, men da jeg sa til ham at jeg blir veldig glad for bilder, emoji etc, var han straks mye mer med på notene. Jeg elsker å se bilder av ham hvor han er og hvem han møter. Ikke kanskje like mye å ta bilde av på en plattform (eller kanskje det er det, hva vet jeg), men et eller annet en kan gjøre sammen som funker. Kanskje ikke telefon hver dag, men kanskje en halvtime med teksting hver kveld. Det går an å prøve seg fram til begge blir noenlunder fornøyd. Og om det fortsatt ikke går, så er det ikke sikkert at de passer til å ha et avstandsforhold, og til at han har denne jobben i framtida. Å bytte jobb bør alltid være et alternativ dersom det går ut over familielivet.

Anonymkode: 005b7...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kvelningsfornemmelser av å lese dette. Syntes en gang om dagen e rmye, han er jo på jobb.   Du bør ta inn over deg ts at dette er hans opplevelse. Det at du ikke opplever det slik betyr ikke at det ikke er slik for ham. Vi eier ikke andres opplevelse av ting. Han syntes det blir for mye kontakt og du svarer med å klenge/ øke kontakten.  Du skyver han unna hvis du fortsetter i den retningen.  Dere bør seriøst lære dere å kommunisere og få økt forståelse av deres kjærlighetsspråk ( som jeg tror er vidt forskjellige). Begynn med å anerkjenne det han forteller. Bare fordi du ikke er enig betyr ikke at det ikke er slik for ham. Begge må gi og ta her og finne noe begge kan være fornøyd med.

Anonymkode: 98a8e...949

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt av noen svar dere gir her! 😳

Det er da vanlig å snakkes hver dag med den man er sammen med! Og veldig viktig når man er i et avstandsforhold. 

Dere som bor sammen; snakker dere ikke sammen hver dag? 

I et forhold så skal det ikke være sånne restriksjoner. Man er der alltid for den andre. 

 

Anonymkode: a7e08...efb

Jeg er i avstandsforhold, og mannen har lange dager (11-12 timer fra han drar hjemmefra til han er tilbake). Vi skyper 2 eller 3 ganger i uka, men skriver på messenger flere ganger om dagen. 

Alltid kjempekoselig å prate med han, men han må få tid til å slappe av, roe ned og hente seg inn også. 

Selv om vi ikke snakker i tlf daglig har vi likevel mye kontakt. Det viktigste er at begge er fornøyd med mengden og det virker å være en ubalanse her for ts og mannen. Snakk sammen! 

Anonymkode: 49547...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg eget liv. Ikke få alt dreie seg om han: han er ditt konstant behov, det er han som påvirker humøret ditt. Han han han. Finn på noe morsomt for deg selv! Vær interrassant for deg selv - da blir du også interresant for ham. 

Du er på god vei til å miste ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 13.37, Vera skrev:

Det høres ut som alt foregår på din kjærestes premisser, og du tar til takke med smulene han gir deg. Men er dere kjærester eller faktisk mann og kone? Har dere barn? Og du, det at man har friperioder når man jobber i Nordsjøen er ikke fordi det er så belastende på jobb 😉 Det er fordi man jobber 12 timers skift 14 dager i strekk (og gudene skal vite at det ikke «jobbes-jobbes» de 12 timene hver eneste dag.) Dersom man har barn sammen vil jeg si at det er den som er hjemme som har den mest belastende jobben. Det minste man kan forvente seg er at den som reiser offshore og er ukesvis borte fra kone/mann og barn viser interesse for hvordan det går med dem der hjemme. Man leker ikke familie, og skrur den ikke av som det passer, og når man trenger egentid. At skilsmisse-statistikken er høyere innen disse yrkene sier vel kanskje sitt? 

Men nå avsporer jeg helt. 

Klart han og må vise interesse men må det smses ringes hver ENESTE dag? Er ikke 2-3 ganger i uka nok? Når han har friperiode er han jo hjemme hver dag uker i strekk og da er kanskje de to ukene offshore litt pusterom for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke meg på dere som syns ts er needy fordi hun helst vil snakke med mannen hver dag når han er ute? De har tross alt 4 barn sammen som hun er alene med når han er borte? Syns han superegoistisk, og at hun ikke bør ringe pga av det. Så kan han bare sitte der ute alene.

Anonymkode: 5611b...6af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...