Gå til innhold

Stearinlys


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De helt vanlige ala kronlys, hvor langt lar du de brenne ned før du skifter? Samler du på "stumper" for å smelte dem om igjen og lage nytt lys, eller går de i søpla når de er ca 2-3 cm? Jeg har et stort lysfat med havsalt i som jeg bruker opp alle de siste stumpene i når jeg har samlet mange nok. Brenner jo ikke så lenge, men ser fint ut når alle er tent en siste gang.
Telys i plastkopp eller aluminium: kildesorterer du eller går alt i rest? Kjøper du de største litt dyre kubbelysene, eller holder det med billige fra Nille? Hva går det mest av hos deg? Jeg har blitt så glad i flytelys, for de skaper så spesiell stemning. :)  Hvordan er ditt forhold til stearinlys?

Anonymkode: 6cd15...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før jeg ble klar over hvor farlig lysbrenning kan være for helsen, brukte jeg mye lys. Da mest telys og kubbelys. Kildesorterte alltid, tok aldri vare på stubber. 

Nå bruker jeg utelukkende led-liksomkubbelys, fordi jeg ikke vil ødelegge lungene mine. 

Anonymkode: cb6e1...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige lys lar jeg brenne til ca 1 cm over kanten på lysestaken, slik at jeg akkurat klarer å få dem ut. Samler lysestumpene i en pose og leverer på gjenbruksbutikken, de samler inn lysestumper og smelter dem om.

Telys kjøper jeg kun i plastkopper, og kildesorterer selvfølgelig.

Kjøper aldri lys på Nille o.l. Det meste jeg har er fra Party Lite, og noen duftlys fra Yankee Candle. Bruker mest telys, men også kubbelys. Kronelys bruker jeg lite av, men synes det er fint f.eks på spisebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...