Gå til innhold

Mannen vil flytte og ta over familien sin gård


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han kan iallefall ikke bestemme for alle når han har skaffet seg familie. Da må det være en beslutning dere er enige om. Jeg hadde sagt nei. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ikke dette tema i det hele tatt før dere ble gift? Skulle tro dette var noe som hadde streifet tankene eller lå naturlig i kortene "fra fødsel av". Sa han aldri det? Spurte du aldri om han med odelsrett kunne se for seg å ta over noen gang? 

Jeg må si jeg støtter han, dette er noe som går i generasjoner og ikke én  livstid slik din IT jobb gjør, og det finnes mange IT jobber man  kan jobbe med hjemmefra fra gården også men om virkelig ikke ønsker en slik livsstil så er det også forståelig og da er det kanskje her dere skiller veier i livet uten at det trenger å bety at kjærligheten tok slutt, bare livet sammen? 

Anonymkode: 8033a...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spurte du aldri om han med odelsrett kunne se for seg å ta over noen gang?  ... da er det kanskje her dere skiller veier i livet uten at det trenger å bety at kjærligheten tok slutt, bare livet sammen? 

Anonymkode: 8033a...7e5

🚜 

Anonymkode: cc120...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt at jeg ble der jeg bor nå med barna, både for dem og for meg selv. Om han vil flytte kan han gjøre det alene, men da måtte vi tatt en grundig snakk om forholdet og fremtiden. Jeg hadde aldri i livet ville tatt over en gård, for noe drittarbeid!! (oppvokst på gård i ingenmansland) - værste man kan gjøre mot barn og seg selv (i min mening). Fysj nei aldri

Anonymkode: e81ac...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig sært av mannen din, selv om jeg forstår at han ikke vil at gården skal gå ut av familien. Men, han burde ta hensyn til både deg og barna, som for øvrig har en enorm sjanse for å bli mobbet dersom dere flytter langt ut på bygda. Jeg har selv vokst opp på gård og i bygd, trives utrolig godt. Men, omtrent alle nyinnflyttere som begynte på skolen jeg gikk på, endte opp som mobbeofre. Selv sleit jeg mye med å passe inn da jeg kom fra bygda og begynte på skole i byen. Det der går begge veier, det. Men det er ren gambling for barnas fremtid dette her. Det kan gå kjempebra. Og det kan gå forferdelig dårlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på gård etter mange år i byen. Ville ikke byttet med noen. Jeg arbeider fremdeles fulltid en annen plass mens mannen driver gården som har melkekyr og sau. Vi tjener godt på gården. Det blir det man gjør det til. Legg ned et godt arbeid og behandle dyrene bra så vil man oftest lykkes.

Anonymkode: 79bec...989

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"IT kan man jo jobbe med overalt, for man har jo internett!"

🙄

Anonymkode: f614a...bd1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HalldirV2 skrev:

Min drøm!! Har ingen gård i familien, så gårdslivet blir vanskelig å oppleve. 

Du kan kjøpe denne? 😛 altså ts mann sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke dette tema i det hele tatt før dere ble gift? Skulle tro dette var noe som hadde streifet tankene eller lå naturlig i kortene "fra fødsel av". Sa han aldri det? Spurte du aldri om han med odelsrett kunne se for seg å ta over noen gang? 

Jeg må si jeg støtter han, dette er noe som går i generasjoner og ikke én  livstid slik din IT jobb gjør, og det finnes mange IT jobber man  kan jobbe med hjemmefra fra gården også men om virkelig ikke ønsker en slik livsstil så er det også forståelig og da er det kanskje her dere skiller veier i livet uten at det trenger å bety at kjærligheten tok slutt, bare livet sammen? 

Anonymkode: 8033a...7e5

Det var ikke han som hadde odelsrett. 

Anonymkode: 820aa...905

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på gård etter mange år i byen. Ville ikke byttet med noen. Jeg arbeider fremdeles fulltid en annen plass mens mannen driver gården som har melkekyr og sau. Vi tjener godt på gården. Det blir det man gjør det til. Legg ned et godt arbeid og behandle dyrene bra så vil man oftest lykkes.

Anonymkode: 79bec...989

Litt forskjell på å flytte til bygda fordi man selv ønsker det og å bli tvangsflytta når man trives i byen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke snakk om flytte et annet sted men bytte hele livsstilen, mer eller mindre snu livet 180 grader.

Jeg har ingen interesse i gårdsdrift og heller ikke flytte et sted som er langt ute på landet, så her hadde mannen måttet flytte alene. Jeg syns det er rart at noen her forsvarer mannen med at det er mange følelser forbundet med gården - seriøs, man tar da virkelig viktige avgjørelser som dette med hodet.

Anonymkode: 309eb...92e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt personlige mareritt, sånn bokstavelig talt våknet om natten og kaldsvetter fordi jeg har drømt at jeg var med på jakten på kjærligheten. Det er ingenting jeg mindre kunne tenke meg enn å ta over en gård!

har dere ikje snakket om dette før? Jeg tror aldri jeg ville gått inn i et seriøst forhold med noen som hadde bare bittelitt lyst på et småbruk...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...