Gå til innhold

Mistet sexlyst av p-piller


anonymjente98

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på snart 20 som er i et fast forhold i snart 2 år, og har gått på pillen i 5 år. Føler jeg har mistet sexlysten fordi jeg hadde en pause på pillen da jeg var singel og følte stor forskjell. Hvilken prevensjon anbefaler dere som ikke har minsket sexlysten deres? Vurderer p-stav eller kobberspiral, men det er både fordeler og ulemper ved begge. Hva er deres erfaringer med disse? Jeg vil veldig gjerne ha masse sex med typen min (for han har den kroppen og er veldig kjekk og snill), men det blir nesten alltid et ork:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, anonymjente98 said:

Hei, jeg er en jente på snart 20 som er i et fast forhold i snart 2 år, og har gått på pillen i 5 år. Føler jeg har mistet sexlysten fordi jeg hadde en pause på pillen da jeg var singel og følte stor forskjell. Hvilken prevensjon anbefaler dere som ikke har minsket sexlysten deres? Vurderer p-stav eller kobberspiral, men det er både fordeler og ulemper ved begge. Hva er deres erfaringer med disse? Jeg vil veldig gjerne ha masse sex med typen min (for han har den kroppen og er veldig kjekk og snill), men det blir nesten alltid et ork:(

Det er tragisk at unge kvinner bruker p-piller i de mest "formative" årene av sin ungdomstid/ung voksen-tid. Jeg brukte selv ørti ulike p-piller fra jeg var 16 til jeg var 22. Alle hadde kjipe bivirkninger. Tap av sexlyst, humørsvinginger og depressive tendenser var ganske fremtredende. Først da jeg sluttet på p-piller skjønte jeg at jeg EGENTLIG var en ganske følelsesmessig stabil person..... som sjelden begynte å f.eks. gråte over bagateller. Det var en vekker for meg, ihvertfall. 

Problemet er selvsagt at det ikke er mange gode alternativer. Selv brukte jeg fertilitetscomputer de neste ti årene.... men jeg skjønner at det ikke er for alle. Kan dessverre ikke råde deg til annet enn å droppe piller og heller bruke kondom. Evt. kan du gi minipiller en sjanse (om du ikke allerede har prøvd det) før du kaster inn håndkleet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P ring. Den kan du ta ut mens du har sex å sette inn rett etterpå :) evt en prevasjon med mindre østrogen i vil hjelpe.. jeg er likedan. Så har gitt opp det styret der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Annonym91 said:

P ring. Den kan du ta ut mens du har sex å sette inn rett etterpå :) evt en prevasjon med mindre østrogen i vil hjelpe.. jeg er likedan. Så har gitt opp det styret der :)

P-ring var den som hadde desidert verst bivirkninger for min del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som deg. Starter på p-piller som 18-åring, og de neste årene trodde jeg at jeg slet med lav lyst. Da jeg sluttet viste seg at det ikke stemte. Testet også p-ringen, mistet lysten og den ga meg sopp. 

Fikk satt inn hormonspiral noen år etterpå. Påvirket lysten min minimalt. Ellers ingen bivirkninger, mistet mensen.

Nå har jeg kobberspiral. Veldig fornøyd med den også. Sliter verken sterkere smerter eller blødninger. Men har aldri vært noe særlig plaget av mensen, så kanskje derfor. Eneste ulempen er at jeg ikke kan utsette mensen (eller det finnes piller man kan ta, men litt mer styrete). Har ikke født. 

Anonymkode: 51f46...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange i samme situasjon - det er på en måte en trøst..

Jeg hadde veldig sterk lyst i flere år før jeg begynte på p-piller. Den forsvant helt etterhvert.
Sluttet på p-piller i et år, da kom den tilbake. Forsvant da jeg begynte igjen.
Bestemte meg for å gi opp på p-piller etter det. Lysten kom aldri tilbake.

Det var seks år siden.

Anonymkode: 51743...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...