Gå til innhold

Er jeg et dårlig menneske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper bare at de som er utro bruker kondom så de ikke smitter kjæresten sin med noe.

Anonymkode: 95a15...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er bare en av mange i mengden med brister i din karakter.  Med tanke på hvor mange sex partnere som mange kvinner her inne skryter av at de har så spiller det vel ingen rolle hverken til eller fra for damer som deg å ha litt hemmelig sex på si...det er jo bare krydder og en vane med mange sex partnere.  Så pytt pytt litt utroskap og svik blir jo i sammenligning bare en bagatell som kan redde ekteskapet...når lystene melder seg !   Håper bare at du er forståelsesfull og tilgivende når du oppdager at mannen din er som deg og ligger med en annen dame når han har det vondt å trenger trøst. Du vet jo hvordan det er...forøvrig så ligger vi nordmenn i verdenstoppen når det gjelder ons, utroskap og kjønnssykdommer.  Så det du har gjort er helt normalt i Norge...

Anonymkode: 02a1e...64a

Jeg har ikke hatt mange sexpartnere. Jeg ble sammen med mannen da jeg var atten år og han var min første kjæreste og sexpartner. Nå er jeg 45.

Hadde han innrømmet utroskap ville jeg tilgitt det.

10 timer siden, Horten Market skrev:

Du trenger tilgivelse for å bli ferdig med saken. Men du er ikke trygg nok på hans kjærlighet til at du tar sjansen på å be om det. Kanskje hjelper det å tenke at siden du angrer og har lært av ditt feilgrep, så ville han tilgitt dersom kjærligheten var tilstrekkelig.

På en annen side, når du ikke våger, fratar du ikke han en mulighet for å vise at han elsker deg? Og du mister en mulighet til å føle deg virkelig elsket. Virkeligheten er dessverre ikke alltid sånn, men tanken er fin.

Utroskap er en ond handling, men det betyr ikke at du er en ond person. Angeren viser at det bor noe godt i deg.

Jeg er ikke trygg på at kjærligheten vår tåler det, nei. Eller, jeg er ikke trygg på at selvtilliten hans tåler det. Han er sjalu og ble bedratt i et forhold før meg. Jeg ble sammen med ham da jeg var atten, som sagt, og uskylden selv. Han ser på meg som verdens skikkeligste menneske. Hele verdensbildet hans ville blitt lagt i grus, og han ville tenkt at ingenting av det vi har hatt ville ha vært verdt noe, at det har vært en løgn. Og det vil jeg ikke la ham tro, for det er ikke sant. Vi har vært sammen i 27 år, og jeg har elsket ham i 25 av dem. De to årene vi hadde problemer elsket jeg ham ikke, jeg er ikke sikker på om jeg var glad i ham engang. Og det gjorde utroskapen psykisk mulig for meg. I årene før og etter har bare tanken gjort meg kvalm.

Anonymkode: d2f9f...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra nettdiskusjon, svar til en person hvis partner har vært utro;

"Hovedgreia med å være i forhold er jo å dedikere seg til den ene personen, å være lojal. Klarer man ikke det så er man ikke egnet for forhold, så ja det er farlig når man har den type interesse for andre. Det viser mangel på moral, mangel på respekt for forholdet sitt og mangel på respekt og takknemlighet for at en person rev ned muren sin, åpnet hjertet sitt og gav deg det i gave - det mest dyrebare som finnes. Den som er utro eller leker med tanken på det hiver det i bakken og tråkker på det i stedet. Det ødelegger et menneske emosjonelt livet ut, ikke alltid på grunn av selve sexen, men på grunn av tillitsbruddet og manglende respekt. Forholdet blir aldri det samme igjen, og den ene går med konstante nerver og konstant nedbrutt selvfølelse.
 

Mitt råd til den som er sviktet er å fortelle om det til kjæresten. Forklare ordrett at nå klarer jeg ikke stole på deg, og det er krise i forholdet. Så må man finne ut sammen hvordan man kan bygge opp tillit igjen. Klarer man ikke bygge det opp, eller kjæresten ikke er interessert å løfte en finger for forholdet sier det seg selv; Forholdet er over. Det er ikke noe vits å lete etter bevis etter utroskap. Forholdet er ute og kjøre når man ikke stoler på partner. Da må man være ærlig, og fortelle om sine følelser. Hvor godt forholdet blir etter det er avhengig hvor gode man er til å ta det på alvor, og på å gjøre de tiltakene som trengs for å redde forholdet."

 

Jeg er glad du "føler" på det, og ikke bare tar det du gjorde som en bagatell. Jeg er ikke her for å dømme noen, og respekterer at alle er forskjellige og handler/velger ulikt i situasjoner som oppstår. Man kan gjøre feil, angre, rette opp eller velge å la ting forbigå i stillhet dersom det virker mest riktig. Når det er sagt så er utroskap noe av det styggeste jeg vet om, og noe jeg aldri kommer til å forstå.. Jeg hadde selv et ikke-eksisterende kjærlighetsforhold, både fysisk og mentalt, til min eks i over 2 år (var sammen i nesten 20 år) før det ble slutt - og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri vurderte eller ville drømt om å være utro. For meg så handler så om respekt og lojalitet til den du tross alt har valgt å dele livet med, og som med blind tillit gir deg sitt - i gode og onde dager som det så pent heter. Dårlige dager er ingen unnskyldning for et sånt svik.

Du lever nå med utrolig negative følelser og ettervirkninger av det du gjorde, og kommer alltid til å gjøre det. Jeg synes det sier sitt, du vet du har en selvforskyldt straff mentalt ved at du brøt tilliten hans på verst tenkelige måte. 

Anonymkode: 08b57...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de menn som har blitt utsatt for et virkelig fælt utroskap i ekteskapet, som deretter havarerte.

Du slår meg som en fin person som gjorde en feil i en vanskelig tid. At du angret og i ettertid forsøker å gjøre opp for deg står det stor respekt av. Håper jeg treffer ei som deg en dag.

*klem*

Anonymkode: 0c518...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de menn som har blitt utsatt for et virkelig fælt utroskap i ekteskapet, som deretter havarerte.

Du slår meg som en fin person som gjorde en feil i en vanskelig tid. At du angret og i ettertid forsøker å gjøre opp for deg står det stor respekt av. Håper jeg treffer ei som deg en dag.

*klem*

Anonymkode: 0c518...46a

Nå begynte jeg nesten å gråte. Takk skal du ha. Jeg håper du treffer et menneske som elsker deg.

Anonymkode: d2f9f...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...