Gå til innhold

Jobbe 100%?


undulat2018

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som sykepleier, nå i 85% (deltid da dette var mitt ønske da jeg fikk jobb - da jeg setter pris på å ha overskrudd til dels hobby som er trening). 

Her for litt siden spurte sjefen om jeg kunne gå over i 100%. Har fått god tid til å tenke, men vet virkelig ikke hva jeg skal velge.

Økonomisk sett er det jo såklart bedre å gå i 100%, men må jo ærlig si at jeg elsker fridagene mine, så veldig 😂 

Har dere noen synspunkter på hva dere ville valgt/rådet noen til å valgt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100% glatt. Tenk på pensjonen din. Med 85% taper du ikke bare penger nå; du blir også pensjonstaper. 

Anonymkode: e6a1b...0d8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også sykepleier, og skal aldri jobbe 100 %. På min arbeidsplass er det nesten fysisk umulig, de som har prøvd det har blitt utbrent, utslitt og sykemeldt etter relativt kort tid. Jeg er helt avhengig av fridagene jeg har, jeg har ikke mer å gi. Må gi 100 % av meg selv og yte 100 % omsorg først på jobb og så hjemme med barna. Jeg trenger pauser, det er begrenset hvor mye jeg klarer å gi av meg selv. 

Anonymkode: cb37c...145

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100% glatt. Tenk på pensjonen din. Med 85% taper du ikke bare penger nå; du blir også pensjonstaper. 

Anonymkode: e6a1b...0d8

Forstår godt det med pensjon! Har vært en bekymring for meg, sparer derfor til pensjon hver måned :) men ja, ift pensjon er det jo mest gunstig å jobbe 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100% glatt. Tenk på pensjonen din. Med 85% taper du ikke bare penger nå; du blir også pensjonstaper. 

Anonymkode: e6a1b...0d8