Gå til innhold

Hva er din hvilepuls?


Atrix

Anbefalte innlegg

Hva er din hvilepuls og stemmer den i forhold til tabellene i denne linken?

http://aktivtrening.com/trening/finn-maksimal-og-hvilepuls

 

Jeg har 60 i hvilepuls, utrent og så faller den som regel til under 50 på høsten en gang, når jeg har trent gjennom hele sesongen. Jeg trener ikke sånn veldig mange timer i uka, kanskje 2-4, men prioriterer minst 1 intervalltrening i uka. Jeg vil iallefall si at jeg er mange mil unna å være topp-utøver. Jeg syntes jeg har veldig lav hvilepuls i forhold til disse tabellene og lurte på hvor representativ den egentlig er?

ps jeg har måt hvilepulsen min med magepulsbelte og pulsklokke samt ved å telle på håndleddet, hørte at fitbit sin var veldig unøyaktig, men tror målene mine er riktige, siden jeg har målt samme med forskjellige metoder.

 

Endret av Atrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha den tabellen er på bærtur. Min fitbit gir meg en hvilepuls på 57. Jeg finnes ikke trent, er 26 år og kvinne. 

Anonymkode: 93d0f...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha den tabellen er på bærtur. Min fitbit gir meg en hvilepuls på 57. Jeg finnes ikke trent, er 26 år og kvinne. 

Anonymkode: 93d0f...cce

Akkurat fitbit er visst veldig unøyaktig. Leste i en annen tråd at fitbit blir saksøkt fordi den viser så unøyaktig puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Jeg har mellom 50 og 60. Tror nærmere 50. Det er ingenting galt med meg på blodprøver, og jeg trener ikke engang... 

Til gjengjeld får jeg "anfall" med puls på 120-140. Må vel ta igjen for det tapte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvilepuls på mellom 45 og 55. Det varierer litt. Tabellen mener at en topputdøver på min alder skal ha 54-60. Jeg antar jeg ligger på "god" i form for tiden, og da skal visst hvilepulsen ligge på 66-69. 

 

Anonymkode: d69cc...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fitbit sier ca 74..... utrent kvinne på 33 år.

Anonymkode: de722...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

64 i følge Fitbit, men jeg har ofte puls rundt 50-54 med en gang jeg våkner. Er ikke i veldig god form, men jeg trener utholdenhet 2-4 ganger i uken. Det skal sies at jeg går på betablokker, som er med på å senke pulsen min noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Kragebein skrev:

64 i følge Fitbit, men jeg har ofte puls rundt 50-54 med en gang jeg våkner. Er ikke i veldig god form, men jeg trener utholdenhet 2-4 ganger i uken. Det skal sies at jeg går på betablokker, som er med på å senke pulsen min noe. 

Jeg begynte på Pranolol propranolol 40mg på mandag for å roe nervesystemet. Har gått fra 100 i hvilepuls til 70. 

Før hadde jeg 140-150 etter en hard treningsøkt, nå har jeg 90-95 i puls etter trening. 

Opplever du noen bivirkninger på dette preparatet? Jeg har ikke merket noe bivirkninger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket så lå den på rundt 50. Jeg trener ikke jevnlig. Er overvektig. Svømmer en gang i blant bare. Driver mye med yoga og meditasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk "hvilepuls" nå på 68. (Tror dog den er lavere når jeg slapper heelt av). Som tilsvarer "god form". Det er jeg absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg begynte på Pranolol propranolol 40mg på mandag for å roe nervesystemet. Har gått fra 100 i hvilepuls til 70. 

Før hadde jeg 140-150 etter en hard treningsøkt, nå har jeg 90-95 i puls etter trening. 

Opplever du noen bivirkninger på dette preparatet? Jeg har ikke merket noe bivirkninger

Jeg går på 25mg Tenormin, har ikke opplevd noen andre bivirkninger enn mer stabil og lavere puls, og mye sjeldnere migrene :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...