Gå til innhold

« Visning avlyst, boligen solgt « 😫😫


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er blitt så mye av dette i det siste. Det blir satt opp dato for visning, og etter noen dager så står det at boligen er solgt. Jeg har mistet så mange sjangser, fordi jeg går å venter på visning. 

Jeg er ganske ny på dette her, men er det rettferdig? Hvor mye tilbyr man for at visningen skal bli avlyst? Bør jeg fra nå av så fort jeg ser en interessant bolig avtale privatvisning? 

Blir takknemlig for råd.

Anonymkode: 2fc3f...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mindre enn 500 000 over takst. 

Men ja, det har blitt mer av det nå. Angrer på at jeg ikke tok imot motbudet jeg fikk av selger. Den var da 800 000 under takst. 

Den hadde igjen visning på søndag og gikk langt over taksten. 

Anonymkode: 9676e...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke mindre enn 500 000 over takst. 

Anonymkode: 9676e...c45

Jeg visste ikke at alle boliger går til samme pris.

Anonymkode: dc928...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette i Oslo? I så fall er jo boligmarkedet så dårlig nå at selgerne nok ikke tørr å snakke nei til bud. Mange har flere visninger før salg og kun en budgiver. 

Anonymkode: c0355...339

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok nå fordi markedet er så dårlig. Vi hadde motsatt opplevelse - var på privat visning og bydde prisantydning (som var litt for høy, i alles øyne). Selger avslo, hadde visning og måtte selge for 500.000 under. Er nok dette mange er redd.

Anonymkode: 63f09...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette i Oslo? I så fall er jo boligmarkedet så dårlig nå at selgerne nok ikke tørr å snakke nei til bud. Mange har flere visninger før salg og kun en budgiver. 

Anonymkode: c0355...339

Ikke Oslo nei. Du har sikkert rett, men allikevel er det litt urettferdig.

Anonymkode: 2fc3f...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette i Oslo? I så fall er jo boligmarkedet så dårlig nå at selgerne nok ikke tørr å snakke nei til bud. Mange har flere visninger før salg og kun en budgiver. 

Anonymkode: c0355...339

Det har tatt seg opp i Oslo nå. 

Stadig flere boliger vi er interessert i blir kuppet. 

Anonymkode: 9676e...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har det vært veldig få eneboliger ute til salgs lenge. Nå blir unormalt mange solgt før visning, antageligvis fordi folk er smådesperate etter å få seg enebolig og dermed hiver ekstra penger på selger for å få den uten budrunde. 

Anonymkode: 815e5...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte til takst før visning. Ba om en privat visning... sa at oppsatt tid ikke passet for oss, la inn bud og fikk tilslag.

Anonymkode: d1d1f...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært sånn en stund nå, både når markedet har vært hett og kaldt. Meglere er pålagt å ikke anbefale dette fordi du ikke får prøvd eiendommens faktiske verdi i markedet, men jeg skjønner at mange takker ja til private bud. 

Anonymkode: 39337...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt veldig vanlig. Finner du en bolig du liker bør du ta kontakt med megler og vise din interesse. Be evt om informasjon hvis noen legger inn bud før visning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på en privatvisning og viste at denne skulle vi by på. Ville egentlig legge inn bud med det samme, men det stod i anonsen at de ikke tok imot bud som gikk ut tidligere enn kl 12 dagen etter første planlagte visning. Vi fikk leiligheten da :) Var eneste på visningen. Dette var i Stavanger

Anonymkode: d122a...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎16‎.‎01‎.‎2018 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Ikke mindre enn 500 000 over takst. 

Men ja, det har blitt mer av det nå. Angrer på at jeg ikke tok imot motbudet jeg fikk av selger. Den var da 800 000 under takst. 

Den hadde igjen visning på søndag og gikk langt over taksten. 

Anonymkode: 9676e...c45

Det hadde du faktisk godt av. Ingen digger skambud. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedet virker uforutsigbart om dagen. Jeg fikk nettopp bolig til 200 000 under takst, mens tilsvarende leilighet i samme borettslag gikk for 300 000 kr mer, samme dagen! Før det hadde det ligget 4-5 ganske så like leiligheter i samme området ute i omtrent en mnd... og iløpet av en og samme dag så ble alle sammen solgt. Vi var på visninger både den helgen som var og en uke tidligere... og vi så STOR forskjell på hvor mange som var på visning.

Anonymkode: a5174...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Minitroll skrev:

Det hadde du faktisk godt av. Ingen digger skambud. 

Enig, men det var en annen som la inn skambud. Jeg fikk bare en oppdatering fra megler, og fikk beskjed om at selger ikke tok imot bud under et viss beløp. Som var 800k under takst. 

Jeg valgte å vente litt til, og det angrer jeg på. Men det har heldigvis dukket opp noen nye boliger☺️

Anonymkode: 9676e...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...