Gå til innhold

Hvem baby er best, sommer eller vinter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje litt feil formulert, men tenkte altså på om du har erfaring med både sommer- og vinterbaby og hvordan du opplevde forskjellen, fordeler/ulemper osv.?

Anonymkode: 863ca...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får migrene av tittelen, men har en født i februar og en i september. 

Februar var ekkelt fordi jeg var høygravid på glatta, bar nyfødt i isende vind, ble nesten snødd inne de første dagene av permisjonen... Og deretter deilig med stadig lettere vær og lavere dørstokk for å komme seg på tur. 

September var fin tid å få barn på, jeg var ikke "for" gravid på sommeren, jeg hadde kommet meg helt til jul og hadde litt tid på meg før det ble så kaldt at jeg synes det var ubehagelig å gå ut. Første sommeren var slitsom. Baby ville krype overalt, men det er ikke så lett å krype på grus og asfalt. 

Da bar februarbabyens første og andre sommer lettere. 

Pluss og minus med alt. 

Neste gang, spør når på året det er best å få barn, hvilken årstid som det er best å få barn på og ikke bruk 'hvem' som universalord. Og det er fordi jeg vet det trolig er minst ti gode svar som du kisser her fordi folk grøsser over tittelen og hopper til neste emne. 

Anonymkode: 6138b...c56

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken! 

Anonymkode: 08ee4...7ec

"Hvilken" er bedre, men likevel ikke bra. "Hvilken baby" høres jo ut som om hun sammenligner reelle babyer. Gå for løsningen til AB c56.

Jeg fikk mine i februar og mars. Syntes det var fint at de var ganske store når de begynte på skolen.

Anonymkode: 3839e...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til får jeg så vondt av alle norsklærere der ute. 

Anonymkode: 60a0b...3f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går egentlig skillet mellom sommernatt og vinterbaby?

Anonymkode: e9a54...bb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor går egentlig skillet mellom sommernatt og vinterbaby?

Anonymkode: e9a54...bb5

Sommerbaby, fikk autocorrect!

Anonymkode: e9a54...bb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen babyer som heter Sommer eller Vinter, så vet ikke hvem av de som er best.:vetikke:

 

Men vil tippe at den som heter Vår er bedre enn de begge.

Anonymkode: 8a1d4...8c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ingen babyer som heter Sommer eller Vinter, så vet ikke hvem av de som er best.:vetikke:

 

Men vil tippe at den som heter Vår er bedre enn de begge.

Anonymkode: 8a1d4...8c3

Du er vel ikke av den oppfatning av at trådtittelen ville vært riktig formulert dersom det hadde vært snakk om to babyer ved navn Sommer og Vinter? Blir jo like lite korrekt å bruke «hvem» for det.

Anonymkode: e9a54...bb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barn født i januar, mai, juni, september og november. Kan ikke si at jeg har gjort meg store tanker om dette, det er fordeler og ulemper ved alt. Selvsagt er det deilig å ikke fryse ute med nyfødt, men det er ikke så stas å fryse med en på fire måneder eller åtte måneder heller, så det blir litt hipp som happ.

Anonymkode: 3d9e1...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i juli og med tanke på barnehagefristen er det topp! Men jeg føler jo på at jeg "mister" en sommer... først høygravid så nyfødt baby.. og sommeren etterpå har jeg jo begynt å jobbe igjen.. tror våren ville være perfekt.. da er min i form (ikke gravid) sommeren før og har permisjon heeele sommeren ♡ april skulle jeg ha valgt! I tillegg er barnet litt "stort" i klassen og blir kanskje flink i idrett :P

Anonymkode: 2a3ac...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.1.2018 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt feil formulert, men tenkte altså på om du har erfaring med både sommer- og vinterbaby og hvordan du opplevde forskjellen, fordeler/ulemper osv.?

Anonymkode: 863ca...1c8

Har hatt april og september. Må si at april er å foretrekke pga temperatur. 

 

 

Anonymkode: c2c88...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...