Gå til innhold

Du våkner opp og er helt alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk på alle menneskene du har i livet ditt fordi du ønsker det: Alle dine vennskap og andre sosiale relasjoner, inkludert familie. Alle de menneskene som gjør at du vet hva kjærlighet er og hvordan det føles. De som er der for deg og lar deg være der for dem. De du har knyttet sterke følelsesmessige bånd med. Tenk på alle du har i livet ditt som på ulike måter er med på å gi deg en livsglede.

Så blir de borte, absolutt alle sammen. Du våkner en dag og er helt alene med og i den dype sorgen. 

Hvordan tror du at du hadde du taklet det? Hadde du taklet det?

Anonymkode: 43fda...a64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, WubWub skrev:

Hadde taklet det fint, det er jo allerede det som skjer hver morgen :)

Våkner du opp alene hver morgen som i at du ikke har noen mennesker i livet ditt, eller som i at du ikke har noen partner og sånn sett ligger alene i sengen din hver morgen?

Anonymkode: 43fda...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Våkner du opp alene hver morgen som i at du ikke har noen mennesker i livet ditt, eller som i at du ikke har noen partner og sånn sett ligger alene i sengen din hver morgen?

Anonymkode: 43fda...a64

Som i at jeg ikke har noen mennesker i livet overhodet. Hender dog jeg blir invitert i et og annet familieselskap men det forekommer maks 5 ganger i året

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

Som i at jeg ikke har noen mennesker i livet overhodet. Hender dog jeg blir invitert i et og annet familieselskap men det forekommer maks 5 ganger i året

Ok. Hvordan var det den gangen ting endret seg, var det vanskelig å plutselig bli alene?

Anonymkode: 43fda...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg ikke taklet. Er sengeliggende grunnet kronisk sykdom og menneskene i livet mitt er eneste grunn til at jeg lever, uten de hadde jeg ikke klart å finne noe som helst mening.

Anonymkode: 41c62...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hvordan var det den gangen ting endret seg, var det vanskelig å plutselig bli alene?

Anonymkode: 43fda...a64

Nei, hjernen vår er tilpasningsdyktig.  Den lærer seg raskt å trives i eget selskap til tross for at det ikke er optimalt. Vi er jo flokkdyr men jeg har blitt en ensom ulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så mange som har svart, men noen av dere skriver at dere ikke hadde taklet det.

Går det an å ruste seg, forberede seg på å bli alene, mens man fortsatt har alle menneskene man er glad i i livet sitt? Burde man gjøre det?

Anonymkode: 43fda...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke taklet det, jeg trenger de for å overleve

Anonymkode: db9d3...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det er forskjell på å ha mange mennesker i livet sitt og å ha få eller bare én, når det kommer til hvor vanskelig det ville være å takle sorgen?

Anonymkode: 43fda...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på alle menneskene du har i livet ditt fordi du ønsker det: Alle dine vennskap og andre sosiale relasjoner, inkludert familie. Alle de menneskene som gjør at du vet hva kjærlighet er og hvordan det føles. De som er der for deg og lar deg være der for dem. De du har knyttet sterke følelsesmessige bånd med. Tenk på alle du har i livet ditt som på ulike måter er med på å gi deg en livsglede.

Så blir de borte, absolutt alle sammen. Du våkner en dag og er helt alene med og i den dype sorgen. 

Hvordan tror du at du hadde du taklet det? Hadde du taklet det?

Anonymkode: 43fda...a64

Hadde ikke taklet det. Det er de menneskene som gjør at jeg orker å leve i denne verden.

Anonymkode: d07d1...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, tviler på at jeg hadde taklet  det. 

Anonymkode: 05bea...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner sånn hver dag jeg. Har mistet alle vennene mine, en etter en av forskjellige årsaker (egen sykdom, etc) gjennom mange år. 

Har heldigvis mamma og pappa igjen. Uten dem hadde det vært verre. 

Anonymkode: d4595...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokst opp under omsorgssvikt og har derfor problemer med nære relasjoner. Ene forelderen min døde nylig. Har ikke savnet vedkommende. Venner har jeg mistet, og fått igjen, kontakten med uten at jeg egentlig har savnet dem. Jeg hadde nok klart meg bedre enn mange av de som har mange nære. Problemet mitt er at jeg sliter med å få nye kontakter, så jeg hadde nok vært ensom en stund.

Anonymkode: bbb01...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det pga. sykdom. Taklet det dårlig i begynnelsen. Etter noen måneder fikk jeg kontakt med moren min igjen, og fikk det da bedre. Er jo trist å ikke ha andre enn henne, men nå er jeg blitt vant til det. De andre menneskene jeg treffer er leger, sykepleiere og andre som får betalt for å gjøre en jobb, så de tells ikke som venner. 

Anonymkode: fc6c9...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...