Gå til innhold

Er kvinner i ferd med å bli det sterke kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dere det?

Er likestilling og feminisme et skritt på veien for at kvinner tar over for menn som det sterke kjønn etterhvert? Jeg leste en gang en artikkel om dette; at med tiden så vil kvinner forbigå menn fysisk også.

Vi ser jo stadig flere pusemenn, med null muskler, og stadig flere muskuløse kvinner. Vil evolusjonen det slik?

Kvinner tar i større grad høyere utdanning enn menn for tiden. De gjør det best i alle fag på skolen, kanskje bortsett fra kroppsøving.

Kvinner har all makt i partnermarkedet. De kan velge og vrake menn som det behager dem, mens menn snart ikke får lov til å ta på en dame uten at man blir anmeldt.

Kvinner kan lett få barn uten en partner, og kan la seg inseminere. For menn er det enormt lang vei mot en partner og familie, da det kreves mye av utdanning og lønn.

Det eneste kvinner mangler er likt lønn for likt arbeid, og det å bli tatt seriøst i jobbsammenheng. Når det skjer er ikke veien lang til at de plutselig er bedre betalt enn menn.

Snart er kvinner jordens herskere.

Anonymkode: cfcd4...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, synes vi blir skjørere og skjørere, dessverre. 

Anonymkode: 19ea3...573

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker skremmende opptatt av makt ts. Hva mener du kvinner skal oppnå som jordens herskere?

Anonymkode: 06802...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler både kvinner og menn er ganske skjøre vesener i dagens samfunn. Dette har nok gjerne med at jeg er fra et sted der det var vanlig at kvinner drev gårsbruk alene (før i tiden) og at det fortsatt er kvinner som gjør det. Jeg tror det var mer vanlig på bygdenorge med sterke kvinner enn det man skulle tro, og at det var mange kvinner som dreiv alene. Og det var ikke sånn at man hadde de hjelpemidlene man nå har på en gård for nesten 100 år tilbake, så dette var kvinner som ville gruset de fleste av byguttene vi har i dag så det holder når det kommer til fysisk styrke. 

Både kvinner og menn som vokser opp i urbane strøk i dag klarer svært lite selv fysisk. Opplever rett som det er at mange ser på meg som om at jeg er helt spinnvill om jeg sier at jeg har skiftet dekkene mine selv for eksempel, og det sier sitt. Om noe skjer som gjør at vi må finne maten vår selv ved å jakte og fikse det meste selv ellers så er jeg sikker på at veldig mange i dagens samfunn ikke hadde overlevd fordi de er rett og slett avhengig av andre for å leve. For min del er jeg glad jeg er en av de som hadde overlevd uten særlige problemer. 

Anonymkode: 2556e...c50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke man skal tenke hvem som er sterkeste kjønn. At kvinner har flere rettigheter sammenlignet med for 100 år siden er et stort skritt for oss, men jeg synes det er noe galt når menn begynner å tenke vi vil dominere eller blir de sterkeste kjønnet. Alle kjønn er sterke, uansett om det skulle være likheter og ulikheter mellom oss.

Anonymkode: 0cac8...955

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din våte drøm faller på sin egen urimelighet av følgende grunn: Den "makten" kvinner har i dag har de fått tildelt gjennom samfunnets lover. Det er altså noen som har gitt dere makten, og det er naturligvis ikke kvinner selv. Kan du gjette hvem?

Mennesker som er sterke trenger ikke andres beskyttelse. Det ville jo vært en erkjennelse av at andre er sterkere, og dermed en selvmotsigelse. Du har kanskje lagt merke til at kvinner ber om samfunnets beskyttelse for alt og ingenting? Det er derfor vi har lover som beskytter kvinner spesielt. Fordi kvinner anses av menn og anser seg selv som svake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i hvertfall en svak mann om du føler at kvinner tar over makten for deg, bare fordi de tar tilbake makten over sine egne kropper og liv.

Anonymkode: 0f44b...cc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Horten Market skrev:

Din våte drøm faller på sin egen urimelighet av følgende grunn: Den "makten" kvinner har i dag har de fått tildelt gjennom samfunnets lover. Det er altså noen som har gitt dere makten, og det er naturligvis ikke kvinner selv. Kan du gjette hvem?

Mennesker som er sterke trenger ikke andres beskyttelse. Det ville jo vært en erkjennelse av at andre er sterkere, og dermed en selvmotsigelse. Du har kanskje lagt merke til at kvinner ber om samfunnets beskyttelse for alt og ingenting? Det er derfor vi har lover som beskytter kvinner spesielt. Fordi kvinner anses av menn og anser seg selv som svake.

Det er menn som tok i fra kvinner likeverd og makt over eget liv, og de rettighetene og makten kvinnene har fått igjen i dag er det oss selv som har kjempet hardt for.

Kvinner trenger ikke menns beskyttelse, vi trenger at menn oppfører seg på en måte som gjør at vi ikke trenger å beskytte oss.
 

Anonymkode: 0f44b...cc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sterkeste kvinnene er de som erkjenner at de trenger menn til å beskytte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er menn som tok i fra kvinner likeverd og makt over eget liv, og de rettighetene og makten kvinnene har fått igjen i dag er det oss selv som har kjempet hardt for.

Kvinner trenger ikke menns beskyttelse, vi trenger at menn oppfører seg på en måte som gjør at vi ikke trenger å beskytte oss.
 

Anonymkode: 0f44b...cc6

Du fikk sagt det 👏🏼👏🏼🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner blir ALDRI det sterkeste kjønnet mens jeg er i livet...

Anonymkode: a6fe5...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gud. En typisk nøre-opp-om-kjønnskrig-tråd. Det er kanskje noen marginaliserte retninger av feminismen som kjemper for verdensherredømme. Jeg, og veldig mange med meg derimot, tror ikke at kvinner er bedre enn menn, ikke verre heller, men at menneskerettigheter skal gjelde og likestillingen regjere, så slipper man å flekse muskler og se hvem som vinner. Det kommer som regel an på individet uansett. (Jeg snakker nå selvsagt i overført betydning, biologisk skal det noe mer til for at kvinnelige individer vinner over mannlige individer, selv om det finnes unntak.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andelen "frie" kvinner er betydelig lavere enn andelen "frie" menn. Så nei, kvinner holder ikke på å ta over. De er fortsatt i mye større grad kuet.

Anonymkode: f32bc...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere det?

Er likestilling og feminisme et skritt på veien for at kvinner tar over for menn som det sterke kjønn etterhvert? Jeg leste en gang en artikkel om dette; at med tiden så vil kvinner forbigå menn fysisk også.

Vi ser jo stadig flere pusemenn, med null muskler, og stadig flere muskuløse kvinner. Vil evolusjonen det slik?

Kvinner tar i større grad høyere utdanning enn menn for tiden. De gjør det best i alle fag på skolen, kanskje bortsett fra kroppsøving.

Kvinner har all makt i partnermarkedet. De kan velge og vrake menn som det behager dem, mens menn snart ikke får lov til å ta på en dame uten at man blir anmeldt.

Kvinner kan lett få barn uten en partner, og kan la seg inseminere. For menn er det enormt lang vei mot en partner og familie, da det kreves mye av utdanning og lønn.

Det eneste kvinner mangler er likt lønn for likt arbeid, og det å bli tatt seriøst i jobbsammenheng. Når det skjer er ikke veien lang til at de plutselig er bedre betalt enn menn.

Snart er kvinner jordens herskere.

Anonymkode: cfcd4...077

Kvinner har da vært det sterke kjønn i mange år nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere det?

Er likestilling og feminisme et skritt på veien for at kvinner tar over for menn som det sterke kjønn etterhvert? Jeg leste en gang en artikkel om dette; at med tiden så vil kvinner forbigå menn fysisk også.

Vi ser jo stadig flere pusemenn, med null muskler, og stadig flere muskuløse kvinner. Vil evolusjonen det slik?

Kvinner tar i større grad høyere utdanning enn menn for tiden. De gjør det best i alle fag på skolen, kanskje bortsett fra kroppsøving.

Kvinner har all makt i partnermarkedet. De kan velge og vrake menn som det behager dem, mens menn snart ikke får lov til å ta på en dame uten at man blir anmeldt.

Kvinner kan lett få barn uten en partner, og kan la seg inseminere. For menn er det enormt lang vei mot en partner og familie, da det kreves mye av utdanning og lønn.

Det eneste kvinner mangler er likt lønn for likt arbeid, og det å bli tatt seriøst i jobbsammenheng. Når det skjer er ikke veien lang til at de plutselig er bedre betalt enn menn.

Snart er kvinner jordens herskere.

Anonymkode: cfcd4...077

Menn har vært puslete og svake ganske lenge...har til gode å se manne-mann-ordentlige menn i Norge på mange år...ser ordentlige menn kun i USA ; . ) 

Anonymkode: 500c4...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Selv feministene vil at menn skal beskytte kvinner. Jeg har fortsatt til gode å høre en eneste feminist som mener at kvinner må beskytte menn...

Anonymkode: 6db4a...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere det?

Er likestilling og feminisme et skritt på veien for at kvinner tar over for menn som det sterke kjønn etterhvert? Jeg leste en gang en artikkel om dette; at med tiden så vil kvinner forbigå menn fysisk også.

Vi ser jo stadig flere pusemenn, med null muskler, og stadig flere muskuløse kvinner. Vil evolusjonen det slik?

Kvinner tar i større grad høyere utdanning enn menn for tiden. De gjør det best i alle fag på skolen, kanskje bortsett fra kroppsøving.

Kvinner har all makt i partnermarkedet. De kan velge og vrake menn som det behager dem, mens menn snart ikke får lov til å ta på en dame uten at man blir anmeldt.

Kvinner kan lett få barn uten en partner, og kan la seg inseminere. For menn er det enormt lang vei mot en partner og familie, da det kreves mye av utdanning og lønn.

Det eneste kvinner mangler er likt lønn for likt arbeid, og det å bli tatt seriøst i jobbsammenheng. Når det skjer er ikke veien lang til at de plutselig er bedre betalt enn menn.

Fra et biologisk standpunkt gir det null mening at kvinner vil bli sterkere fysisk. Hva er da rollen til mannen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...