Gå til innhold

Hva skjer med meg? Gråter, hikster, får ikke puste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brøt ut i krampegråt. Det er slutt med mannen og jeg takler det ikke bra i det hele tatt, jeg har grått lenge, men så skjedde det noe, jeg ble kald og hul i brystet, jeg fikk ikke puste ordentlig, føler meg helt nummen og alt er bare så vondt, hva er dette, panikkanfall eller noe? 

Anonymkode: ffd7d...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være panikkangst, ikke unormalt tror jeg i en sånn situasjon. Kan være greit å søke proff hjelp. Og les tilsvarende tråder, du er ikke alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å tvinge deg selv til å puste helt ned i magen. Slike anfall er nok vanlig, men uansett veldig ekle for den det gjelder når de kommer.. Så konsentrer deg om å puste ned i magen og prøv å tenk på noe annet til anfallet går over... Lag deg mat eller ta en røyk hvis du røyker, eller sett på en komedie-film... hva som helst som får deg ut av anfallene... 

Anonymkode: 0f986...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magen, og fokusér på noe. For eksempel hånden din. Kan være panikkanfall/angstanfall. Det er vondt både psykisk og fysisk, men det er IKKE farlig. Og det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig! Du har nok et panikkanfall. Kroppen går i alarm modus. Da er det om å gjøre å komme seg ut av det stadiet ved å gjøre ett eller annet. Hopp opp og ned eller gjør noe annet som gjør at du tvinges til å puste anderledes. 

Anonymkode: 74c7a...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen bare reagerer på den psykiske smerten du føler grunnet omstendighetene i livet ditt nå. Du hadde et angstanfall. Ikke farlig, bare veldig ekkelt. Det betyr ikke at du er psykisk syk, men er en normal reaksjon på det du går gjennom.

Anonymkode: 0cd57...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hatt det så vondt som jeg har nå, aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagene. Har hatt angst og depresjoner før, men denne følelsen er et nytt nivå av noen jeg aldri har kjent før, blir helt svimmel i hodet og redd også, takk for mange fine og beroligende svar. Føler meg så hinsides alene og forlatt....

Anonymkode: ffd7d...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...