Gå til innhold

Noen med lavt stoffskifte her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner med å si at legetime er bestilt og har time om 2 uker.

Går førsteåret sykpleien og har hatt økende problemer med tretthet, frostbyger så ofte at det så og si er konstant, manglende apetitt, vektøkning, håravfall, hyppige infeksjoner, kronisk feber osv. Hadde 67% av syptomene på denne lista http://thyroidea.no/stoffskiftesykdommer/hypotyreose/symptomer/

 

Det blir bare verre og verre og jeg fungerer ikke lenger. Har prøvd å trene, spise mer og variert kost og tilpasset søvnhygienen. Samme hvilke tiltak jeg har gjort har det bare tiltatt. Har snakket mye med en lærer om plagene siden det har gått ut over skolen, og hun sa at det etterhvert har begynt å ligne lavt stoffskifte.

 

Lurer på hvilke symptomer du evt. hadde? Og har du blitt bra?

 

 

Anonymkode: 5cfe7...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må være optimal på vitaminer. Blodprøver må være ft4, ft3 og tsh. Du må også ta anti-stoffer Det er kun ft3 som er det aktive hormonet. Går du på medisin så skal tsh være 1,5 eller lavere. Selv har jeg valgt bort syntetisk medisin og går nå på bioidentisk. Flere grupper på fb så sjekk de ut. Blodprøver bør tas på morgenen og medisinfastende 

Anonymkode: 82bb1...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må være optimal på vitaminer. Blodprøver må være ft4, ft3 og tsh. Du må også ta anti-stoffer Det er kun ft3 som er det aktive hormonet. Går du på medisin så skal tsh være 1,5 eller lavere. Selv har jeg valgt bort syntetisk medisin og går nå på bioidentisk. Flere grupper på fb så sjekk de ut. Blodprøver bør tas på morgenen og medisinfastende 

Anonymkode: 82bb1...a36

åj. Har ikke kontroll over hvordan det står til med mine verdier. Håper det er noe simpelt som er galt. Høres ut som at du har hatt det en stund. Lever du godt med det?
Skal sjekke facebook!

Anonymkode: 5cfe7...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte smile litt. For å begynne på en helseutdanning er liksom oppskriften på at man tror man har allverdens sykdommer. Det er ikke måte på hva man tror man har.

Men, skal ikke tulle. Er absolutt ikke umulig at du har lavt stoffskifte. Er jo veldig enkelt å finne ut av det da, heldigvis. Kontakt legen din og få tatt en blodprøve. 

Anonymkode: fa1e8...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Måtte smile litt. For å begynne på en helseutdanning er liksom oppskriften på at man tror man har allverdens sykdommer. Det er ikke måte på hva man tror man har.

Men, skal ikke tulle. Er absolutt ikke umulig at du har lavt stoffskifte. Er jo veldig enkelt å finne ut av det da, heldigvis. Kontakt legen din og få tatt en blodprøve. 

Anonymkode: fa1e8...858

Nei. Den tanken har slått meg også, og det er vel derfor jeg har utsatt å gjøre noe så lenge. Har igrunn trodd at jeg har hatt forkjølelse som aldri helt har sluppet taket. Plagene begynte for alvor våren 2017.

 

Mulig jeg har noia, og vil ikke at legen skal mistenke meg for det. Hahah! Kan nok utsette legebesøk noen uker eller et par mnd til :) takk for svar folkens!

Anonymkode: 5cfe7...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

åj. Har ikke kontroll over hvordan det står til med mine verdier. Håper det er noe simpelt som er galt. Høres ut som at du har hatt det en stund. Lever du godt med det?
Skal sjekke facebook!

Anonymkode: 5cfe7...0f4

Nei. Jeg lever ikke godt med det. Fravær av energi er mest merkbart nå. I tillegg til hjernetåke, dårlig hukommelse mm.

Som sagt så starter det med blodprøver.  Anti stoffer er viktig. Noen slår ut her før det synes på de tradisjonelle prøvene. 

Anonymkode: 82bb1...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ca 15 år siden så hadde jeg for høyt stoffskifte. Hvorfor aner jeg ikke men jeg røyka mye hasj, faktisk hver dag i den tiden. Jeg åt som en ulv og la aldri på meg. Hadde masse energi og aldri ro i kroppen.

Nå mange år etter så føler jeg at jeg er på motsatt side av skalaen. Røykingen kuttet jeg ut for snart 10 år siden. Jeg sliter med vekten, er alltid trøtt, kroppen verker osv.

Jeg har mange ganger tenkt at jeg har slikt kronisk tretthetssyndrom fordi jeg alltid er så utkjørt. 

Har ikke slått med at stoffskiftet kan forårsake så mye vas.

Hvordan sjekker jeg dette? Er det bare til å troppe opp hos lege og be om det?

 

 

 

Anonymkode: e0987...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lavt stoffskifte. Studerer høyere utdannelse på 3. året nå, og fikk det påvist på vgs. Jeg dro til legen og fortalte at jeg var sliten og svimmel.

Stoffskifte er vanskelig å få stabilisert for noen, så det er ikke noen vindunderkur hvis man forventer at man skal bli frisk etter en blodprøve. Mine verdier har ikke stabilisert seg selv etter 5 år med medisinering, så jeg sliter med å følge med på skole og jobb i perioder.

Anonymkode: 1b4fb...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og, blir aldri stabilt hos meg. Jobber fullt likevel, men periodevis er jeg ute av drift. 

Anonymkode: 527ca...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...