Gå til innhold

Er det in å ha angst ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes alle her inne har angst eller depresjon, er det in eller moderne å påberope seg disse plagene ? 

 

Anonymkode: 403aa...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes alle her inne har angst eller depresjon, er det in eller moderne å påberope seg disse plagene ? 

 

Anonymkode: 403aa...b9b

Angst har dessverre blitt utrolig misbrukt... dette fører jo da til at personer som faktisk har angst og depresjon ikke blir tatt like seriøst. I tillegg er det vel mye opprop om det nå i vinterhalvåret på grunn av mørketiden, så det merkes vel ekstra godt nå.

Anonymkode: ee681...a2a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at prosenten av folk med psykiske problemer er høyere her inne enn "ute i verden". Fordi her kan man være anonym, det er enkelt å skrive om problemene uten å tenke på at folk vil dømme deg, og du kan kanskje flykte fra den tyngre hverdagen. 

Anonymkode: 5c025...662

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Eller - det er ikke in å ha reell angst, men det er in å kalle alle slags redsler, nervøsiteter og ubehageligheter for angst. Det er det ikke, men folk misbruker en medisinsk diagnose noe så vanvittig. Veldig synd for de som faktisk har angst - som ikke blir tatt på alvor av andre.

Anonymkode: 0c427...c8a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes alle her inne har angst eller depresjon, er det in eller moderne å påberope seg disse plagene ? 

 

Anonymkode: 403aa...b9b

ja

Anonymkode: 73a9b...009

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ja

Anonymkode: 73a9b...009

Eller kanskje angst bare er mer utbredt enn man tror, og her på Kg behøver man ikke skjule noe? Jeg fikk en angstdiagnose etter lang utredning for noen år siden, panikkangst og sosial fobi ble merkelappen. Men jeg ser ingen grunn til å snakke om det til noen, så verken venninner eller famile vet noe om det. Du kjenner sikkert mange av oss du også, ikke tro du vet alt om folk.

Anonymkode: 2ca0a...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40+ forresten, tror ikke angst har noen aldersgrense.

Anonymkode: 2ca0a...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst er LOL

Jeg har ptsd bu hu......

hahahahaha

Anonymkode: 73a9b...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker kun om angst med psykologen min, ikke venner eller familie. Men her inne så har jeg vel svart på noen tråder ang angst. Så det synes nok mer på forum hvor man prater mer åpent og spør spesifikt om temaet. 

Men å ha angst er helt jævlig, ville mye heller ha byttet mot en fysisk sykdom. Både fordi man da får forståelse og folk ber deg ikke om å ta deg sammen. 

Anonymkode: 92a56...e98

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes alle her inne har angst eller depresjon, er det in eller moderne å påberope seg disse plagene ? 

 

Anonymkode: 403aa...b9b

Virker sånn.

Husker folk var deprimert og hadde angst når jeg var liten også, typ 30 år siden, men da prata en ikke om det og så bare måtte folk ta seg i nakken for å få hjemmet til å gå rundt.

Når jeg nå ser på folk rundt meg så virker det ut som flere bruker slike diagnoser for å slippe unna ting. 

 

Anonymkode: 65207...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte i de samme baner selv, at det bare var vanlig engstelighet og nedstemthet, og ikke burde påberope meg alvorlige diagnoser som angst og depresjon. Men så hadde jeg et så voldsomt panikkanfall at jeg ble hentet med ambulanse, og lang historie kort ble jeg diagnostisert med angst og depresjon. Men siden jeg ha gått ubehandlet så lenge så er det vanskelig med behandling. Så det er bedre at folk oppsøker hjelp tidlig om de har mistanke, enn at de går ubehandlet.

Anonymkode: 3b01a...b40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jente på 15 år. Jeg skjønner ikke hvorfor folk går rundt og sier dette...

Jeg har selv vært så deprimert at jeg ville ta mitt eget liv! Det har aldri komt ut til noen andre enn mamma som hjalp meg gjennom det. Og heldigvis er jeg over det nå! 

Det at noen går rundt og sier at de er deprimerte uten at de faktisk er det er bare dumt og teit. Ingen som faktisk er deprimerte går rundt og sier det.

ikke engang min nærmeste bestevenn vet at jeg var på grensen til å ta livet mitt. Bare her hvor jeg kan være anonym tørr jeg og si dette, ikke blandt folk!

og NEI, jeg er ikke en person som bare sier dette for å "skryte" av det. Jeg gråt hele tiden vær eneste dag, av absolutt alt som skjedde! Det var jo spesielt en ting, men det vil jeg ikke engang ta opp her...

Anonymkode: 4d03b...7ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jente på 15 år. Jeg skjønner ikke hvorfor folk går rundt og sier dette...

Jeg har selv vært så deprimert at jeg ville ta mitt eget liv! Det har aldri komt ut til noen andre enn mamma som hjalp meg gjennom det. Og heldigvis er jeg over det nå! 

Det at noen går rundt og sier at de er deprimerte uten at de faktisk er det er bare dumt og teit. Ingen som faktisk er deprimerte går rundt og sier det.

ikke engang min nærmeste bestevenn vet at jeg var på grensen til å ta livet mitt. Bare her hvor jeg kan være anonym tørr jeg og si dette, ikke blandt folk!

og NEI, jeg er ikke en person som bare sier dette for å "skryte" av det. Jeg gråt hele tiden vær eneste dag, av absolutt alt som skjedde! Det var jo spesielt en ting, men det vil jeg ikke engang ta opp her...

Anonymkode: 4d03b...7ea

Du burde også være klar over at mange velger å snakke om det, istedenfor å holde det hemmelig. Det kan være like ille selv om man snakker om det, og man må ikke være på randen av selvmord for å være deprimert eller ha angst.

Anonymkode: 5c025...662

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst og depresjon har blitt den nye folkesykdommen. Dagens samfunn er ikke sunt og endringene som har skjedd de siste 20 årene er ikke gunstig for enkeltindividet, som konsekvens har trøkket hos psykiatrien eksplodert. De som har jobbet en stund i psykiatrien har sett en urovekkende trend hva angår hyppigheten av psykisk sykdom hos ungdommen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du burde også være klar over at mange velger å snakke om det, istedenfor å holde det hemmelig. Det kan være like ille selv om man snakker om det, og man må ikke være på randen av selvmord for å være deprimert eller ha angst.

Anonymkode: 5c025...662

Nå snakket jeg om depresjon, ikke angst!

Hvis man er veldig deprimerte så velger man som oftest å ikke snakke om det... selv jeg som har verdens snilleste mamma som sier hele tiden at hvis det er noe så kan jeg snakke med henne om det, så var det vanskelig å si det til henne.

jeg sier ikke at man må ville ta selvmord for å være deprimert, men sånn ble jeg.

er det veldig ille, vil man jo ikke gå rundt til folk å fortelle det.

Anonymkode: 4d03b...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Er det noen som våkner om morgenen og lurer på om de skal kjøpe ny gucci veske eller ha angst?

Det er vel svært få som vil ringe sjefen og si at de må bli hjemme pga angst? De som faktisk har angst har sikkert mest lyst til å lyve og si det ernoe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt in. Om å gjøre å ha det verst. Beste er hvis du har selvmordstanker også. Heia! Og så har man selvfølgelig reelle tilfeller som alltid, men ja til spørsmålet ditt, det er trendy. På tidlig attenhundretallet var blindtarmsbetennelse trendy blant den mer velstående klasse. Sånn går nå dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakket jeg om depresjon, ikke angst!

Hvis man er veldig deprimerte så velger man som oftest å ikke snakke om det... selv jeg som har verdens snilleste mamma som sier hele tiden at hvis det er noe så kan jeg snakke med henne om det, så var det vanskelig å si det til henne.

jeg sier ikke at man må ville ta selvmord for å være deprimert, men sånn ble jeg.

er det veldig ille, vil man jo ikke gå rundt til folk å fortelle det.

Anonymkode: 4d03b...7ea

Det er irrelevant om det er angst eller depresjon. Det er snakk om psykisk helse.

Og den påstanden din om at hvis man er veldig deprimert så snakker man ikke om det, er noe av det som gjør at folk som snakker om det ikke blir tatt seriøst. Du snakker om din erfaring, og det er greit, men ikke la det bli en slags allmenn regel som du legger over på alle andre også.

Da jeg var dypt deprimert fortalte jeg det til folk, fordi de ikke kunne unngå å legge merke til det. Det var ikke mulig å skjule. Nå er jeg bare mildt deprimert, men har ikke fortalt det til noen. 

Anonymkode: 5c025...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...