Gå til innhold

Brekker meg når jeg bøyer meg fremover


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

gravid uke 14 og har begynt å få en tydelig liten gravidmage. Men nå har det oppstått et lite problem. Hver gang jeg bøyer meg fremover, slik at magen kommer i "klem" så brekker jeg meg. Det er svært plagsomt, da bare det å bøye seg for å knyte sko, gå ut av bilen, sette seg inn i bilen, sette meg ned på do, plukke opp ting osv gjør at jeg må konsentrere meg om å holde igjen oppkast. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får ikke vondt, så jeg tror ikke babyen tar noe skade av disse bevegelsene, men herregud så sliten og utmattet jeg blir. Noen råd? Noen som har hatt det på samme måte?

Anonymkode: fdddb...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knærene ut til siden, så magen kommer mellom dem og ikke kommer i klem. 

Anonymkode: 9889c...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

gravid uke 14 og har begynt å få en tydelig liten gravidmage. Men nå har det oppstått et lite problem. Hver gang jeg bøyer meg fremover, slik at magen kommer i "klem" så brekker jeg meg. Det er svært plagsomt, da bare det å bøye seg for å knyte sko, gå ut av bilen, sette seg inn i bilen, sette meg ned på do, plukke opp ting osv gjør at jeg må konsentrere meg om å holde igjen oppkast. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får ikke vondt, så jeg tror ikke babyen tar noe skade av disse bevegelsene, men herregud så sliten og utmattet jeg blir. Noen råd? Noen som har hatt det på samme måte?

Anonymkode: fdddb...0ac

Sett deg ned på huk i stedet :) Bare å innse at det blir mindre og mindre plass inni der. Kanskje litt tidlig å oppleve slik, men da er kroppen din bare slik. Lenger ut i svangerskapet opplever mange det slik, for det er bare ikke plass til å bøye seg fremover... ;) Så - ned på huk, hehe. Krakk for å få på sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette foten opp på en stol for å knyte om det er mulig, og bøye seg kjapt for å hente ting. Jeg slet med akkurat det samme, men tror ikke det var at magen kom i klem, men at magesyren kom opp mot lukkmuskelen i magen som ikke klarer å holde seg lukket på samme måte hos mange gravide. Hver gang jeg bøyde meg brekte jeg meg og kastet opp eller fikk oppstøt.. Heeeele svangerskap nr. 2.... 

Anonymkode: 3eb49...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...