Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen forferdelige kjipe år. Sånn virkelig. Ble hardt fysisk og psykisk mishandlet i mitt forrige forhold så det tok lang tid før jeg turte å date igjen. Jeg datet et par i sommer, men jeg fikk ikke følelser for noen av de. Så måtte jeg en i november. Han var så herlig. Han var åpen, oppmerksom, vi snakket om familie, venner, hva vi ville ha i et forhold.. Alt mulig. Vi har møttes flere ganger i uka og har i grunn hatt det veldig fint sammen. Vi har og sendt meldinger dagen lang. Han går alltid svart meg og omvendt. 

Jeg har skrevet om han her før, da jeg hadde litt reservasjoner med å innvolvere med en som er "kjent". Han har vært mye i aviser og ukebladet - bare positivt altså. Men til tross for at mange kommer bort til han og det er litt stress, så har jeg fortsatte å møte han. Og nå har jeg følelser for han. 

Jeg var hos han i går og alt var bare fint. I dag var jeg et sted jeg jobber på fritiden. De lurte på navnet på han jeg dater og jeg sa navnet. Da sa hun ene (godt voksen) at han måtte jeg holde meg unna. For han var en damefut og brukte folk. Hun kjente han ikke personlig, men hun hadde hørt mye om han. At han var høy på seg selv og at når han kom inn i et rom så var det litt sånn "hvem tror han at han er" -greie. Og det er helt omvendt av hva jeg oppfatter han som. Jeg føler han er ydmyk og veldig snill, og det er det jeg foreløbig har hørt om han og. Han sa til meg at når han er i et forhold så vil han ikke ha andre jenter og han har aldri vært og kunne aldri klart å være utro. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. For jeg får veldig sjeldent følelser for noen. Og jeg orker ikke bli manipulert og såret igjen. Hva hadde dere gjort? 😑

Anonymkode: 49356...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke høre på mennesker som ikke kjenner han. Om dette er en person som feks Petter Northug da kan vi si, er vel ikke så lurt å avsløre / bekrefte det her 🙈, så fremstår han selvfølgelig i media som en helt annen enn den han sikkert er på privaten, om du skjønner hva jeg mener. Folk som ikke kjenner de som er mye i media aner jo ikke hvordan personen er i en romantisk relasjon med mindre de har vært der selv med den personen. Du kjenner han nok best. Jeg fikk høre at min nåværende kjæreste var en "fuckboy" og det som verre var, men ikke engang på langt nær sannheten. Han er verdens snilleste, mest trofaste og mest ydmyke person.

Anonymkode: e7863...98b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke høre på mennesker som ikke kjenner han. Om dette er en person som feks Petter Northug da kan vi si, er vel ikke så lurt å avsløre / bekrefte det her 🙈, så fremstår han selvfølgelig i media som en helt annen enn den han sikkert er på privaten, om du skjønner hva jeg mener. Folk som ikke kjenner de som er mye i media aner jo ikke hvordan personen er i en romantisk relasjon med mindre de har vært der selv med den personen. Du kjenner han nok best. Jeg fikk høre at min nåværende kjæreste var en "fuckboy" og det som verre var, men ikke engang på langt nær sannheten. Han er verdens snilleste, mest trofaste og mest ydmyke person.

Anonymkode: e7863...98b

Så godt å høre. Nei, han gjør en god profil i media altså. Ikke en eneste kjip artikkel å finne om han 😊 men når jeg hører sånt, så blir jeg så usikker. Hadde nok blitt det uansett, men i og med han som mishandlet meg virket som verdens mest fantastiske type når jeg møtte han, så snudde det helt etter et halvt år. Vil ikke gjøre samme feil igjen. 

For meg så virker denne fyren jeg dater veldig ydmyk. Han snakket ikke om karrieren sin før jeg spurte om den. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men når jeg hører sånt og hun var så direkte og så sånt foran alle som var der om han, så blir jeg så usikker og føler meg så dum som tror på det han sier og mitt inntrykk av han. 

Ts

Anonymkode: 49356...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama kan jo ha vært misunnelig.

Anonymkode: a970b...e9c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så godt å høre. Nei, han gjør en god profil i media altså. Ikke en eneste kjip artikkel å finne om han 😊 men når jeg hører sånt, så blir jeg så usikker. Hadde nok blitt det uansett, men i og med han som mishandlet meg virket som verdens mest fantastiske type når jeg møtte han, så snudde det helt etter et halvt år. Vil ikke gjøre samme feil igjen. 

For meg så virker denne fyren jeg dater veldig ydmyk. Han snakket ikke om karrieren sin før jeg spurte om den. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men når jeg hører sånt og hun var så direkte og så sånt foran alle som var der om han, så blir jeg så usikker og føler meg så dum som tror på det han sier og mitt inntrykk av han. 

Ts

Anonymkode: 49356...211

Prøv å snu det - om noen hadde sagt til han at du var en kjip person og han ble usikker pga det, hva hadde du følt da? Synest ikke det er grunn til å bli usikker når en person som ikke har personlig erfaring med han sier noe sånt 😊 Det er kanskje vanlig for noen å se på kjendiser som høye på seg selv, den dama synest sikkert alle kjente menn er selvgode og hovne 😅

Det er normalt at ting sitter igjen etter et slikt forhold. Jeg ble mishandlet psykisk selv, og jeg har slitt mye / sliter i det nye forholdet jeg er i nå. Mye som henger igjen. Men jeg har valgt å være åpen med han om tanker og følelser og lar ikke det ødelegge 😊 

Anonymkode: e7863...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne dama kan jo ha vært misunnelig.

Anonymkode: a970b...e9c

Hun er vel kanskje 20 år eldre enn han, men for all del. Kan jo være 😅

Ts

Anonymkode: 49356...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å snu det - om noen hadde sagt til han at du var en kjip person og han ble usikker pga det, hva hadde du følt da? Synest ikke det er grunn til å bli usikker når en person som ikke har personlig erfaring med han sier noe sånt 😊 Det er kanskje vanlig for noen å se på kjendiser som høye på seg selv, den dama synest sikkert alle kjente menn er selvgode og hovne 😅

Det er normalt at ting sitter igjen etter et slikt forhold. Jeg ble mishandlet psykisk selv, og jeg har slitt mye / sliter i det nye forholdet jeg er i nå. Mye som henger igjen. Men jeg har valgt å være åpen med han om tanker og følelser og lar ikke det ødelegge 😊 

Anonymkode: e7863...98b

Ja, men jeg så faktisk til ho dama at om noen skulle dømme meg for ting jeg gjorde for 15 år siden - så hadde jeg hatt et ganske dårlig rykte. Men i og med alle som vet hvem han er sier at han er en så ydmyk og hyggelig person, så kom det som et slag i trynet at noen så noe sånt om han. 

Ja, vi har snakket en del om sånt. Jeg er fosterbarn og, så hadde en kjip barndom. Jeg har ikke fortalt om eksem som mishandlet meg enda, men fortalte om barndommen min. Så han vet jo hvor sårbar jeg er. 

Anonymkode: 49356...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Ikke hør på denne kvinnen! Hun vet ikke en dritt men folk liker å ødelegge for andre for å føle seg selv bedre. Høres ut som sjalusi selv om hun er 20 år eldre enn han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Axl Rose skrev:

Ikke hør på denne kvinnen! Hun vet ikke en dritt men folk liker å ødelegge for andre for å føle seg selv bedre. Høres ut som sjalusi selv om hun er 20 år eldre enn han. 

Ja, jeg ble helt satt ut. Det gjorde de som satt rundt og. Men igjen så er det en liten stemme som sier "hva hvis hun har rett?". Men jeg må kanskje stole på han. Vi har barn på samme skole og jeg tror ikke en profilert fyr hadde turt å involvere seg med noen derfra, om han bare ville en ting og hadde hundre damer. 

Anonymkode: 49356...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er vel kanskje 20 år eldre enn han, men for all del. Kan jo være 😅

Ts

Anonymkode: 49356...211

Misunnelig på de unge og pene ;)

Anonymkode: a970b...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Misunnelig på de unge og pene ;)

Anonymkode: a970b...e9c

Haha, veeel.. Hun sa og at han var opptatt av pene damer, så får jo ta det som et kompliment når jeg føler meg veldig gjennomsnittelig😉

Ts

Anonymkode: 49356...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..hør her. 

Mennesker er glad i å finne korttenkte grunner til ting. Sannheten er vel kanskje at hun mener at dette er sant fra hennes ståsted,sannheten kan være at hun mener godt. 

Men hvordan vil du tenke på dette? 

Fortid er fortid! Hun tenker ikke at fortid er fortid, men du og han kan likevel tenke at fortid er fortid, la oss heller fokusere på nåtid.

Anonymkode: 6fae9...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, veeel.. Hun sa og at han var opptatt av pene damer, så får jo ta det som et kompliment når jeg føler meg veldig gjennomsnittelig😉

Ts

Anonymkode: 49356...211

Du er sikkert drit hot og hun var grønn av sjalusi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel..hør her. 

Mennesker er glad i å finne korttenkte grunner til ting. Sannheten er vel kanskje at hun mener at dette er sant fra hennes ståsted,sannheten kan være at hun mener godt. 

Men hvordan vil du tenke på dette? 

Fortid er fortid! Hun tenker ikke at fortid er fortid, men du og han kan likevel tenke at fortid er fortid, la oss heller fokusere på nåtid.

Anonymkode: 6fae9...086

Du er en klok mann/dame/hvasomhelst. 

Jeg sa til denne surere dama at jeg lar fortid være fortid, og jeg liker den personen han er i dag og at jeg ikke har samme inntrykk. 

Men selv om det var det jeg sa, så blir jeg usikker. For har fra før vært litt at jeg ikke skjønner hvordan jeg kan være så heldig å møte en som han. Men har snakket med han i hele kveld og han vil møtes på torsdag. Så får prøve å nyte det og ikke høre på sånt. Alle andre jeg har møtt har et annet inntrykk av han. Dette fra denne dama er det første negative jeg har hørt. 

Ts

Anonymkode: 49356...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Axl Rose skrev:

Du er sikkert drit hot og hun var grønn av sjalusi. 

Haha, vet ikke om det var ironisk eller ikke. Men jeg takker likevel for selvtillitsboosten. 😉 

Ts

Anonymkode: 49356...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Axl Rose skrev:

Du er sikkert drit hot og hun var grønn av sjalusi. 

Tror du virkelig det? ;) Mennesker er jo litt mer komplekse enn som så. Det er ikke vanlig at mennesker har samme korttenkthet som på barnekolen og ung.skolen, det er visse ting man kan forvente av voksne mennesker og det er det faktisk gode grunner til. Det kalles psykologisk utvikling som er en naturlig del av menneskene (med mindre man har en sykdom hvor man enda er 10 år i hodet, det finnes). Men mener du at hun har denne sykdommen, eller tror du vi kan forvente at hun er et voksent menneske som har gått igjennom en slags mennesklig utviklingsprosess uten hjerneskader, slik at man kan ha noenlunde bedre forventninger til henne enn en ti åring?

Hvis hun er hjerneskadet og ti år i hodet, er det vel ikke så rart at hun tar sjalusikortet. Barn har en tendens til å føle slik type sjalusi og kanskje leve det ut på slik måte som skrives i HI.

Men at voksne mennesker uten hjerneskade gjør det, er kanskje litt for lite intellektuelt og forenklet....

Hva hvis hun faktisk har dette inntrykket av en grunn og hva hvis det er en halvsannhet i det? 

Men so what?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en klok mann/dame/hvasomhelst. 

Jeg sa til denne surere dama at jeg lar fortid være fortid, og jeg liker den personen han er i dag og at jeg ikke har samme inntrykk. 

Men selv om det var det jeg sa, så blir jeg usikker. For har fra før vært litt at jeg ikke skjønner hvordan jeg kan være så heldig å møte en som han. Men har snakket med han i hele kveld og han vil møtes på torsdag. Så får prøve å nyte det og ikke høre på sånt. Alle andre jeg har møtt har et annet inntrykk av han. Dette fra denne dama er det første negative jeg har hørt. 

Ts

Anonymkode: 49356...211

Nettopp. Kanskje mente hun det godt, men det er da opp til dere hvordan dere skal håndtere hverandres fortid :) 

Anonymkode: 6fae9...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, vet ikke om det var ironisk eller ikke. Men jeg takker likevel for selvtillitsboosten. 😉 

Ts

Anonymkode: 49356...211

Det var seriøst ment :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, toothfairy skrev:

Gi det en sjanse! Man har ingen garantier uansett. Men han høres keen ut :yvonne:

Nei, det er ingen garantier her i livet 😊 men godt å høre det ikke bare har vært i mitt hode at han er interessert. Det blir vel fort sånn med folk som er litt offentlige, at noen vil alltid ha noe kjipt å si.

Ts

Anonymkode: 49356...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig det? ;) Mennesker er jo litt mer komplekse enn som så. Det er ikke vanlig at mennesker har samme korttenkthet som på barnekolen og ung.skolen, det er visse ting man kan forvente av voksne mennesker og det er det faktisk gode grunner til. Det kalles psykologisk utvikling som er en naturlig del av menneskene (med mindre man har en sykdom hvor man enda er 10 år i hodet, det finnes). Men mener du at hun har denne sykdommen, eller tror du vi kan forvente at hun er et voksent menneske som har gått igjennom en slags mennesklig utviklingsprosess uten hjerneskader, slik at man kan ha noenlunde bedre forventninger til henne enn en ti åring?

Hvis hun er hjerneskadet og ti år i hodet, er det vel ikke så rart at hun tar sjalusikortet. Barn har en tendens til å føle slik type sjalusi og kanskje leve det ut på slik måte som skrives i HI.

Men at voksne mennesker uten hjerneskade gjør det, er kanskje litt for lite intellektuelt og forenklet....

Hva hvis hun faktisk har dette inntrykket av en grunn og hva hvis det er en halvsannhet i det? 

Men so what?

Voksne mennesker er verstingene når det gjelder sjalusi skal jeg si deg. De færreste har en hjerneskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...