Gå til innhold

Takle andres følelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater at andre viser følelser utenom "normalen". Særlig i den negative retning. For jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og blir handlingslammet. Når folk blir kjempeglad og sånn så gjør jo egentlig ikke det meg noe, for da er det jo bare å jatte med, men når folk blir lei seg eller opplever noe vondt så vil jeg helst bare trekke meg unna. Jeg eier ikke evne til å vise omsorg og medlidenhet, uansett hvor mye jeg måtte føle med de. Jeg bare klarer ikke å uttrykke det hverken i ord eller handlinger. Det er så mange som er så flinke til det og jeg skulle ønske jeg var like flink, men jeg vet aldri hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 4f490...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å lese bøker,historier om empati,omsorg. Du har det jo i deg siden du tenker på det.

 

Anonymkode: b6fab...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lese bøker,historier om empati,omsorg. Du har det jo i deg siden du tenker på det.

 

Anonymkode: b6fab...9d9

Det hjelper jo ikke det da. Det øker bare evnen til å føle empati, ikke til å vise den. 

Jeg ser mye film og leser mye bøker, gjerne som omhandler emosjonelle historier, og jeg gråter gjerne av den minste ting. Likevel aner jeg ikke hva jeg skal gjøre eller si til noen som står i en slik situasjon. 

Anonymkode: 4f490...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare kan si at du ikke vet hva du skal si eller gjøre for å hjelpe den personen, men at den personen kan komme til deg hvis det er noe. Så vil den personen si hva den trenger av deg og da er det kanskje enklere å vite hva du kan gjøre for de som har det vondt?

Bare det å si at du vil være der for dem kan være nok. 

Anonymkode: 8251f...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...