Gå til innhold

Fjerne livmorslimhinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker du på med varm vannballong?

Jeg har gjort det, og ble svært fornøyd. Mensen forsvant nesten, ingen store blødninger etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Flua skrev:

Tenker du på med varm vannballong?

Jeg har gjort det, og ble svært fornøyd. Mensen forsvant nesten, ingen store blødninger etterpå. 

Er det samme som å brenne den vekk? Hvor ofte hadde du mensen etterpå, og i hvor mange dager? Jeg sliter med blødninger i 14 dager minst hver gang. Hvor vondt var det etterpå, er man redusert i flere dager?

Anonymkode: bcdb1...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er det samme jeg altså.... Førte en ballong inn i livmora hos meg, og fylte på med varmt vann. 

Mensen etterpå....veldig liten blødning 1-2 dager....nesten så truseinlegg var nok. 

Var nok ubehagelig et par dager...tror jeg var borte fra jobb noen dager, men jeg husker ikke helt. Det var SÅ verd det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Flua skrev:

Jeg vet ikke om det er det samme jeg altså.... Førte en ballong inn i livmora hos meg, og fylte på med varmt vann. 

Mensen etterpå....veldig liten blødning 1-2 dager....nesten så truseinlegg var nok. 

Var nok ubehagelig et par dager...tror jeg var borte fra jobb noen dager, men jeg husker ikke helt. Det var SÅ verd det! 

Så bra. Har prøvd å lese litt om det, men syns det finnes lite informasjon. Hvor kraftig er blødningen rett etter operasjonen? Hater bind, gruer meg til å bruke det i ukesvis etterpå:icon_frown: føler det er så lite sikkert. 

Anonymkode: bcdb1...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske det blødde i det hele tatt etterpå. Det er noen år siden...men jeg kan ikke huske at det var noe ubehag etter et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Flua skrev:

Kan ikke huske det blødde i det hele tatt etterpå. Det er noen år siden...men jeg kan ikke huske at det var noe ubehag etter et par dager. 

Jeg fikk beskjed om at det blødde i 5-6 uker..

Anonymkode: bcdb1...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den brent vekk. Det blødde i 5-6 uker (men veldig lite etter de første dagene). Nå ett år etterpå har jeg omtrent ikke mensen, maks en dag eller to (og trenger bare truseinnlegg). Ikke smerter å snakke om, annet enn litt mensmurring de første dagene og at jeg ble skikkelig kvalm av narkosen. 

Det er SÅ verdt det! Ikke gru deg til operasjonen, men gled deg til det er over. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da....jeg kan ikke huske at det gjorde det hos meg altså. Da måtte i tilfelle være så lite at jeg ikke brydde meg. Jeg blødde jo som en gris før uansett, så jeg husker det bare som pur lykke! 

Søk på endometrial ablasjon, da kan du finne litt info. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pysa skrev:

Jeg fikk den brent vekk. Det blødde i 5-6 uker (men veldig lite etter de første dagene). Nå ett år etterpå har jeg omtrent ikke mensen, maks en dag eller to (og trenger bare truseinnlegg). Ikke smerter å snakke om, annet enn litt mensmurring de første dagene og at jeg ble skikkelig kvalm av narkosen. 

Det er SÅ verdt det! Ikke gru deg til operasjonen, men gled deg til det er over. Lykke til! 

Har man normal syklus etterpå, altså at det kommer en liten blødning hver mnd eller er det mer ustabilt med når blødningen kommer?

Anonymkode: bcdb1...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Flua skrev:

Huff da....jeg kan ikke huske at det gjorde det hos meg altså. Da måtte i tilfelle være så lite at jeg ikke brydde meg. Jeg blødde jo som en gris før uansett, så jeg husker det bare som pur lykke! 

Søk på endometrial ablasjon, da kan du finne litt info. 

Lykke til! 

Tusen takk! Skal søke på det og lese litt:)

Anonymkode: bcdb1...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Flua skrev:

Hos meg så var syklusen helt normal, bare at blødning var minimal. Type kun truseinnlegg lite. 

Det høres jo fantastisk ut. Er så ufattelig lei av å ha mensen nesten 50% av tiden, får være "glad" jeg har litt lenger syklus enn normalt. 

Anonymkode: bcdb1...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Flua skrev:

Hos meg så var syklusen helt normal, bare at blødning var minimal. Type kun truseinnlegg lite. 

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brant den bort for ca 6 mnd siden. Blødde i litt over 4 uker etterpå,men blødde veldig lite. Har ikke hatt blødnin etter det, kun sett at jeg så vidt spottet en gang. Det er en helt ny verden i forhold til hvordan ting var før. 

Anonymkode: 9832c...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor gamle dere var da dere fikk det utført? Gynekologen sa det kunne ha noe å si for resultatet, jo yngre man er jo mer sannynlig er det at slimhinnene reparerer seg selv visstnok. 

Anonymkode: bcdb1...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk brent bort livmorslimhinnen for snart fire år siden, da var jeg 40.Ikke ballongmetoden, den var det mest info å finne om, men fikk informativ brosjyre utarbeidet av gynekolog ved lokalsykehuset mitt om 'brennemetoden' .

Enkelt inngrep, ut igjen samme dag. Brukte bind etpar dager etterpå, men var liksom 'blodvann' som rant ut. Etpar uker etter kom menstruasjonen helt etter syklus. Deretter færre og færre blødninger, og de som kom varte knapt to døgn og jeg kunne bruke bare truseinnlegg. Nå har jeg ikke hatt blødning på ett års tid. 😊 

Ikke særlig smerter etter operasjonen heller. Tror jeg tok paracet i etpar dager da det føltes som sterk mensmurring. 

Er så lettet og glad for at jeg gjorde dette. 

Obs:legen sa jeg kun ville få operasjonen om jeg ikke skulle ha flere barn. Det er ikke en sterilisering, men uten livmorslimhinnen får jo ikke et befruktet egg festet seg.  

Du trenger ikke grue deg, det er enkelt og greit og man blir kvitt elendigheta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Eneri skrev:

Jeg fikk brent bort livmorslimhinnen for snart fire år siden, da var jeg 40.Ikke ballongmetoden, den var det mest info å finne om, men fikk informativ brosjyre utarbeidet av gynekolog ved lokalsykehuset mitt om 'brennemetoden' .

Enkelt inngrep, ut igjen samme dag. Brukte bind etpar dager etterpå, men var liksom 'blodvann' som rant ut. Etpar uker etter kom menstruasjonen helt etter syklus. Deretter færre og færre blødninger, og de som kom varte knapt to døgn og jeg kunne bruke bare truseinnlegg. Nå har jeg ikke hatt blødning på ett års tid. 😊 

Ikke særlig smerter etter operasjonen heller. Tror jeg tok paracet i etpar dager da det føltes som sterk mensmurring. 

Er så lettet og glad for at jeg gjorde dette. 

Obs:legen sa jeg kun ville få operasjonen om jeg ikke skulle ha flere barn. Det er ikke en sterilisering, men uten livmorslimhinnen får jo ikke et befruktet egg festet seg.  

Du trenger ikke grue deg, det er enkelt og greit og man blir kvitt elendigheta! 

Gruer meg mindre etter å ha lest deres erfaringer:) er ferdig med barn, så det er ikke noe problem. 

Anonymkode: bcdb1...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Er det veldig vondt etterpå? 1 uke til jeg skal dette. Min syklus er helt på bærtur. Forrige uke småblødde jeg, så stopp. I dag kom fossblødning. Etter kalenderen skal jeg ha vanlig mens nå. Passer bra siden op dag er om en uke. Gruer meg litt til dette. 

Anonymkode: 24e0a...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...