Gå til innhold

Hvilken luksus unner du deg som er hundeløs, eller om du var det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan gå rett fra jobb ut på ettermiddags-aktivitet, venninnetreff / fredagspils
Kan velge å ikke gå på tur i regnet men kose meg inne
Kan reise på utenlandsferier

Anonymkode: 0fbc2...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan gå rett fra jobb ut på ettermiddags-aktivitet, venninnetreff / fredagspils
Kan velge å ikke gå på tur i regnet men kose meg inne
Kan reise på utenlandsferier

Anonymkode: 0fbc2...541

Alt dette kan jo de fleste som har hund også. Vi er f.eks. to stykker, og jeg kan følgelig dra på venninnetreff når jeg ønsker det. Samboer er hjemme med hunden. Motsatt når han skal ut med venner. Vi har også venner og familie som ofte passer hunden, og vi reiser mye.

Anonymkode: 8dca7...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette kan jo de fleste som har hund også. Vi er f.eks. to stykker, og jeg kan følgelig dra på venninnetreff når jeg ønsker det. Samboer er hjemme med hunden. Motsatt når han skal ut med venner. Vi har også venner og familie som ofte passer hunden, og vi reiser mye.

Anonymkode: 8dca7...3a1

Nå er det ikke alle som er to da men med litt planlegging er det ikke noe i veien for å "ha et liv" selv med hund.. Vi har vår i "barnehage" for eksempel tre dager i uka - de har også kennel hvor den kan være om vi skal ut å reise. 

Anonymkode: 1b9ed...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund med partyblære så trenger ikke stå opp tidlig for å ta ham ut. Hund er det jeg har lyst å bruke penger på, så det er heller ikke en issue.

Det må være slippe å gå ut når jeg er sliten og egentlig ikke orker (og når det sludder vannrett), samt friheten til å kunne reise på ferie/langhelger uten å planlegge hundepass. Når jeg er på ferie så nyter jeg det å ikke ha ansvar for noe eller noen. Jeg liker å bo på hotell sånn at jeg ikke trenger tenke på å lage mat, gjøre husarbeid, lufte hund... ren, 100% fritid uten noen plikter er ferie for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever ikke i luksus. Jeg er trygda. Har nesten alltid mat på bordet. Hund hadde vært deilig selskap, men jeg har ikke råd. Elsker familiehunden, og har lyst til å ta den med til meg. Den hadde fått sove i sofaen om den ville :) 

Anonymkode: c69d7...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, unner meg bleieskift og nattevåk, mange maskiner med klær som skal vaskes hele tiden, litt ekstra kaos og unntakstilstand og et drastisk dypdykk i lommeboka hver måned. For har barn :)

Anonymkode: 2bfa2...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dratt på pils etter jobb oftere. 

Anonymkode: be781...68b

Dette!! En av de få tingene jeg savner etter jeg fikk hund. Og, straks jeg har hundefri så er det rett ut i sofaen med netflix så lenge jeg orker 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lever ikke i luksus. Jeg er trygda. Har nesten alltid mat på bordet. Hund hadde vært deilig selskap, men jeg har ikke råd. Elsker familiehunden, og har lyst til å ta den med til meg. Den hadde fått sove i sofaen om den ville :) 

Anonymkode: c69d7...dc9

Hvor sjenerøst. Min får ligge i min deilige Hästens-seng, med ordentlige dundyner.

Anonymkode: 04792...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sjenerøst. Min får ligge i min deilige Hästens-seng, med ordentlige dundyner.

Anonymkode: 04792...855

Sikkert :fnise: de fleste normale mennsker som betaler 40` - 100`+ for en seng lar ikke bikkja flate ut i den.. 

Anonymkode: 1b9ed...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Perelandra said:

Katteutstyr og snacks til kattene. :ninuskapus:

Hehehe! Akkurat det samme her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.1.2018 at 9:54 PM, AnonymBruker said:

hundeløse har ikke hunder som krever mye økonomisk. De har og mulighet til å disponere fritiden sin. For dere som er hundeløse hva unner du deg? Feks å ligge å lese en hel dag uforstyrret, hudpleie, kino på ukedag osv? Og de med hunder, hva ville du unnet deg som du savner nå? Det er ikke antatt at dere heller ville det enn å ha hundene! Bare litt drømming og forde jeg bare lurer. 

 

Anonymkode: 7e85e...593

Eh, regner med at dette er en parodi på tråden ang. hva folk unner seg før de får barn.

Jeg unner mer og sove litt lenger hver dag (slippe morgentisseturen), pluss å være i fulltidsjobb med lang reisevei uten dårlig samvittighet. Er glad jeg har en mor som er pensjonert og minst like glad i hunden som jeg er, og som behandler den som et bortskjemt barn på sine eldre dager. Men når det er sagt savner jeg hunden hver dag, den bodde med meg alene i syv år og jeg savner ansvaret <3 Men vet den har det bedre med noen som har mer tid til tur, lufting og mental stimuli. 

Anonymkode: 9e6f7...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 22.03, Morpheus skrev:

Hvorfor vil folk ha slike udyr? Mange går hver dag med slike udyr om morgenen i tau, høydepunktet er når hunden endelig skal bæsje og de kan gå hjem. Men først må de plukke opp varm bæsj i en pose som de putter i lomma. 

Luksusen min er å sove da, og bare reise rett på jobb når jeg står opp. 

 

Hvem faen putter hundebæsj i lomma?! :hoho:

Anonymkode: 073c6...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...