Gå til innhold

Vanskelig å reise på ferie når man har hund?


vanskapning

Anbefalte innlegg

Kunne aldri hatt hund, det er jo sosialt selvmord. I tillegg så elsker jeg å reise så er ikke villig til å ødelegge livet mitt på den måten. 

Anonymkode: 5d0aa...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spontane turer blir det sjelden noe av pga mangel på pass hvis jeg ikke kan ha hunden med dit jeg skal, men til en planlagt ferie benytter jeg meg av kennel hvis ingen jeg kjenner godt kan passe. Kjenner eieren av kennelen i mitt nærområde og har null problemer med å plassere dyret der hvis det skulle bli behov for det. Men så langt det lar seg gjøre har vi hunden med dit vi skal, velger kundevennlige hytter fremfor hotell, reiser sjelden (aldri....) til syden osv.

Anonymkode: 397f7...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere faste hundevakter som kan ta hundene dersom jeg skal på ferie/noe skulle skje. Hadde jeg ikke hatt dette hadde jeg ikke turt å ha hund. En ting er at jeg ønsker å dra 2 uker til syden, da planlegger jeg det i god tid med en av personene hundene kjenner godt og trives hos. Men hva om noe skulle skje meg og samboer og vi hadde havnet på sykehus? Da vil jeg vite at jeg har mennesker rundt meg jeg (og hundene) stoler nok på til at de kan låse seg inn i huset og ta dem med seg på ubestemt tid og at hundene bare syntes det er gøy å bli med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nettopp vært to uker på ferie, og har hatt gode hundepassere til begge mine hunder. Eg har sørget for å ha flere personer (både familie, venner og personer eg har blitt kjent med via grupper på facebook eller sånne dyrepasser-nettsider) eg kan sette bort hundene til, både personer som kan ha begge hundene samtidig og personer som har en av de. Denne gangen var hundene hver for seg. I tillegg er det to hundepensjonater eg mer enn gjerne setter de bort til, men det er litt langt å kjøre til disse og det koster så klart mye mer.

De som svarer her at de aldri ville satt hunden på kennel har nok ikke vært borti en god kennel/hundepensjonat. Eg setter gjerne hundene mine på pensjonat en dag eller to kun for at de skal få sosialiseres med andre mennesker og hunder, men det krever selvsagt at de som driver pensjonatet vet hva de driver med. Eg får alltid glade, tilfredse og rolige hunder tilbake fra de pensjonatene eg bruker.

Det høres bare trist ut å aldri kunne gjøre noe som helst uten hunden, altså foreldre sørger jo for barnevakt til barna sine innimellom, det må da kunne gå an å gjøre det med hundene sine også?

Anonymkode: 040bb...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...