Gå til innhold

Kopiere opp nøkler....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i ett borettslag og nøkkelen min funker til ytterdøra, min dør og søpla. Jeg fikk to nøkler da jeg overtok leiligheten og ga den ene til eksen min da vi var kjærester. Han mista nøkkelen sin. Nå skal jeg kopiere opp nøkkelen min, må ha en i reserve og det koster 500 kr. Er det innafor å be han om 500 kr siden han mistet nøkkelen min? 

Anonymkode: eb1ec...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig, han burde erstattet nøkkelen da han mistet den. 

Anonymkode: a8e47...4da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forhold har du til han i dag da?

jeg ville kanskje fortalt han at det koster 500 kr å få erstattet nøkkelen som han mistet, og spurt om dere kunne spleiset på summen. Du har jo litt ansvar selv også når du låner bort nøkler.

Anonymkode: c1675...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt det gå. Slutt er slutt,  og dette er en bagatellmessig sum i et brudd. Du har nok råd til å dekke dette aleine. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt innafor! Forslaget burde i grunn kommet fra han selv først. Har man lånt noe, for så å miste det, er det ren folkeskikk å erstatte!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt annen ting er at du nok bør vurdere å skifte låsen... Siden det finnes mistet nøkkel . Hør med BL hvilke regler de har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er systemnøkkel er det ikke lett og skifte dørlås, som regel må alle ha ny lås. Og be din eks om penger er litt for dumt. La det gå og heller svelg den kamelen med og bestille og betale selv. 

Anonymkode: bfdbe...4ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er systemnøkkel er det ikke lett og skifte dørlås, som regel må alle ha ny lås. Og be din eks om penger er litt for dumt. La det gå og heller svelg den kamelen med og bestille og betale selv. 

Anonymkode: bfdbe...4ca

Man trenger ikke skifte alle låsene. Kun låsene som nøkkelen passet i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...