Gå til innhold

En mann som skriver om sine problemer er sytete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hæ? Jeg snakket om sex og friske mennesker. Ikke om folk med faktiske sykdommer. Å ikke ha draget er noe man kan jobbe med, men sex er fortsatt ikke en menneskerett. Du kan ikke sammenligne det være frisk, og ikke få noen til å ha sex med deg - med det å være fysisk syk og slite. 

 

Er forøvrig ikke dame. Å oppleve sex og kjærlighet er ikke så vanskelig om man er en god person.

Anonymkode: e175d...252

Ingen som har sagt er sex er en menneskerett heller. Er så utrolig patetisk å dra menneskerettskortet i alle diskusjoner, liksom bare for å vinne den. 

Men sex og nærhet er uansett noe som de fleste har behov for, så man kan faktisk ikke sidestille et naturlig behov med behov for ny bil eller å reise til syden. For noen vil dette dessverre være uoppnåelig uansett hvor god person man er, siden samfunnet i stadig større grad er konkurransedrevet. For at noen skal vinne, må andre nødvendigvis tape, det er jo slik kapitalismen fungerer, også "kjærlighetskapitalismen". Og de som får mye av det får som regel mer, mens de som har lite fortsetter å få lite, eller i verste fall ikke i det hele tatt. Personlig tror jeg at disse forhatte mennene en dag får nok, og stanser å bære velferdsstaten på sine skuldre. Da kommer krigen, elendigheten og den daglige kampen for de fleste. 

Anonymkode: 551aa...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har sagt er sex er en menneskerett heller. Er så utrolig patetisk å dra menneskerettskortet i alle diskusjoner, liksom bare for å vinne den. 

Men sex og nærhet er uansett noe som de fleste har behov for, så man kan faktisk ikke sidestille et naturlig behov med behov for ny bil eller å reise til syden. For noen vil dette dessverre være uoppnåelig uansett hvor god person man er, siden samfunnet i stadig større grad er konkurransedrevet. For at noen skal vinne, må andre nødvendigvis tape, det er jo slik kapitalismen fungerer, også "kjærlighetskapitalismen". Og de som får mye av det får som regel mer, mens de som har lite fortsetter å få lite, eller i verste fall ikke i det hele tatt. Personlig tror jeg at disse forhatte mennene en dag får nok, og stanser å bære velferdsstaten på sine skuldre. Da kommer krigen, elendigheten og den daglige kampen for de fleste. 

Anonymkode: 551aa...9d5

disse folka er ikke de som bærer velferdsstaten, - men de som lever på den. De som driver verden er de som oppdrar og produrerer gode barn.  Sterke familier, snille mennesker, folk med omsorg og i jobb. De fleste som sliter med å få noen til å like dem, er som regel ikke i jobb/flinke i jobben sin/flinke med mennesker (i min mening/oppfatning)

Anonymkode: e175d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

disse folka er ikke de som bærer velferdsstaten, - men de som lever på den. De som driver verden er de som oppdrar og produrerer gode barn.  Sterke familier, snille mennesker, folk med omsorg og i jobb. De fleste som sliter med å få noen til å like dem, er som regel ikke i jobb/flinke i jobben sin/flinke med mennesker (i min mening/oppfatning)

Anonymkode: e175d...252

I beg to differ. Jada, selvfølgelig har du noen som har barn, jobb og som totalt sett bidrar også, men de fleste gjør faktisk ikke det. I Norge er det vanvittige tilpasninger til barnefamilier sett opp mot andre land, barnebidrag, flere andre stønader, finansierte barnehager, gratis skoler osv. Det er heller ikke slik at man kan bidra like mye i arbeidslivet hvis man blir forelder, det er en løgn foret av etablissementet. I alle jobbene jeg har hatt er det gå tidlit/hente barn i barnehagen/sykt barn/juleavslutning etc. som gjelder. Og det er ikke foreldrene som plukker opp ballen der de slapp den for å si det sånn. Så nei, barnefamiliene bærer absolutt ikke velferdsstaten. Det er en løgn å tro at man bidrar til ved å gi fødsel til flere barn, for de barna blir jo også foreldre en gang i tiden, og blir jo også gamle. Altså bare flere brikker til pyramidespillet velferdsstaten, som bæres av alle de andre. 

Anonymkode: 551aa...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...