Gå til innhold

Hvilken luksus unner du deg som er hundeløs, eller om du var det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hundeløse har ikke hunder som krever mye økonomisk. De har og mulighet til å disponere fritiden sin. For dere som er hundeløse hva unner du deg? Feks å ligge å lese en hel dag uforstyrret, hudpleie, kino på ukedag osv? Og de med hunder, hva ville du unnet deg som du savner nå? Det er ikke antatt at dere heller ville det enn å ha hundene! Bare litt drømming og forde jeg bare lurer. 

 

Anonymkode: 7e85e...593

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden koster da ikke mye i kroner egentlig? Har en JRT. Ikke mye luksus jeg får for forpengene liksom :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopi av «hvilken luksus unner du deg, du som er barnløs»? 😂 

 

Jeg trenger ikke å stå opp tidlig på grunn av hund som må ut. 

Jeg kan bruke penger på en ny genser fremfor hundemat 

jeg trenger ikke å legge av penger til noe annet enn til meg selv. 

 

Anonymkode: ffbe3...842

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken luksus unner du deg som er hundeløs, eller om du var det?

Barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil folk ha slike udyr? Mange går hver dag med slike udyr om morgenen i tau, høydepunktet er når hunden endelig skal bæsje og de kan gå hjem. Men først må de plukke opp varm bæsj i en pose som de putter i lomma. 

Luksusen min er å sove da, og bare reise rett på jobb når jeg står opp. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner meg å sove lengre om morgenen siden jeg slipper å gå tur. Unner meg også spontane utflukter siden jeg slipper å tenke på tur. Bedre økonomi også, slipper jo utgifter til mat, leker, veterinær, forsikring osv.

Anonymkode: 472dd...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Morpheus skrev:

Hvorfor vil folk ha slike udyr? Mange går hver dag med slike udyr om morgenen i tau, høydepunktet er når hunden endelig skal bæsje og de kan gå hjem. Men først må de plukke opp varm bæsj i en pose som de putter i lomma. 

Luksusen min er å sove da, og bare reise rett på jobb når jeg står opp. 

 

Har aldri sett at noen har puttet bæsjposen i lomma :P 

Anonymkode: ffbe3...842

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Carrot skrev:

Hunden koster da ikke mye i kroner egentlig? Har en JRT. Ikke mye luksus jeg får for forpengene liksom :fnise:

Ikke? Sist jeg sjekka kosta det 10 000 kroner i året å forsikre "min rase". I tillegg kommer godbiter, vaskemidler, hundeposer, sele/kobbel (det er faktisk normalt å regne det inn i et budsjett), hundefôr, medisiner, veterinærregninger.

Sist jeg var på undersøkelse hos veterinæren kostet det 14 000 kroner :)

Anonymkode: 7e85e...593

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Carrot skrev:

Hunden koster da ikke mye i kroner egentlig? Har en JRT. Ikke mye luksus jeg får for forpengene liksom :fnise:

Min koster meg vel godt og vel 1200 kr i mnd med mat, forsikring, tyggeting og godbiter. I tillegg kommer jo veterinærbesøk, og det hender jo jeg kjøper inn leker, dekken, potesokker, bånd og annet utstyr når det trengs. Så jeg synes det er endel altså, men absolutt verdt det! 

Hvis jeg ikke hadde hund ville jeg hatt en fin sofa. :laugh: Og jeg hadde ikke trengt å tenke på at jeg må hjem innen en viss tid når jeg er ute. Og jeg kunne vært mer spontan. Og når jeg kjøper klær kunne det vært andre klær enn hundeklær. :P

Anonymkode: d53a3...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund pr idag, og vil svare:

Jeg slipper å gå på tur når det regner, eller er snøstorm.
Jeg slipper å få bæsj i sofaen fordi som kjent vasker/tørker ikke hunder seg etter å ha bæsja, og dersom de gjør det er det med munnen og snuta... grøss
Jeg slipper skader på gulv/parkett
Jeg kan planlegge sommerferien som jeg vil
Jeg kan dra i butikken så lenge jeg vil, og parkere midt i solsteika om sommeren uten å tenke på at hunden dør av varmen
Jeg slipper å bruke penger på hund
Jeg trenger ikke å plukke opp bæsj
 

Anonymkode: 7e85e...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir aldri vekket om natten/om morgenen

Kan være inne en hel dag.

Trenger ikke gå hjem etter jobb eller lufte hunden generelt.

Kan reise bort når jeg vil.

Elsker dyr, men av nevnte grunner vil jeg ingen selv :)

Anonymkode: 9db54...791

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper å ut om det er skikkelig drittvær ute. sur vind og sur snø\regn. Jeg trenger ikke ta opp hundedritt. 

Jeg trenger ikke legge inn tissepasuer og tenke på at hunden må luftes om det er en hektisk dag. 

Jeg slipper lukten av våt hund, det er det verste jeg vet!!!!! 

Jeg skal aldri ha hund!

Anonymkode: 4f07d...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hundeløse har ikke hunder som krever mye økonomisk. De har og mulighet til å disponere fritiden sin. For dere som er hundeløse hva unner du deg? Feks å ligge å lese en hel dag uforstyrret, hudpleie, kino på ukedag osv? Og de med hunder, hva ville du unnet deg som du savner nå? Det er ikke antatt at dere heller ville det enn å ha hundene! Bare litt drømming og forde jeg bare lurer. 

 

Anonymkode: 7e85e...593

Jeg kan holde meg inne heeeele dagen når det regner og stormer som verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg unner meg i alle fall mer eksklusive gulvtepper og møbler enn jeg hadde gjort hvis jeg hadde hatt hunder som røytet overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Morpheus skrev:

Hvorfor vil folk ha slike udyr? Mange går hver dag med slike udyr om morgenen i tau, høydepunktet er når hunden endelig skal bæsje og de kan gå hjem. Men først må de plukke opp varm bæsj i en pose som de putter i lomma. 

Luksusen min er å sove da, og bare reise rett på jobb når jeg står opp. 

 

Det du tenker om hunder tenker jeg om barn. :fnise:

Anonymkode: 5d66d...d0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og dette er laget av ei sur purke som tok seg nær av den andre tråden tydeligvis. 

Anonymkode: 113f1...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

Hunden koster da ikke mye i kroner egentlig? Har en JRT. Ikke mye luksus jeg får for forpengene liksom :fnise:

Enig. Hunden min koster meg minimalt. Et par hundre kroner i måneden i forsikring + mat (småspist hund og). Føler heller jeg får en masse luksus for de pengene da. Fine turer i skog og mark med min aller beste venn. Alltid en logrende, glad skapning som møter meg i døråpningen når jeg kommer hjem fra jobb... 

Anonymkode: 8dca7...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå opp og kle på meg for å gå ut med hunden. De gangene jeg har hundefri går jeg i undertøyet så lenge jeg kan.

Være ute hele natta og dra på nachspiel.

Bli med hjem til noen på et ONS.

Spontant dra på overnattingsbesøk til venninner.

Kjøre motorsykkel hele dagen.

Finne på ting uten å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke er med hunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke? Sist jeg sjekka kosta det 10 000 kroner i året å forsikre "min rase". I tillegg kommer godbiter, vaskemidler, hundeposer, sele/kobbel (det er faktisk normalt å regne det inn i et budsjett), hundefôr, medisiner, veterinærregninger.

Sist jeg var på undersøkelse hos veterinæren kostet det 14 000 kroner :)

Anonymkode: 7e85e...593

Du betaler 10 000 i forsikring OG punger ut 14 000 til veterinær? Da er det kanskje ikke hunden som er problemet? :fnise: Hundeposen koster omtrent ingeting, godbiter er heller ikke så dyre og sele osv er en "engangsinvistering" for de fleste som har hunden som kjæledyr og ikke som brukshund.. Normalt sett går heller ikke hunder på så mye medisiner, gjør de det er det igjen en forsikringssak som ikke bør koste så mye for eieren så jeg tror du har dobbelført en del utgifter her..

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min koster meg vel godt og vel 1200 kr i mnd med mat, forsikring, tyggeting og godbiter. I tillegg kommer jo veterinærbesøk, og det hender jo jeg kjøper inn leker, dekken, potesokker, bånd og annet utstyr når det trengs. Så jeg synes det er endel altså, men absolutt verdt det! 

Hvis jeg ikke hadde hund ville jeg hatt en fin sofa. :laugh: Og jeg hadde ikke trengt å tenke på at jeg må hjem innen en viss tid når jeg er ute. Og jeg kunne vært mer spontan. Og når jeg kjøper klær kunne det vært andre klær enn hundeklær. :P

Anonymkode: d53a3...992

1200 kr i mnd gir deg ikke så mye "Luksus" så la oss si da at på det jevne koster hunden deg 2000 i mnd? Hvilken luksus ville du fått for de pengene som oppveiet den du får som hundeeier og som du ikke ellers har råd til?

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Hunden min koster meg minimalt. Et par hundre kroner i måneden i forsikring + mat (småspist hund og). Føler heller jeg får en masse luksus for de pengene da. Fine turer i skog og mark med min aller beste venn. Alltid en logrende, glad skapning som møter meg i døråpningen når jeg kommer hjem fra jobb... 

Anonymkode: 8dca7...3a1

Vår koster kanskje med forsikring 1500 pr mnd og da "sløser vi" i fht leker, godis osv. Veterinær er det lite utgifter til egentlig da forsikring dekker alle store utgifter så jeg er enig med deg, den luksusen jeg får for de pengene tror jeg ikke jeg ville byttet med en frisørtime ekstra, eller en ny jeans, jakke, et par sko kanskje, eller aromateroapi osv.. Det gir liksom ikke det samme i hverdagen å ligge en time med hudpleier en gang per mnd kontra det man får hver dag med hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...