Gå til innhold

Hvorfor fører spysyken til ikke vann engang holdes nede?


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

Huffameg, i natt kom spysyken fult hos meg. Spysyken kombinert med høygravid er ikke noe gøy. Nå ligger jeg musestille i sengen fordi all bevegelse trigget mer spying. Jeg er svært tørst, grusomt tørst. Men drikker jeg, kommer det rett opp igjen. Selvo jeg drikker lite om gangen.

hva er mekkanismen bak at når man har spysyke, at man ikke får holde på vann engang? Kroppen sender «nå må du drikke» signaler, men når den får rent pent vann holdes det ikke nede 😶. Ser ikke logikken bak, vann er viktig for overlevelse av alle levende organismer. Hvorfor boikotter magesekken noe så viktig som vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har fått et virus eller eks matforgiftning så sendes det signaler til hjernen at dette må ut av kroppen. Så alt som ligger i magen skal ut, for å kvitte seg med viruset eller bakterien. Så hver gang du drikker vann så skal dette ut av kroppen, for å få med seg mest mulig virus ut. 

Du må drikke bare en slurk vann om gangen, bitte litt. Også vente i noen minutter for å se om det gikk bra. Sånn fortsetter du. Da merker ikke magen så godt at noe har kommet inn. 

Du bør også få i deg salter og sukker. Eks farris med eplejuice, der er det både salt og sukker. 

Anonymkode: 62907...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...