Gå til innhold

Ladies, keep your heel, head and standards high


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Damer, jeg blir stadig forundret over hva enkelte finner seg i her inne. Daglig leser jeg tråder hvor kvinner påstår de blir utstyr for psykisk mishandling, fysisk vold, utroskap eller økonomiske dårlige situasjoner. 

Hva får dere til å finne dere i alt det dritten ? Og i tillegg ofte med barn i forholdet også, hadde det vært ok for dere om barna deres levde i slike miserable forhold ? 

Det er på tide at vi damer begynner å bli selvstændige og tar ansvar for eget liv og hapiness. Uansett hvor vanskelig man tror det er så klarer man å bo alene ( med barna) hvis det er det man vil. 

Og så må vi heie hverandre frem i stedet for å rakke hverandre ned 🤙🏻✌🏻🙌🏻

Anonymkode: c6c84...7cf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker ikke å få ødelagte føtter, så her er det kun hæler om jeg skal på fest :)

Anonymkode: 55e79...6e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et kjipt forhold, trodde han var snill, og jeg elsket han, han lovte masse ting han ikke kunne holde, og gjorde små søte ting til  meg sånn EN gang i blant, så jeg trodde han var glad i meg. Vel han var ikke det. Når man elsker noen så blir man ofte blind. og vi bodde sammen og jobbet sammen , det var dessverre ikke bare å slå opp! Og vi bodde langt langt vekk. Nå bor jeg hjemme med min far, og må begynne helt fra bunnen av, og jeg er 30 år. Jeg dater ingen nå, vil fokusere kun på jobb og meg selv og skal flytte ut dette året her. 

Det er ikke lett, som sagt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, jeg flyttet fra min samboer med vårt barn og en hund når jeg var lærling, så hvis man vil så får man til 👍🏻

Anonymkode: c6c84...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, jeg flyttet fra min samboer med vårt barn og en hund når jeg var lærling, så hvis man vil så får man til 👍🏻

Anonymkode: c6c84...7cf

Kanskje, kanskje ikke. Du kjenner bare din egen situasjon. 

Anonymkode: dada1...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, jeg flyttet fra min samboer med vårt barn og en hund når jeg var lærling, så hvis man vil så får man til 👍🏻

Anonymkode: c6c84...7cf

Noen ganger er det såklart praktiske forhold som gjør at man holder igjen, men som regel så ligger årsaken veldig mye dypere. Dersom man er en trygg person, har gode trygge relasjoner og generelt en tro på at man er god nok, og ikke minst tillit til seg selv, på en slik måte at man skjønner at man er i stand til å løse eventuelle praktiske problemer som vil dukke opp. Ja, da er det nok ikke noe problem.

Men det er veldig mange som ikke har det slik, anbefaler deg å lese tråden om relasjonsvansker. Du virker å ha veldig liten kunnskap om hvordan vi er skrudd sammen på veldig forskjellig vis. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Menchit skrev:

Noen ganger er det såklart praktiske forhold som gjør at man holder igjen, men som regel så ligger årsaken veldig mye dypere. Dersom man er en trygg person, har gode trygge relasjoner og generelt en tro på at man er god nok, og ikke minst tillit til seg selv, på en slik måte at man skjønner at man er i stand til å løse eventuelle praktiske problemer som vil dukke opp. Ja, da er det nok ikke noe problem.

Men det er veldig mange som ikke har det slik, anbefaler deg å lese tråden om relasjonsvansker. Du virker å ha veldig liten kunnskap om hvordan vi er skrudd sammen på veldig forskjellig vis. 

Jeg har absolutte ikke liten kunnskap til hvordan vi er skrudd sammen, tvert imot. Det er mulig jeg tenker annerledes enn deg på mange felt. Målet mitt med hovedinnlegget var å prøve å “vekke” de kvinnene som daglig skriver over hvor fælt de har det med sin partner. Virker som mange her heller liker å sutre anonymt på en diskusjonsside enn å faktisk ta tak i livet sitt  

Hvorfor skulle jeg ikke ha tro på seg selv og mene at jeg ikke er god nok ? 

Anonymkode: c6c84...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Menchit skrev:

Men det er veldig mange som ikke har det slik, anbefaler deg å lese tråden om relasjonsvansker.

Det at man har relasjonsvansker er ikke en unnskyldning for noe som helst.

(Ja, jeg har lest og deltatt i tråden.)

Anonymkode: 44ffb...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har absolutte ikke liten kunnskap til hvordan vi er skrudd sammen, tvert imot. Det er mulig jeg tenker annerledes enn deg på mange felt. Målet mitt med hovedinnlegget var å prøve å “vekke” de kvinnene som daglig skriver over hvor fælt de har det med sin partner. Virker som mange her heller liker å sutre anonymt på en diskusjonsside enn å faktisk ta tak i livet sitt  

Hvorfor skulle jeg ikke ha tro på seg selv og mene at jeg ikke er god nok ? 

Anonymkode: c6c84...7cf

Helt enig med deg. Mange her inne elsker å ha problemer og ønsker ikke å ta tak. Da har de jo ikke noe å klage over, så hva skal de da ta seg til?

Anonymkode: 44ffb...3e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Målet mitt med hovedinnlegget var å prøve å “vekke” de kvinnene som daglig skriver over hvor fælt de har det med sin partner. Virker som mange her heller liker å sutre anonymt på en diskusjonsside enn å faktisk ta tak i livet sitt  

Anonymkode: c6c84...7cf

Hvorfor skal folk som har det vanskelig høre på deg som omtaler deres historier som sutring?

Anonymkode: dada1...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal folk som har det vanskelig høre på deg som omtaler deres historier som sutring?

Anonymkode: dada1...c1d

Det er catch 22. De folkene som sutrer er de samme som blir fornærmet av å bli konfrontert med at de sutrer. Alle andre tar seg sammen, og lar seg ikke vippe av pinnen av en slik bagatell som at noen sier at de bør skjerpe seg.

Her inne dyrker man virkelig sutring, unnfallenhet og hjelpesløshet. Åh, jeg klarer ingenting, stakkars lille meg, uff jeg har det vondt, det er så forderdelig, bla bla bla, la meg fortelle deg hvor ille alt er og hvor synd det er på meg! 

Anonymkode: 44ffb...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt om du er mann eller dame selv, til tross for at du skriver "vi"?

Ja det er mange hendelser langt over streken som vi får lese om her, men glem aldri at det er hovedsaklig folk som har en krise i forholdet sitt som skriver her og det at man skriver om én hendelse eller én bakside av forholdet betyr ikke at man har et dårlig forhold. Såklart har man ikke det, for da hadde valget om å gå vært så lett at man ikke trengte å lufte og rådføre seg med andre her inne. Det at man elsker noen og ønsker at krisen ikke skulle oppstått så man slapp å sitte splittet i to og ha vansker for å gå betyr heller ikke at man ikke har selvrespekt.
Jeg syns du viser en nedlatende holdning til folk i krise når du bruker betegnelsen "påstår". I stedet for å stille spørsmålstegn til andres opplevelser så kan du prøve å sette deg inn i dem , og alltid ha i betraktning at det er sterk kjærlighet inne i bildet og da er det mye lettere å sitte som utenforstående å si "gå fra han" enn det der er når man faktisk har etablert et liv sammen med noen og har sterke følelser for hverandre.

Heldigvis er det ikke hver dag vi leser om de tingene du nevner, men ukentlig kan jeg gå med på, og det er synd, men til syvende og sist kan vi ikke gjøre annet enn å støtte hverandre og bygge hverandre opp og prøve å forstå og sette oss inn i deres ståsted, og ikke se på folk som at de ikke har ryggrad eller hodet hevet bare fordi en situasjon de er i er vanskelig og tro at de er mindre selvstendige bare fordi de søker råd og syntes det er vanskelig å gå fra en man elsker eller en man har etablert en familie med.

Det er faktisk naturlig å prøve å kjempe for forholdet sitt og familien sin, selv i kriser. 
Det er samtidig viktig og styrkende at vi minner hverandre på hva vi er verdt og hva vi kan oppnå uten en partner som påvirker en negativt, men uten å bruke den type nedlatende holdning du viser i innlegget ditt med at man er dum som finner seg i dritt, har lave standarder og nesten må skamme seg.

Anonymkode: 82cdd...521

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her, jeg flyttet fra min samboer med vårt barn og en hund når jeg var lærling, så hvis man vil så får man til 👍🏻

Anonymkode: c6c84...7cf

Elsket du henne? Hva stygt gjorde hun mot deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Charlene87 skrev:

Elsket du henne? Hva stygt gjorde hun mot deg? 

Jeg er kvinne, jeg elsker han ikke lenger. Han gjorde aldri noe stygt mot meg, men livet er for kort og jeg er for bra til å leve i et dårlig forhold. 

Anonymkode: c6c84...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, jeg elsker han ikke lenger. Han gjorde aldri noe stygt mot meg, men livet er for kort og jeg er for bra til å leve i et dårlig forhold. 

Anonymkode: c6c84...7cf

Ja, enig med den siste, men hadde du elsket han, så hadde du ikke dratt fra han, selv om var slem mot deg. Jeg Hadde heller ingen problem å dra fra min eks som jeg ikke elsket, er klart enklere da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt om du er mann eller dame selv, til tross for at du skriver "vi"?

Ja det er mange hendelser langt over streken som vi får lese om her, men glem aldri at det er hovedsaklig folk som har en krise i forholdet sitt som skriver her og det at man skriver om én hendelse eller én bakside av forholdet betyr ikke at man har et dårlig forhold. Såklart har man ikke det, for da hadde valget om å gå vært så lett at man ikke trengte å lufte og rådføre seg med andre her inne. Det at man elsker noen og ønsker at krisen ikke skulle oppstått så man slapp å sitte splittet i to og ha vansker for å gå betyr heller ikke at man ikke har selvrespekt.
Jeg syns du viser en nedlatende holdning til folk i krise når du bruker betegnelsen "påstår". I stedet for å stille spørsmålstegn til andres opplevelser så kan du prøve å sette deg inn i dem , og alltid ha i betraktning at det er sterk kjærlighet inne i bildet og da er det mye lettere å sitte som utenforstående å si "gå fra han" enn det der er når man faktisk har etablert et liv sammen med noen og har sterke følelser for hverandre.

Heldigvis er det ikke hver dag vi leser om de tingene du nevner, men ukentlig kan jeg gå med på, og det er synd, men til syvende og sist kan vi ikke gjøre annet enn å støtte hverandre og bygge hverandre opp og prøve å forstå og sette oss inn i deres ståsted, og ikke se på folk som at de ikke har ryggrad eller hodet hevet bare fordi en situasjon de er i er vanskelig og tro at de er mindre selvstendige bare fordi de søker råd og syntes det er vanskelig å gå fra en man elsker eller en man har etablert en familie med.

Det er faktisk naturlig å prøve å kjempe for forholdet sitt og familien sin, selv i kriser. 
Det er samtidig viktig og styrkende at vi minner hverandre på hva vi er verdt og hva vi kan oppnå uten en partner som påvirker en negativt, men uten å bruke den type nedlatende holdning du viser i innlegget ditt med at man er dum som finner seg i dritt, har lave standarder og nesten må skamme seg.

Anonymkode: 82cdd...521

Har det noe å si hvilket kjønn jeg er ? Siden overskriften min heter ladies og jeg skriver vi, så er jeg kvinne. 

Nå pålegger du meg dine egne tolkninger av hva jeg har skrevet. Jeg har ikke et sted skrevet at folk er dumme eller burde skamme seg. 

Jeg er uenig med deg i enkelte ting. Har man et godt forhold, men man under en krangel blir fysisk voldelig mot sin partner så synes jeg man skal ha såpass selvrespekt at man går ut av det forholdet.

Anonymkode: c6c84...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Charlene87 skrev:

Ja, enig med den siste, men hadde du elsket han, så hadde du ikke dratt fra han, selv om var slem mot deg. Jeg Hadde heller ingen problem å dra fra min eks som jeg ikke elsket, er klart enklere da. 

Selvfølgelig hadde jeg dratt fra han hadde han vært slem med meg. Hva slags forvildet for min datter hadde jeg også vært hvis jeg viser at det er innafor å bli værende i et voldelig forhold. 

 

Jeg skriver ikke at det er LETT å gå igjennom et samlivsbrudd (med og uten følelser) men jeg skulle ønske at flere her inne har høyere verdighet enn hva de viser når de skriver. 

Anonymkode: c6c84...7cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Charlene87 skrev:

men hadde du elsket han, så hadde du ikke dratt fra han, selv om var slem mot deg.

Hva for en innstilling er det der?

Slik jeg forstår det, så er det nettopp sånne holdninger som dette som ts stiller spørsmål ved. Det er å være dørmatte.

Anonymkode: 44ffb...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...