Gå til innhold

En mann som skriver om sine problemer er sytete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvorfor det er slik ?

Har ikke en mann like mye rett til å snakke om sine problemer som en kvinne har å snakke om sine ?

Anonymkode: da2ec...875

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom en mann syter over å 'ikke fått seg fitte' så er han sytete ja.

Men dersom han snakker om at det er tungt i hverdagen, sliter med tanker etc så er det langt fra sytete.

Anonymkode: 383bd...bcd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan noen forklare meg hvorfor det er slik ?

Har ikke en mann like mye rett til å snakke om sine problemer som en kvinne har å snakke om sine ?

Anonymkode: da2ec...875

Klart de har. Og de gjør det også.

Hva er dine problemer?

Anonymkode: fde45...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagere når menn sutrer og synes det er lite kledelig. Er mann selv.

 

Anonymkode: 7490a...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som skriver om sine problemer syter ikke.

En mann som plasserer skylden for sine problemer andre steder enn der den hører hjemme, og ikke vil ta ansvar for eget liv og egen bedring, er en sytekopp. Det er like ukledelig om man er mann eller kvinne.

Jeg er så drittlei av at kg er blitt et talerør for umodne guttevalper som ikke vil ta ansvar for eget liv.

Anonymkode: 64985...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan stort sett klage og sutre hele livet, og slippe å ta ansvar for deres egne handlinger. 

 Men en gutt / mann er nødt til å ansvar, allerede som barn / ungdom...

Anonymkode: 548f2...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like "sytetet" som en kvinne som en kvinne som skriver om sine problemer. Faktisk mindre sytete. Fordi menn skjeldnere klager, så da er det mer kred når de faktisk gjør det. Kvinner klager over hver minste ting. 

Anonymkode: 2a62e...c23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinner kan stort sett klage og sutre hele livet, og slippe å ta ansvar for deres egne handlinger. 

 Men en gutt / mann er nødt til å ansvar, allerede som barn / ungdom...

Anonymkode: 548f2...0bb

Dette er bare tull. De fleste gutter slipper unna de fleste plikter hjemme, mens det forventes av døtre at de tar et visst ansvar for husholdningen fra nokså tidlig alder. Gutter slipper som regel unna med at "de kan jo ikke bedre." Gjennom oppveksten er det som regel jenter som i størst grad ansvarliggjøres. Dete er et alvorlig problem. Gutter lærer i liten grad å ta ansvar for noe som helst.

(Før dere slenger ut bitterfittekortet, kan jeg nevne at jeg faktisk er mann.)

Anonymkode: 64985...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei overhodet ikke, men en person som skriver om sine problemer, og har mange løsninger og råd presentert for seg men nekter å høre på de, da er han sytete fordi det kun er viljen hans som hindrer han og ikke den faktiske situasjonen. Kvinner har ofte mer selvinnsikt enn menn og innser at de faktisk må ta grep selv for å få en endring.

Anonymkode: 6cd2d...fbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En mann som skriver om sine problemer syter ikke.

En mann som plasserer skylden for sine problemer andre steder enn der den hører hjemme, og ikke vil ta ansvar for eget liv og egen bedring, er en sytekopp. Det er like ukledelig om man er mann eller kvinne.

Jeg er så drittlei av at kg er blitt et talerør for umodne guttevalper som ikke vil ta ansvar for eget liv.

Anonymkode: 64985...a92

det høres ut som det er unge moderne kvinner du beskriver nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull. De fleste gutter slipper unna de fleste plikter hjemme, mens det forventes av døtre at de tar et visst ansvar for husholdningen fra nokså tidlig alder. Gutter slipper som regel unna med at "de kan jo ikke bedre." Gjennom oppveksten er det som regel jenter som i størst grad ansvarliggjøres. Dete er et alvorlig problem. Gutter lærer i liten grad å ta ansvar for noe som helst.

(Før dere slenger ut bitterfittekortet, kan jeg nevne at jeg faktisk er mann.)

Anonymkode: 64985...a92

er ikke tull i det hele tatt, mens damene er trygt hjemme og gjør pingle arbeid i heimen, så må menn ta de store tunge oppgavene som krever mye av oss fysisk, som kan være farlig eller som er ute og ikke trygt hjemme i varmen. ikke klag. menn ofrer mye mer enn kvinner totallt sett 

Endret av pewdiepie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Like "sytetet" som en kvinne som en kvinne som skriver om sine problemer. Faktisk mindre sytete. Fordi menn skjeldnere klager, så da er det mer kred når de faktisk gjør det. Kvinner klager over hver minste ting. 

Anonymkode: 2a62e...c23

preach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom en mann syter over å 'ikke fått seg fitte' så er han sytete ja.

Men dersom han snakker om at det er tungt i hverdagen, sliter med tanker etc så er det langt fra sytete.

Anonymkode: 383bd...bcd

Mangel på seksuell nærhet kan skape både frustrasjon, nedsatt selvbilde og depresjon på lik linje med andre problemer, så jeg synes i utgangspunktet ikke det bør oppfattes som mer sytete, men man bør jo ordlegge seg på en ordentlig måte for å oppnå sympati. "Faen, jeg får ikke noe fitte" eller "sjefen min suger seriøst kukk" vil oppfattes som flåsete, men om noen forklarer hva slags negative virkninger et manglende sexliv har eller beskriver utfordringer i hverdagen med en vanskelig sjef, så skjønner jeg ikke hvorfor det ene skulle være mer sytete enn det andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Påkrevd skrev:

Mangel på seksuell nærhet kan skape både frustrasjon, nedsatt selvbilde og depresjon på lik linje med andre problemer, så jeg synes i utgangspunktet ikke det bør oppfattes som mer sytete, men man bør jo ordlegge seg på en ordentlig måte for å oppnå sympati. "Faen, jeg får ikke noe fitte" eller "sjefen min suger seriøst kukk" vil oppfattes som flåsete, men om noen forklarer hva slags negative virkninger et manglende sexliv har eller beskriver utfordringer i hverdagen med en vanskelig sjef, så skjønner jeg ikke hvorfor det ene skulle være mer sytete enn det andre.

Menn må slutte å måle selvbildet sitt i om de får fitte eller ikke. Sex er en gjensidig seanse og en bonus, og ikke noe menn "får" eller kan "ta" eller som bør måle selvverdien deres.

Anonymkode: 6cd2d...fbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som klager over reelle ting, er ikke sytete (uavhengi av kjønn)

 

Men det å klage over mangel på sex osv, og legge store deler av skylder på andre/grupper/kjønn/samfunnet er sytete. Man er kun ansvalig for eget liv, og er man ikke fornøyd så må man gjøre noe med det. Istedet for å syte over at ingen vil ha deg, burde man heller jobbe for å bli et bedre menneske (ikke forvente at folk skal gi deg medlidenhet og la deg sveve igjennom livet). Ting som sex og kjærlighet er ingen menneskerett, så om man lnsker dette - må man gjøre seg fortjent til det. 

Anonymkode: e175d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn må slutte å måle selvbildet sitt i om de får fitte eller ikke. Sex er en gjensidig seanse og en bonus, og ikke noe menn "får" eller kan "ta" eller som bør måle selvverdien deres.

Anonymkode: 6cd2d...fbe

Det er det nok få som påstår heller, men sex/nærhet er likevel ønskelig for de aller fleste mennesker, og hvis man opplever at dette er lite tilgjengelig eller i verste fall ikke-eksisterende som følge at man ikke har draget, så kan det få helsemessige konsekvenser. Kvinner har det som regel enklere på den delen av livet. 

Anonymkode: 551aa...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn må slutte å måle selvbildet sitt i om de får fitte eller ikke. Sex er en gjensidig seanse og en bonus, og ikke noe menn "får" eller kan "ta" eller som bør måle selvverdien deres.

Anonymkode: 6cd2d...fbe

Javisst er det gjensidig, men ikke desto mindre viktig. "Alle" gjør det jo, så det er åpenbart at sex er mer enn et uvesentlig tidsfordriv. Det bevises også med problemene folk som mister sexlysten opplever. Sex er også et behov som er fullstendig logisk sett fra naturens side. Med det fokuset alt og alle har på sex idag, så skjønner jeg at man kan føle seg unormal og utenfor (i tillegg til det fysiske behovet) hvis man ikke klarer å tilfredsstille dette. Du har rett i at man ikke kan "kreve" eller "ta" sex, men det eliminerer ikke behovet. Og det må være lov å uttrykke (på en ordentlig måte) uten å bli oppfattet som sytete.

Må bare legge til at selv om denne tråden handler om menn, så føler helt sikkert kvinner på de samme problemene også. Alle har et forhold til sex, i større eller mindre grad.

Endret av Påkrevd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En som klager over reelle ting, er ikke sytete (uavhengi av kjønn)

 

Men det å klage over mangel på sex osv, og legge store deler av skylder på andre/grupper/kjønn/samfunnet er sytete. Man er kun ansvalig for eget liv, og er man ikke fornøyd så må man gjøre noe med det. Istedet for å syte over at ingen vil ha deg, burde man heller jobbe for å bli et bedre menneske (ikke forvente at folk skal gi deg medlidenhet og la deg sveve igjennom livet). Ting som sex og kjærlighet er ingen menneskerett, så om man lnsker dette - må man gjøre seg fortjent til det. 

Anonymkode: e175d...252

Ja, der har vi det evinnelige "alle er ansvarlig for eget liv" greiene igjen. Hva med syke/handicappede eller de med andre helseutfordringer? Er det også deres skyld at de har blitt syke? 

Det er enklere å moralisere når man tilhører det priviligerte kjønnet, som knapt behøver å løfte hodet for å få oppleve sex/kjærlighet. 

Anonymkode: 551aa...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, der har vi det evinnelige "alle er ansvarlig for eget liv" greiene igjen. Hva med syke/handicappede eller de med andre helseutfordringer? Er det også deres skyld at de har blitt syke? 

Det er enklere å moralisere når man tilhører det priviligerte kjønnet, som knapt behøver å løfte hodet for å få oppleve sex/kjærlighet. 

Anonymkode: 551aa...9d5

Skjønner hva du ønsker å få frem, men man må jo ikke glemme at kvinner kan bli syke de også, eller ha endre utfordringer som gjør relasjoner vanskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, der har vi det evinnelige "alle er ansvarlig for eget liv" greiene igjen. Hva med syke/handicappede eller de med andre helseutfordringer? Er det også deres skyld at de har blitt syke? 

Det er enklere å moralisere når man tilhører det priviligerte kjønnet, som knapt behøver å løfte hodet for å få oppleve sex/kjærlighet. 

Anonymkode: 551aa...9d5

hæ? Jeg snakket om sex og friske mennesker. Ikke om folk med faktiske sykdommer. Å ikke ha draget er noe man kan jobbe med, men sex er fortsatt ikke en menneskerett. Du kan ikke sammenligne det være frisk, og ikke få noen til å ha sex med deg - med det å være fysisk syk og slite. 

 

Er forøvrig ikke dame. Å oppleve sex og kjærlighet er ikke så vanskelig om man er en god person.

Anonymkode: e175d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...