Gå til innhold

Den nakne sannhet, par-program med løgndetektor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Flere som har sett på det? Hva syns dere? Hva tenker dere?

Jeg syntes det er kjempebra at par eller ekser får mulighet til en oppklarende eller evn avsluttende samtale med løgndetektor. Det er vondt å gå rundt å lure. Men lurer litt på hvordan folk har meldt seg på , for jeg husker det var reklame for at de søkte deltakere, men her har de jo valgt ut ekser som ikke har snakket med hverandre på flere år, så hvordan har de fått med seg begge på programmet, og hvem er det som egentlig sier ja til å delta på noe sånt på tv når en eks man har blokkert på facebook melder deg på? (Tenker f eks på hun blonde og han mustafa i dag, som hadde blokkert hverandre på facebook og sms)

Syns også det kanskje er litt dårlig gjort å ta med så private spørsmål som "syntes du sexen vår var bra?" på tv...
Men ellers er det et interessant initativ dette programmet syntes jeg!

Noen som vet hvordan løgndetektor som brukes? De har jo ingen elektroniske greier kobla til seg på pulsmåling ved finger eller bryst i hvertfall.
 

Anonymkode: 08162...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så reklame på det og tenkte at de må ha vært så desperate etter å komme på rampelyset. 

Rett og slett flaut. En annen ting er å lure på hva som gikk galt, men å gjøre det med hele Norge som vitner. Jeg håper de fikk godt betalt. 

Anonymkode: e4ec4...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hvorfor ønsker noen egentlig å brette ut privatlivet sitt på TV, på denne måten?? 

Anonymkode: 92360...e56

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Hvorfor ønsker noen egentlig å brette ut privatlivet sitt på TV, på denne måten?? 

Anonymkode: 92360...e56

Desperat etter å komme i rampelyset.

Anonymkode: e4ec4...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det kun handler om at de vil i rampelyset, men det kan være godt å få ærlige svar på ting man har gått rundt og kvernet på i flere år. Syns det er et interessant program, men skulle ønske at de stilte litt tøffere spm enn om sexen var bra, og at flere ble tatt i å lyve! Håper det tar seg opp etterhvert

Anonymkode: 75ee3...6f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det kun handler om at de vil i rampelyset, men det kan være godt å få ærlige svar på ting man har gått rundt og kvernet på i flere år. Syns det er et interessant program, men skulle ønske at de stilte litt tøffere spm enn om sexen var bra, og at flere ble tatt i å lyve! Håper det tar seg opp etterhvert

Anonymkode: 75ee3...6f8

 Det burde vel egentlig ikke være nødvendig å gøre dette på TV, bare for å få noen ærlige svar...

Anonymkode: 92360...e56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Det burde vel egentlig ikke være nødvendig å gøre dette på TV, bare for å få noen ærlige svar...

Anonymkode: 92360...e56

Ingen som tvinger deg til å se på heller

Anonymkode: 75ee3...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som tvinger deg til å se på heller

Anonymkode: 75ee3...6f8

Nå unngår du problemstillingen. Det blir spurt om hvorfor folk vil utsette seg for dette, når alt forblir tilgjengelig til evig tid, og man kunne søkt hjelp hos fagfolk.

Anonymkode: 08cad...c33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, WubWub skrev:

Løgndetektor er svært upresis/unøyaktig. 

Hva slags grunnlag har du for å si det? Eneste der løgndetektor ikke er presis er med psykopater fordi de ikke har empati og får høyere puls ved press eller dårlig samvittighet og løgn, og det er grunnen til at det ikke brukes i rettssystemet fordi mange kriminelle er psykopater. Utover det så er vel løgndetektor ganske nøyaktige. Vet du hvordan type løgndetektor de bruker i programmet?

Anonymkode: 08162...3df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er et merkelig konsept å velge å delta på jeg også, men i dag fikk vi se en mann som brast i gråt når det ble bekreftet at kjæresten ikke løy på et spørsmål angående utroskap. Det ga han jo en enorm lettelse for det var noe han hadde gått rundt å følt og trodd i lengre tid, og som derfor naturligvis hadde gjort forholdet dårligere pga manglende tillitt.
Jeg forstår at de i en desperat situasjon gjerne vil få muligheten til å teste sin partner med løgndetektor test.
Det var rørende å se hvor mye det betydde for han å endelig sette en strek over de tankene han hadde vært plaget med :)

Anonymkode: 08162...3df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor, hvorfor i alle dager setter folk seg i denne situasjonen??

"Hei kjære, det er et nytt program, løgndetektor og masse spørsmål for å avsløre hemmeligheter!"

Jaaaa....

Anonymkode: c770c...d5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags grunnlag har du for å si det? Eneste der løgndetektor ikke er presis er med psykopater fordi de ikke har empati og får høyere puls ved press eller dårlig samvittighet og løgn, og det er grunnen til at det ikke brukes i rettssystemet fordi mange kriminelle er psykopater. Utover det så er vel løgndetektor ganske nøyaktige. Vet du hvordan type løgndetektor de bruker i programmet?

Anonymkode: 08162...3df

Problemet med disse testene er at de bare måler stressnivåer. La oss si at noen med sosial fobi tar denne testen, de vil få høy stressaktivering ved hvert spørsmål og svarene vil bli tolket som løgn til tross for at de er sanne. 

http://www.apa.org/research/action/polygraph.aspx

Most psychologists agree that there is little evidence that polygraph tests can accurately detect lies.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, WubWub skrev:

Problemet med disse testene er at de bare måler stressnivåer. La oss si at noen med sosial fobi tar denne testen, de vil få høy stressaktivering ved hvert spørsmål og svarene vil bli tolket som løgn til tross for at de er sanne. 

http://www.apa.org/research/action/polygraph.aspx

Most psychologists agree that there is little evidence that polygraph tests can accurately detect lies.

 


Man kan nok være helt sikre på at alle deltakerne har gjennomgått personlighetstester og vet om man er egnet eller ikke for å ta løgndetektor test. En med sosial fobi ville nok uansett ikke stilt opp på et program som skulle vises for hele norge :P

Anonymkode: 08162...3df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:


Man kan nok være helt sikre på at alle deltakerne har gjennomgått personlighetstester og vet om man er egnet eller ikke for å ta løgndetektor test. En med sosial fobi ville nok uansett ikke stilt opp på et program som skulle vises for hele norge :P

Anonymkode: 08162...3df

Man kan allikevel bli stresset av selve settingen til tross for at man ikke har sosial fobi. Jeg hadde blitt stresset med kameraer døttet opp i trynet mitt vel vitende om at hele Norge kom til å se innslaget. 

Dette ville medført at svarene jeg svarte ærlig på ville blitt tolket som løgn da jeg viste til økte stressnivåer. Som sagt er ikke slike løgndetektorer nøyaktige, de viser bare hvor stresset man er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke så lenge siden jeg så et program hvor løgndetektor ble sjekket ut hvor sant det var. Og det var svært lett å lure den, både for å se ut som om man løy på enkle spørsmål og derfor ha den reaksjonen som basis og å ikke får den til å reagere på løgn. 

I mange land, bla Norge så holder ikke en løgndetektor test i retten, men det gjør det i USA, og det sier jo litt. USA gjør jo nesten hva som helst for å få folk dømt, skyldig eller ei. 

Anyway, hvem vil på tv for noe sånt? All PR er og PR opplegg? 15 min. of fame? 

Anonymkode: 4b731...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det var lett å få mange par til å delta på programmet, for jeg meldte meg på bare for å se om jeg fikk bli med, og det gjorde jeg med en gang. Kompisen min meldte seg på etterpå, og de ringte han på dagen. Jeg for min del skjønner ikke at folk stiller opp på noe slikt, det hadde jeg aldri kunne gjort, ikke om jeg hadde fått betalt engang.

Anonymkode: 0d319...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...