Gå til innhold

Hvorfor er så mange som jobber med katter så ekstreme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har samarbeidet med Dyrenes hus, og har inntrykket av at det er litt "kaklehus". Altså, mye baksnakking, mye ekstreme meninger ang katter, og mange viker ikke unna for å kjefte på de som adopterer, eller fosterhjemmene for den saks skyld. Det virker liksom så overdrevent.

Jeg lurer litt på hva som skjer i hodene på folk når de nærmest menneskeliggjør katter, har 5-6 stk på fast basis eller graver seg så dypt inn i en katteboble at man nærmest ikke kan snakke om noe annet. Det gir jo liv til myten om crazy cat people :P

Anonymkode: 77206...43c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme erfaring som deg. Kjenner flere som jobber med katter på denne måten. De går under betegnelsen crazy cat people alle sammen :P

Når det er sagt så er jeg sjeleglad for at de gjør den jobben de gjør! Tenk å mange katter som får et bedre liv pga mennesker som dem! Så får vi heller leve med at de er litt ekstreme :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sirah said:

Har samme erfaring som deg. Kjenner flere som jobber med katter på denne måten. De går under betegnelsen crazy cat people alle sammen :P

Når det er sagt så er jeg sjeleglad for at de gjør den jobben de gjør! Tenk å mange katter som får et bedre liv pga mennesker som dem! Så får vi heller leve med at de er litt ekstreme :)

Ja er veldig glad for det de gjør! :) Men tenker at de kunne kommet lengre ved å være mindre ekstrem og generelt hyggeligere mot folk. Da hadde de jo fått flere til å hjelpe seg og flere dyr hadde blitt reddet. 

Anonymkode: 77206...43c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja er veldig glad for det de gjør! :) Men tenker at de kunne kommet lengre ved å være mindre ekstrem og generelt hyggeligere mot folk. Da hadde de jo fått flere til å hjelpe seg og flere dyr hadde blitt reddet. 

Anonymkode: 77206...43c

Jeg er enig med deg i det :) Har fått litt bakoversveis av oppførselen flere ganger 🙈 Det blir sikkert lett sånn når du er så veldig engasjert og ser hvor mye triste katteskjebner som finnes... Ikke at det er en unnskyldning, men det kan være en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

fHar akkurat samme erfaringer . Naboen jobbet med samme og hadde fader i meg 7 katter ! Helt ok sånn sett , for det var rent og ordentlig inne hos henne , og kattene var renslige og fine de . Hadde liksom hver sin faste plass de lå på , og ja , det var hyggelig der . Men jeg var vitne til mye baksnakking og drama mellom de som jobber sammen . Jeg satt jo der og hørte.  Og ja , jeg betrakter dem som ganske ekstreme i så henseende !

Så kom de plutselig dyrene inn til meg med alle kattene fordi " sjefen " på kattehusjobben hadde bestemt at de skulle hentes fordi alle var innekatter .

Så der satt jeg med sju katter i to dager . Jeg kan like katter , men ikke ukjente . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

fHar akkurat samme erfaringer . Naboen jobbet med samme og hadde fader i meg 7 katter ! Helt ok sånn sett , for det var rent og ordentlig inne hos henne , og kattene var renslige og fine de . Hadde liksom hver sin faste plass de lå på , og ja , det var hyggelig der . Men jeg var vitne til mye baksnakking og drama mellom de som jobber sammen . Jeg satt jo der og hørte.  Og ja , jeg betrakter dem som ganske ekstreme i så henseende !

Så kom de plutselig dyrene inn til meg med alle kattene fordi " sjefen " på kattehusjobben hadde bestemt at de skulle hentes fordi alle var innekatter .

Så der satt jeg med sju katter i to dager . Jeg kan like katter , men ikke ukjente . 

 

liker at du kaller naboene dine for dyr:) hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fins utrolig mange folk som ikke bare er dårlige dyreeiere, men direkte onde, som aldri burde hatt dyr. Så velger å tro at sånne gærne kattefolk har bare blitt kynisk av alt det fæle de har sett. Folk er fæle. Mange av dem vaffal. Så vi trenger noen gærne kattefolk. :) 

 

tumblr_n4tgc4i0R11tw5bhko1_400.gif

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, Hadley skrev:

Det fins utrolig mange folk som ikke bare er dårlige dyreeiere, men direkte onde, som aldri burde hatt dyr. Så velger å tro at sånne gærne kattefolk har bare blitt kynisk av alt det fæle de har sett. Folk er fæle. Mange av dem vaffal. Så vi trenger noen gærne kattefolk. :) 

 

tumblr_n4tgc4i0R11tw5bhko1_400.gif

Jeg har problemer med å tro på at det er UTROLIG MANGE onde dyre-eiere . Har hatt dyr i så og si hele mitt liv , og har vært i flere miljøer . Syns folk stort sett er flinke med dyrene sine jeg da . Noen skulle aldri hatt dyr , men skjønner ikke at det kan være såå mange . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk som jobber med omplassering er helt psyko. Å så har du de som ser på seg selv som en gave til katter (eller andre dyr) som mener at alle andre tar feil når det kommer til dyrehold og mener at de er både dyremisshandlere og det som er, mens de selv har en rett til å stjele dyr de «tror eller mener» ikke har det nøyaktig slik som de syns de skal ha det. Jeg klarer bare ikke å ta sånne mennesker seriøst. 

Anonymkode: 36441...b02

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I familie med noen som var svært aktive i kattevern. De fikk ukentlig telefoner fra folk som truet med å avlive katten sin. Samme organisasjon fant hummerteiner fulle av døde kattunger i sjøen. Årlig. De tok imot de kattene Ola Nordmann ikke ville ha, så de hadde 10-12 katter til slutt. Rent og pent, men huset fullt av katter.

Man blir misantrop av å jobbe med dyrevern. Dessverre.

Anonymkode: 5e4ea...352

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Man blir misantrop av å jobbe med dyrevern. Dessverre.

Anonymkode: 5e4ea...352

Man finner nok mye av svaret her, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, NotNaomi said:

Jeg har problemer med å tro på at det er UTROLIG MANGE onde dyre-eiere . Har hatt dyr i så og si hele mitt liv , og har vært i flere miljøer . Syns folk stort sett er flinke med dyrene sine jeg da . Noen skulle aldri hatt dyr , men skjønner ikke at det kan være såå mange . 

 

Tro meg det ER MANGE FOR JÆKLIE katteeiere!

De er av verste sort.

Du aaannnner ikke hvor mye faenskap folk bedriver. Spesielt katteeiere. Det er veldig mange av de som adoptere som er drittsekker ( tilsynelatende normale), det er ikke rart folk i disse organisasjone mister illusjoner om folk.

 

Anonymkode: c3ab5...12e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, NotNaomi skrev:

Jeg har problemer med å tro på at det er UTROLIG MANGE onde dyre-eiere . Har hatt dyr i så og si hele mitt liv , og har vært i flere miljøer . Syns folk stort sett er flinke med dyrene sine jeg da . Noen skulle aldri hatt dyr , men skjønner ikke at det kan være såå mange . 

 

Når du jobber med dyrevern ser du andre ting, man må bli hardhudet.

Men dyrevern tiltrekker seg også mennesker som ikke har så gode sosiale ferdigheter.

Anonymkode: a5d62...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg det ER MANGE FOR JÆKLIE katteeiere!

De er av verste sort.

Du aaannnner ikke hvor mye faenskap folk bedriver. Spesielt katteeiere. Det er veldig mange av de som adoptere som er drittsekker ( tilsynelatende normale), det er ikke rart folk i disse organisasjone mister illusjoner om folk.

 

Anonymkode: c3ab5...12e

Jeg syns det høres utrolig trist og rart ut , men dømmer jo ut fra hva jeg ser og har erfart.  Men du og annen anonymbruker vet sikkert bedre og har sett deres.  Trist er det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frivillig for DB, og jeg har aldri hørt noen av de andre frivillige baksnakke noen eller kjefte på noen, derimot var det svært koselige mennesker som var åpen og inkluderende... 
Jeg som fosterhjem opplever kun hyggelige tilbakemeldinger fra de andre frivillige. 
Så det er nok ulikt i de ulike lokalavdelingene... Vi har hatt samlinger for fosterhjem, hvor man kan komme med historier både positive og negative, og mange som delte "feil" man hadde gjort, eller ting man var usikker på, og fikk tips og råd tilbake fra styret og andre fosterhjem. 

Men å se hvordan enkelte behandler dyrene sine, det er vondt. Det å se hvor mye som kreves for å få dyrene friske igjen, og trygge, det er vondt. Å jobbe med omplassering av forlatte og mishandla dyr er vondt... Vi er nøye med adoptivhjemmene, fordi dette er dyr som allerede har opplevd nok vondt, og det siste vi vil er at dem skal få det kjipt. Det finnes faktisk mennesker som adopterer fra DB, og flytter fra/dumper katten noen år senere... Vi går igjennom kontrakter med alle adoptivhjem, og opplever å bli kjeftet på fordi vi bemerker for eksempel at katter skal ha daglig tilsyn... 
 

Anonymkode: b064c...840

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er frivillig for DB, og jeg har aldri hørt noen av de andre frivillige baksnakke noen eller kjefte på noen, derimot var det svært koselige mennesker som var åpen og inkluderende... 
Jeg som fosterhjem opplever kun hyggelige tilbakemeldinger fra de andre frivillige. 
Så det er nok ulikt i de ulike lokalavdelingene... Vi har hatt samlinger for fosterhjem, hvor man kan komme med historier både positive og negative, og mange som delte "feil" man hadde gjort, eller ting man var usikker på, og fikk tips og råd tilbake fra styret og andre fosterhjem. 

Men å se hvordan enkelte behandler dyrene sine, det er vondt. Det å se hvor mye som kreves for å få dyrene friske igjen, og trygge, det er vondt. Å jobbe med omplassering av forlatte og mishandla dyr er vondt... Vi er nøye med adoptivhjemmene, fordi dette er dyr som allerede har opplevd nok vondt, og det siste vi vil er at dem skal få det kjipt. Det finnes faktisk mennesker som adopterer fra DB, og flytter fra/dumper katten noen år senere... Vi går igjennom kontrakter med alle adoptivhjem, og opplever å bli kjeftet på fordi vi bemerker for eksempel at katter skal ha daglig tilsyn... 
 

Anonymkode: b064c...840

Jeg har vært involvert i tilsvarende arbeid, og har merket meg at intriger og maktkamp internt gjerne er personavhengig. Altså, nokså tilfeldig. Jeg har registrert at dette gjelder for de som jobber med hunder også.

Det siste du skriver er viktig. Jeg har også hørt mange mene at disse foreningene har urimelig strenge krav til de som skal adoptere, men med bakgrunnen til disse stakkars dyrene, så er det det siste man ønsker at de skal gå fra et helvete til et annet. Målet er at de skal omplasseres kun én gang, og kravene til deres nye hjem er rimelige.

Som fosterhjem har jeg aldri opplevd verken kritikk eller føringer, jeg har hatt full tillit og har hatt fullmakt til å tilkalle veterinær på hjemmebesøk etter egen vurdering og utgiftene har blitt dekket av foreningen

Anonymkode: 5e013...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, NotNaomi said:

Jeg syns det høres utrolig trist og rart ut , men dømmer jo ut fra hva jeg ser og har erfart.  Men du og annen anonymbruker vet sikkert bedre og har sett deres.  Trist er det .

Er nettopp det,  for deg, jeg og andre normale empatiske folk er det umulig å forstå at mennesker kan behandle katter slik.   😓

Anonymkode: c3ab5...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...